Един нов модел успя да влезе в първата десетка на Европа по продажби. Това е Fiat Panda, който заема 9-а позиция със 17 377 продажби за месец октомври. Това е с 23.9% повече от същия период за миналата година.
Именно Panda показва най-висок ръст на продажби и това е благодарение на пазара в Италия, където са пласирани 70% от този автомобил. Още един модел на Fiat – хечбекът 500, се продава добре, като е записал увеличение от 15.4%, но това не му стига да попадне в първата десетка.
Добре се справят и двата нови френски модела. Peugeot 208 влезе в тройката, следван от Renault Clio, който заема четвърта позиция. В първата десетка се настани и Nissan Qashqai, чийто ръст на продажбите за 1 година е скочил с 15.7%..jpg)
Като цяло Volkswagen Golf продължава да е лидер на пазара в Европа с 33 156 бройки за октомври. Спадът при него в сравнение със същия период преди 12 месеца е 12.1%. Моделът на германския концерн със сигурност ще остане на върха до края на годината, още повече че през ноември стартираха и продажбите на неговото седмо поколение.
Топ 10 на продажбите за октомври по модели.jpg)
При производителите от Топ 10 само Audi и Mercedes-Benz са успели да увеличат продажбите си за последния месец. Положителни резултати имат още Toyota, Hyundai, Kia и Volvo, които обаче не успяват да влязат в първата десетка.
Най-успешните марки за октомври.jpg)
Най-големият пазар си остава този в Германия, където са купуени 259 529 нови автомобила. Следват Франция със 162 335 и Великобритания със 151 252 бройки. От трите най-голям ръст записва пазарът на Острова – 12.1%, докато в Германия той е едва 0.5%. Във Франция има спад от 7.8%
Като цяло през октомври европейците са купили 1 002 101 автомобила, което е с 4.6% по-малко от миналия октомври. За първите 10 месеца на Стария континент са продадени 10 327 000 коли, като намалението е със 7.3% в сравнение с 2011 г.


4