IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Отпада таксата на японските автомобили за Европа

Евросъюзът започва преговори са създаване на зона за свободна търговия

Отпада таксата на японските автомобили за Европа

Министрите на търговията на страните от ЕС постигнаха договореност за започване на преговори с Япония с цел създаване на зона за свободна търговия. Това съобщи агенция Reuters. Ако се стигне до споразумение, автомобилите от азиатската държава вече ще се внасят на Стария континент без да се плащат допълнителни такси. И това, съответно, ще намали цената им. Подобно споразумение вече има с Южна Корея.
Отпада таксата на японските автомобили за Европа
Снимка: Toyota

Инициатори на идеята са Великобритания, Холандия и Швеция, но срещу нея се възпротивиха Франция и Италия, според които това ще се отрази неблагоприятно върху автомобилните производители от тези две държави. В момента японските автомобили плащат 10% данък.

В Париж и Рим се притесняват да не се повтори ситуацията от юли 2011 г., когато отпаднаха таксите върху южнокорейските автомобили. Това рязко увеличи техния внос в Европа – с 53%, а в същото време импортът от Стария континент към азиатската държава намаля на 4%.

Шефът на Fiat Сержио Маркионе, който оглавява и асоциацията на европейските производители (ACEA), призова ЕС да отложи подписването на споразумение с Япония. Той е категоричен, че европейските производители първо трябва да намалят обема си на производство и след това да отворят своите пазари.
Отпада таксата на японските автомобили за Европа
Едни от най-популярните "Kei cars"

Според Reuters освен Италия и Франция, и най-големият автопроизводител в Европа – Германия, се съмнява, че Япония ще отговори по подобаващ начин на подобно споразумение и ще отвори своите пазари на автомобили и селскостопанска техника за европейските компании.

Основната причина за подобно притеснение е, че в страната на изгряващото слънце има категория компактни автомобили - Kei cars, чиито собственици получават големи данъчни отстъпки при закупуването им. Продуктите на повечето от производителите в Европа не отговарят на жестоките изисквания за тази категория и няма как да се преборят за място на японския пазар.

 

Тагове: kei cars
0 от 500
  • #28
    19 rate up comment 11 rate down comment
    Швабен зи каскен ( преди 11 години )
    "там работят за 10-15 паунда на час,тук се радваме на 3-4 паунда.." Може да ти стори странно, но за производителите е по-евтино да произвеждат в Англия отколкото в БГ. Заплатите са много малка част от разходите. Много по-важни са инфраструктурата, корупцията и функционалността на данъчната администрация, наличието на квалифицирани кадри, техния манталитет и т.н. и т.н., всепоказатели по които БГ е на опашката.
  • #27
    21 rate up comment 9 rate down comment
    Швабен зи каскен ( преди 11 години )
    Отпадането на тоя данък ще обхване само моделите произведени в Япония, а те не са толкова много. За потребителите все пак новината е добра, защото ще доведе до падане на цени - както на японските, така и на европейските автомобили. Все пак последните трябва да се конглокират с първите. И така печелим всички ние, потебителите. Губят само големите акционери във ВАГ, ПСА и т.н. и без това нагрухани прасета.
  • #26
    14 rate up comment 8 rate down comment
    Анонимен ( преди 11 години )
    абсолютно нищо против японските коли, дори ги предпочитам..но да ги сглобяват в европа. 10-те процента ще отидат за транспортни разходи от Япония.. като искат да свалят цените, да произвеждат Хонди и Нисани в България, не в Англия..там работят за 10-15 паунда на час,тук се радваме на 3-4 паунда..
  • #25
    14 rate up comment 7 rate down comment
    Cenitell ( преди 11 години )
    Според мен цените на японските с 10 надолу, а на европейските-същите.Та нали при немските специално, тъкмо високата цена им поддържа реномето и мита!
  • #24
    22 rate up comment 7 rate down comment
    знаещ ( преди 11 години )
    Само не мога да разбера феновете на немските навеси що толкова се ядосват.Нека пазара да бъде свободен,като американския и нека само най-добрите оцелеят.По този начин печелим само ние клиентите.Ще се продават само качествени продукти на нормални цени.Крайно време беше да спре подпирането на европейските автокомпании.
  • #23
    25 rate up comment 7 rate down comment
    Анонимен ( преди 11 години )
    Научи се първо да пишеш на български и тогава наричай другите ***.Всъщност ВАГините като теб са ***,неграмотни и нискоинтелигентни селендури,които нямат грам мозък в главата.Трябва да ти е ясно,ако още не е че съвсем скоро китайските ментета от ВАГ ще паднат в трапа и пак ще се наредят за милиарди помощи от държавата.Годините са им преброени,ако падне този крайно нечестен 10% данък.Тъжно е да си фен на автокомпания пътник.Тъжно е но такъв е живота.
  • #22
    29 rate up comment 7 rate down comment
    Анонимен ( преди 11 години )
    trb,нормално е ***,каращ немска еднодневка да се ядосва,че японците вече ще са без данък в Европа. Така и тук японците ще са номер 1. Немските автомобили може да са 1-ви по продажби на ментета само в Китай. Иначе знаем- Тойота им скъсва шушоните на световния пазар на немските еднодневки.
  • #21
    3 rate up comment 21 rate down comment
    trb ( преди 11 години )
    na anonimniq CURVUL ot 1vi post...moga samo da mu kaja..pla4ehte 4e VAG okazvali natisk ne znam si kvo si Germany gi podpirala blablabla...e sa she vidim kato pak sa 1vi po prodajbi nemskite avtomobili kvo she govorite..ili vie prosto si govorite..vie ste edni BOLNI hora BEZ NISHTO ..KOMPLEKSIRANI CURVULI..koito osven da govorite GLUPOSTI za drugo ne stavate..s UDOVOLSTVIE bih PREBIL nqkoi ot vas kolkoto i TUPO da zvu4i tova....
  • #20
    24 rate up comment 5 rate down comment
    Анонимен ( преди 11 години )
    Как ги изчисли тези 2000 лв.?Сигурно смяташ цената на ***,която караш.Нов внос ли е?Средната цена на автомобилите в Европа е 23 000 евро.В АБ го бяха написали.Смятай колко сса 10%.А печалбата в кой джоб ще отиде не е нито моя,нито твоя работа.По добре да отиде в добри ръце отколкото в *** от секс партитата организирани от Винтернкорн в разгара на финансовата криза.
  • #19
    12 rate up comment 25 rate down comment
    Анонимен ( преди 11 години )
    евтини,надеждни,скъпи и т.н... глупости, тези 2000 лева средно с които би трябвало да поевтинее автомобила ще отидат като печалба на дилъра, но заводи,които трябва да се отворят в Европа (защо не в БГ) за европейския пазар няма да се осъществят.