Себастиан Фетел (Гер, Red Bull) спечели трета поредна титла във Формула 1, след като завърши на шесто място в последния старт за сезона – Гран при на Бразилия. Конкурентът му за титлата – Фернандо Алонсо (Исп, Ferrari), финишира втори на пистата „Интерлагос” и изостана само на 3 т. от шампиона в крайно класиране. Победител в състезанието стана Дженсън Бътън (Вбр, McLaren).
Надпреварата на трасето край Сао Пауло бе една от най-драматичните в историята, като на моменти Алонсо се виждаше като световен шампион. Веднага след старта заваля, а стартиралият от четвърта позиция Фетел загуби няколко места и на всичко отгоре бе ударен от Бруно Сена (Браз, Williams). Това изпрати германеца на последно място, докато Алонсо започна да си пробива път напред.
Колата на испанеца обаче не беше достатъчно бърза да се бори с избягалите напред пилоти на McLaren Люис Хамилтън и Дженсън Бътън. Към тях се присъедини и Нико Хюлкенберг (Гер, Force India). Именно той обаче предизвика катастрофа, която извади Хамилтън от състезанието. От това се възползва Бътън, който натрупа още по-солиден аванс.
В същото време Алонсо изпревари съотборника си Фелипе Маса (Браз) и излезервтори, докато Фетел се добра до седмото място. Това напълно уреждаше германският пилот. Той все пак се изкачи с още едно място нагоре, след като задмина Михаел Шумахер (Гер, Mercrdes), който финишира седми в последното състезание в кариерата си. Именно Шумахер бе първият, който поздави Фетел след състезанието. Драмата бе пълна в последната обиколка, когато Пол ди Реста (Шот, Force India) разби болида си и колоната финишира, предвождана от кола за сигурност.
Трети на „Интерлагос” успя да завърши Маса, следван от вторият пилот на Red Bull Марк Уебър и от Хюлкенберг. Място в първата десетка намериха още Жак-Ерик Верн (Фр, Torro Rosso), Камуи Кобаяши (Яп, Sauber) и Кими Райконен (Фин, Lotus).
В крайното класиране Фетел събра 281 т. срещу 278 за Алонсо.Трети е Райконен с 207, а четвърти – Хамилтън със 190. Бътън има 188, следван от Уебър – 179, Маса – 122, и др. При конструкторите Red Bull си бе осигурил титлата по-рано, като в крайна сметка отборът завърши с 460 т. Тимът на Ferrari остана втори с 400, следван от McLaren – 378, Lotus – 303, и др.