IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Най-надеждните и най-ненадеждните коли

TÜV разпространи статистиката за автомобилите на възраст до 3, до 5, до 7, до 9 и до 11 години

Най-надеждните и най-ненадеждните коли

Най-надеждните и най-ненадеждните колиВ Германия, всеки автомобил на възраст над три години преминава през техническите прегледи на организацията TÜV. Прегледите са предназначени за откриване на дефекти при автомобилите или проблеми с тяхната надеждност. Затова всяка година както автопроизводителите, така и евентуалните купувачи на коли втора ръка чакат с нетърпение резултатите от тези прегледи.

Специалистите от TÜV съставят класация, в която излъчват най-надеждните и най-ненадеждните коли на пазара. Автомобилите са разделени в няколко категории според възрастта им -  до 3, до 5, до 7, до 9 и до 11 години.

Тазгодишната статистика на TÜV, която се основава на 8,11 милиона извършени реални прегледа в периода между юли 2011 и юни 2012 година, отличава Toyota с най-много модели на челните места сред най-надеждните коли. Японската марка има 29 модела в топ 50 на най-надеждните автомобили в различните възрастови категории и цели 20 модела в топ 10.

Легендата Porsche 911 продължава да е лидер при автомобилите до 7, до 9 и до 11 години. При возилата до 5 годишна възраст първенецът от миналата година VW Phaeton отстъпва позицията на Toyota Prius. Японското хибридно возило вече оглавява тази категория, но губи лидерската си позиция при колите на възраст между 2 и 3 годишна възраст, където е изместено от VW Polo.

Класацията за най-ненадеждните коли е оглавена от Dacia Logan, Chrysler PT Cruiser и Fiat Bravo/Brava. Румънската кола показва най-незадоволителни резултати в категориите до 3 и до 5 години. При колите до 7 и до 9 години най-ненадежден е Chrysler PT Cruiser, а при тези до 11 годишна възраст - Fiat Bravo/Brava.

Пълната статистика на TÜV за най-надеждните и най-ненадеждните коли вижте в таблиците долу
Най-надеждните и най-ненадеждните коли
Снимка: VW

Най-надеждните коли на възраст 2-3 години
Най-надеждните и най-ненадеждните коли
Най-ненадеждните коли на възраст 2-3 години
Най-надеждните и най-ненадеждните коли
Най-надеждните и най-ненадеждните коли
Снимка: Toyota

Най-надеждните коли на възраст 4-5 години
Най-надеждните и най-ненадеждните коли
Най-ненадеждните коли на възраст 4-5 години
Най-надеждните и най-ненадеждните коли
Най-надеждните и най-ненадеждните коли
Снимка: Porsche

Най-надеждните коли на възраст 6-7 години
Най-надеждните и най-ненадеждните коли
Най-ненадеждните коли на възраст 6-7 години
Най-надеждните и най-ненадеждните коли
Най-надеждните и най-ненадеждните коли

Снимка: Porsche

Най-надеждните коли на възраст 8-9 години
Най-надеждните и най-ненадеждните коли
Най-ненадеждните коли на възраст 8-9 години
Най-надеждните и най-ненадеждните коли
Най-надеждните и най-ненадеждните коли

Снимка: Porsche

Най-надеждните коли на възраст 10-11 години
Най-надеждните и най-ненадеждните коли
Най-ненадеждните коли на възраст 10-11 години
Най-надеждните и най-ненадеждните коли
Миналогодишната статистика на TÜV вижте ТУК

0 от 500
  • #82
    5 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 11 години )
    понеже е краят на годината и ни задръстиха с подобни класации , като на всяка повечето коментари бяха от типа "платена" , "нищо вярно няма" и т,н.. защо по добре вместо коментар всеки да не си публикува собственна класация ????
  • #81
    12 rate up comment 0 rate down comment
    до: Т ( преди 11 години )
    Така е.Всеки нов автомобил първите 3 г. не минава преглед,а след това 2 г. по преценка на ТЮФ и накрая е всяка година.бъчо,пак говориш глупости.Как ще сравняваш крушка на фар със скоростна кутия.Едното е консуматив,а другото е основен агрегат без който колата не може да се движи.Консумативите не се маркират от ТЮФ за повреда и причина за неминаването му.Ако установят,че си за смяна на накладки примерно те пращат да си ги смениш или ако искаш ти ги сменят на място.Хората те улесняват.
  • #80
    8 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 11 години )
    Колега,ABS може да работи,може и да не работи.Това може би не е такъв проблем.Все едно колата е фабрично без него,а може и да нямат изискване за проверката му.Не знам.Щом спирачките са наред всичко е ОК.Далавери и в Германия има,но тук ако стане нещо влизаш в панделата и затварят сервиза,а глобите са големи.Не знам някой да си позволява волности с ТЮФ.Така е направено,че просто не си струва риска.За експорт автомобилите не ги гледат толкова,защото знаят,че в другите страни контрола е нисък.
  • #79
    12 rate up comment 2 rate down comment
    и 40-те разбойници ( преди 11 години )
    AutoBild и VW,си мислят,че така ще принудят FIAT, да им продаде Alfa Romeo-много са долни гадните лицемери.В една друга държава,една компания беше поместила такава класация,но нещата стояха по друг начин,спора беше същия, ПИТАМ АЗ,КОЙ КАЗВА ИСТИНАТА???????????????????
  • #78
    5 rate up comment 4 rate down comment
    Извод: ( преди 11 години )
    много стари японски или модерни немси машини
  • #77
    7 rate up comment 0 rate down comment
    T ( преди 11 години )
    Как стават прегледите и какви са далаверите не знам , но факта е ,че първите 3 години нова НЕ МИНАВА на преглед!!!
  • #76
    10 rate up comment 5 rate down comment
    !!????!?! ( преди 11 години )
    Аз само не разбрах Тойота , преди или след сервизна акция е минавала тези прегледи???
  • #75
    7 rate up comment 4 rate down comment
    Анонимен ( преди 11 години )
    Отдавна съм го казал за разликата при различните марки.Нагледно Мазда 2 и Форд Фиеста.До скоро Форд копираше Маздата,която беше кола на годината и те след 2 г. и направиха копие Форд Фиеста.Някой да вижда Фиеста при най-надеждните?Аз не виждам.А някой да вижда в първата десятка на категориите без Мазда 2?Навсякъде е има.Сами9 си напраВЕТЕ СМЕТКА КАКВИ МЪРЛЯЧИ СА ОТ фОРД.Дори са им направили и разработили колата от Мазда,а те не могат да е направят,като света и да доближат японското качество.
  • #74
    6 rate up comment 1 rate down comment
    до онзи с "опит ( преди 11 години )
    Колега, браво за хубавото ти писание за какво е то "тюв" но както е в България си има малки шмекерии. Живея в западна германия от 10 години и ще ти кажа едно - далаверите са 1:1 като у нас. Един мой познат кара фв венто 98-***. ABS не работи. Идва време за тюв. Знаеш ли какво прави? Отваря таблото и изважда крушката. Интересно защо ли не им направи впечатление? Защото проверяват системата ABS или когато свети лампата или на всеки 10 години. И като са я проверили преди 5 сега не го хващат..
  • #73
    5 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 11 години )
    На мен пък ми направи впечатление че Мазда 2 е почти във всички класации по надеждност, което честно казано не го очаквах. Порше 911 от доста години насам е все в топа, интересно е присъствието на новото поло в първата категория. То засега е модел на 3 години така че ми е интересно дали след 2 години ще е и в топ 5 годишните.