Има много автомобили, които уж са различни модели, създадени по различно време, но всъщност са напълно еднакви. Построени са на едни и същи платформи, благодарение на партньорства или друг вид сътрудничество между компаниите. 
Ето и 10 от най-ярките примери за подобни машини
Subaru BRZ/Scion FR-S/Toyota GT86
Един от най-пресните примери е сътрудничеството между Toyota и Subaru, което доведе до създаването на спортно купе, носещо няколко различни названия. Трябва много внимателно да се вгледаш в тези коли, за да можеш да ги различиш. Все пак различията са в предните капаци, като на този на Toyota има малка емблема с напдис 86. Уредите в купето са еднакви, но пък имат различни размери. Най-голямото достойнство на тези автомобили обаче е 2.0 литровият двигател на Subaru с мощност 200 к.с., който е комбиниран със системата за директно впръскване на Toyota.
Pontiac Vibe/Toyota Matrix
При тези компактни ванове ламарината е различна, но по-важното е, че макар и близки на външен вид, те са били построени от различни компании. Pontiac е роден във Фриймонт, Калифорния, където се прави от 2003 до 2009 г. Matrix пък се произвежда в завода на Toyota в Онтарио, Канада. Тези двата модела са така омешани, че Vibe има още една разновидност – Voltz, която се продава в Япония.
Honda Odyssey/Isuzu Oasis
В наши дни Honda Odyssey следва концепцията с плъзгащи се врати и огромно вътрешно пространство. Когато обаче се появява за първи път нещата са различни. През 1994 г. това е по-висок Accord с 4 врати, макар и с 3 реда седалки и 6 места.
Две години по-късно започва сътрудничеството между Honda и Isuzu, което води до появата на Oasis. В резултат от това се получава един от най-добрите миниванове на Северна Америка, който се продава до 1999 г. Отгоре на всичко цената на Oasis e с $2000 по-ниска от тази на Odyssey.
Honda Passport/Isuzu Rodeo
Сътрудничеството между тези две компании обаче стартира доста по-рано – през 1972 г. Тогава General Motors започва да продава в Япония Chevy LUV – компактен пикап. През 1990 г. идва бумът на подобни модели и Honda прави сделка с Isuzu, като им продава своя Passport, снабден с V6 мотор. Така на пазара се появява и Rodeo. Всъщност двата модела са напълно еднакви, но през 2002 г. Honda спря производството на своя заради ниски продажби. За да се преориентира към моделите Acura MDX и Honda Pilot, които всъщност ползват основата на автомобил, за който стана дума по-рано – Odyssey.
Saab 9-7x/Chevrolet Traizblazer
„Смъртта” на Saab още дълги години ще бъде едно от най-обсъжданите събития в автомобилните среди. Една от причините е пускането на модел с турбо-двигател, огромни размери и ниски технологии. В случая Saab изгради своя 9-7x на базата на Chevrolet Traizblazer и сбърка. Експертите окачествиха това решение на шведския производител като неуспешен опит да убеди клиентите си да си купят по-добра версия на Chevrolet Trailblazer, GMC Envoy, Oldsmobile Bravada, Buick Ranier или Isuzu Ascende. Купувачите обаче няма как да бъде изманени.
Opel Insignia/Buick Regal
Европейското подразделение на General Motors – Opel е произвело модели, които могат да бъдат „дядовци” на голяма част от автомобилите, които сега се правят в САЩ. Флагманът на марката се отличава с голям брой двигатели, като целта е да бъдат задоволени изискванията на голям брой клиенти. Зад Океана предложението се нарича Buick Regal. Той е базиран на Insignia, като разполага с 2.0 литров турбо-мотор с мощност 270 к.с. Във Великобритания тази кола се нарича Vauxhall Insignia.
Audi R8/Lamborghini Gallardo
Тези два автомобила разчитат на един и същ V10 двигател, макар и моделът на Audi да се предлага също с V8 мотор. Отгоре на всичко те излязоха едновременно – през 2003 г., което кара хората да ги наричат близнаци.
Цената им също е почти еднаква – около $200 000 и ускоряват от 0 до 100 км/ч за едно и също време – 4 секунди. Е, има и малки разлики. От Lamborghini твърдят, че тяхната машина е с 5 км. по-бърза от Audi R8, което пък е с 10 см по-дълго. Освен това Gallardo е с по-нисък център на тежестта и е по-лек, тъй като е направен от титан и карбон, докато Audi е предимно от алуминий.
Nissan Frontier/Suzuki Equator
Тези два пикапа са резултат от един и същ проект на Nissan, въпреки че версията на Suzuki се появява едва през 2008 г. Тогава Nissan прави промени във външния вид на своя пикап. Любопитното е, че Frontier се продава в 13 различни държави под различни имена, като най-успешната му версия, може би, е тази в Китай - Dongfeng Rich.
Cadilac SRX/Chevrolet Equinox
Opel нарече своята версия на този SUV – Antara. От своя страна Daewoo му даде името Wintstorm. Chevrolet също има свое мнение под въпроса – Captiva. Suzuki също разполага с компактен кросовър, който е генетично свързан с тези автомобили. Това е моделът XL7, който се произвежда в периода 2007-2009 г.
Volkswagen Passat/Audi A4
Исторически погледнато през 1980 г. се появява Volkswagen Passat, както и добре познатото Audi 80. В наши дни двете коли са много близки, като се различават по емблемата си, както и по различните си модификации. Просто A4 е на B-платформата на Volkswagen, както и Passat, което прави от тези два модела, ако не братя, то поне братовчеди.
Още модели близнаци:
Атаката на клонингите
Атаката на клонингите 2


3