IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Volvo V40 - нова крачка към голямата цел

Тествахме най-безопасния автомобил на планетата

Volvo V40 - нова крачка към голямата цел

Шведският производител Volvo си е поставил за цел нещо, поне на пръв поглед, невероятно - през 2020 г. да няма нито един смъртен случай или тежко ранен в инцидент с автомобил на компанията. Поредната крачка към това е пускането на пазара на новото V40, което успя да постигне най-високия резултат на краш-тестовете на европейският институт по безопасност Еuro NCAP.
Volvo V40 - нова крачка към голямата цел
От 2009 г. Euro NCAP подлага на тестове всеки един нов модел, независимо от марката му. Изпитанията включват четири категории - защита на възрастни, защита на деца, защита на пешеходци и асистент за сигурност. След това резултатите се обобщават и се обявяват публично. В последните тестове Volvo V40 събра най-високия общ резултат, като постига и абсолютен рекорд и в категорията "Защита на възрастни" с 98%.

Целта при конструирането на модела e била да се създаде автомобил, който разполага със същите нива на безопасност както големите автомобили на шведската марка. Здравото шаси и редица системи за сигурност като WHIPS (Система за защита при камшичен удар), са в основата още при първите щрихи на новия модел. В категорията "Асистент за сигурност" новото V40 отново събира максималния брой от 100 т.
Volvo V40 - нова крачка към голямата цел
Моделът се предлага с редица първи по рода си системи като Pedestrian detection, City Safety и още много други все още непознати за конкурентните марки. В категорията "Защита на пешеходците" автомобилът отново бележи рекорд, като оставя далеч след себе си всички останали. Тук в основата на успеха логично е първата в света въздушна възглавница за пешеходци, с която стандартно се предлага новият шведски модел. При удар на пешеходец предният капак на V40 се отваря, като на върха му се издува светкавично завеса от въздушни възглавници, които омекотяват удара с предното стъкло на автомобила.
Volvo V40 - нова крачка към голямата цел
Автомобилът вече се продава в България и екипът на AM успя да го тества. Разбира се, не посмяхме да проверим дали въздушната възглавница за пешеходци действа, но от шведския производител, както и от Еuro NCAP са категорични, че тя върши работа. Как обаче се стига до това? Моделът V40 разполага със сензори, които регистрират преминаващия пред колата човек и правят необходимото за спирането на автомобила дори шофьорът да е напълно зает с нещо друго.

Освен това V40 впечатлява и с интериора, изцяло проектиран за удобството на пътниците и със силен акцент върху ергономията, комфорта и удоволствието от шофирането. Плавно извитият дизайн на вратите създава усещане за простор като в лимузина. Задните седалки също са отопляеми. За тях е "скрита" сгъваема двойна поставка за чаши. Ако тя не се използва, това по никакъв не нарушава комфорта на пътника в средата. Вдъхновено от дизайна на новите смартфони, вътрешното огледало за обратно виждане е без рамка.
Volvo V40 - нова крачка към голямата цел
Любопитна новост е хранилището пред возещия се отпред пътник. В него има място за три кутии или две бутилки, които по всяко време се поддържат охладени благодарение на въздушна струя от климатичната система. Осветление в колата създава усещане за киносалон, може да преминава от червено към синьо. Панорамният покрив е снабден с електронно управляема завеса от плат. Тя се отваря отзад напред, което означава, че пътниците на задните седалки могат да се наслаждават на слънчевата светлина, докато водачът отпред е на сянка.

С тестовата машина започваме нашия път от София към Широка лъка. При избора на автомобили на нас ни се пада V40 с 1.6 литров бензинов мотор, който се предлага в 2 модификации - T3 с мощност 150 к.с. и 240 Нм въртящ момент, както и Т4 - 180 к.с.

Тръгваме с по-мощната версия, която е комбинирана с 6-степенна механична скоростна кутия. Двигателят е достатъчно пъргав - ускорява от 0 до 100 км/ч за 7.7 секунди. Маршрутът, избран от организаторите - София - Пазарджик - Кричим - Цанков камък - Широка лъка, е достатъчно разнообразен, тъй като имаме възможност да видим как се държи машината както на магистрала, така и на множество завои.
Volvo V40 - нова крачка към голямата цел
V40 може да се похвали и с отлично окачване. В завоите машината стои стабилно, а предлаганото ускорение е напълно достатъчно за пътища като нашите. Разходът на гориво, който се дава по каталог, е 5.9 л/100 км. Ние постигнахме около 6.4 л/100 км, което също не е никак лошо за България.

При първата смяна на колите имаме възможност да пробваме и мотор T3. Той ще се предлага като базов за V40, като електронните му настройки са различни от тези на Т4. Разлика между двата почти няма, въпреки че в определени моменти са усеща по-малката мощност. Разходът обаче не се променя кой знае колко.

Друга възможност при бензиновите агрегати са Т5. Безспорно най-динамичният представител на семейство. Обем 2.5 литра, 5 цилиндъра, мощност от 254 к.с. и въртящ момент от 360 Нм. Той се предлага само с автоматична скоростна кутия.

На връщане ни се пада двигател D2 - отново базов за версията. Това е 1.6-литров, 4-цилиндров агрегат с мощност 115 к.с. и 270 Нм. Ускорението му никак не го бива, тъй като се нуждае от 12.3 секунди, за да ускори от 0 до 100 км/ч. Но пък от друга страна харчи 3.6 л/100 км (отново по документи). При нас разходът бе с около литър повече, като трябва да уточним, че карането ни не бе от най-спокойните.
Volvo V40 - нова крачка към голямата цел
Другите възможности за любителите на дизела са 2.0 литров мотор в две версии - D3 (150 к.с.) и D4 (177 к.с.). При по-мощната версия ускорението става за 6.6 секунди, а разходът на гориво е около 4.4 л/100 км.

Освен с двигатели и въздушна възглавница за пешеходци, моделът може да се похвали и с още системи за сигурност.  Една от тях помага при излизане от паркинг на заден ход - приближава ли друг автомобил, спирачката се задейства сама. Това го прабвахме - действа безотказно.
Volvo V40 - нова крачка към голямата цел
Освен това по време на движение камера снима знаците за ограничение на скоростта и ги показва на таблото. Сензорите сигнализират също ако се приближите прекалено бързо до друг участник в движението. Ново V40 има и система за електронно паркиране, при което шофьорът единствено сменя предавки и натиска спирачката, а колата сама върти волана.

Оценките на Volvo V40 по десетобалната система


Приложимост в ежедневието - 10 (Благорадение на комфорта, системите за сигурност и икономичните двигатели колата върши отлична работа както в града, така и на дълъг път)

Надеждност - 10 (Volvo нямат проблеми в подобен аспект, здравината на техните машини е пословична)

Оборудване - 8 (Базовото оборудване е добро, но повечето екстри се доплащат)

Пространство - 8
(Достатъчно за двама възрастни на задната седалка)

Цена/Качество - 8 (Качеството е на супер-ниво, но не може да се каже същото за цените. За България те стартират от 43 200 лв, което не е малко за машина от този клас)

Качество на материалите - 10
(Някои автомобили от по-висок клас не могат да се похвалят с подобни материали)

Разход на гориво - 9 (Разходът на гориво е отличен, особено ако внимавате на пътя)

Удоволствие от шофирането - 10
(V40 е автомобил, който не те уморява и след продължително шофиране)

Тагове: v40
0 от 500
  • #28
    3 rate up comment 9 rate down comment
    бъчи ( преди 13 години )
    Е, няма защо да се ъпгрейдваме до "по-луксозна" марка, защото си караме достатъчно луксозна, а аз нямам изобщо намерение да търся лукс на вторичния пазар. Който има възможност да избира между 15 годишна S-класа и 5 годишен Фокус, нека го прави. Аз мога да избирам само между Фиеста, Фокус и дериватите им. За толкова ми стигат силите :P Оставям *** нов внос за вас.
  • #27
    5 rate up comment 9 rate down comment
    pero ( преди 13 години )
    До: до бъчи Я сега си избърши пяната от устата и ми кажи по кои показатели Форд е = на некачествено? Това го прочете някъде, или го чу от пияния си баща?
  • #26
    9 rate up comment 7 rate down comment
    до бъчи ( преди 13 години )
    Така е, скъсаняците, които купуват Форд едва ли биха се ъпгрейднали с по-луксозна марка. Не е тайна, че в Европа Форд = евтино и некачествено. И няма как да е иначе, като европейските фордеве ги измислят в Германия.
  • #25
    8 rate up comment 2 rate down comment
    cojones ( преди 13 години )
    От Wikipedia. Платформата C1 разработена в централата на Форд в Колон, Германия се използва от: Форд Focus, Волво V40 и V50, и Мазда 3. Последно от Волво са решили да използват платформите C1 и EUCD (също на Форд) за всички техни бъдещи модели. Затова и новото V40 прилича на Focus.
  • #24
    7 rate up comment 8 rate down comment
    бъчи ( преди 13 години )
    Че нали Линкълн си е пак Форд. Още малко ще искат да се възстановят и Сатурн. Е, няма как да стане, щото никой не ги купуваше. Форд си е Форд и не се нуждае от марки като Меркюри. Това не е народния автомобил Фолксваген, който не може без брандовете си.
  • #23
    5 rate up comment 6 rate down comment
    Анонимен ( преди 13 години )
    Не ми пука за Линкълн, искам да върнат марката Mercury, която беше позиционирана над Форд, но под Линкълн. Или ако е много скъпо - да я върнат като луксозно ниво на оборудване на Фордовете - с по-хубава (хромирана) решетка и повече екстри.
  • #22
    5 rate up comment 15 rate down comment
    бъчи ( преди 13 години )
    Не те разбрах. Това Волво си е жив "премиум" Фокус. Нали плачехте, защо нямало Линкълн. Ами защото имаше Волво. Сега като няма и като се оправи икономическата ситуация и Линкълн ще има и Капри. От сега съм си заплюл едно Капри, пък да видим. А Фокус утрепа не само конглокента на Голф i30, а и самия Голф. Вярно, че i30 се оказа конглокент на Голф 6, а не на Фокус. Щото Фокус е и над i30 и над Golf 6. А Волво V40 си е Фокус, колкото и да искате да го изкарате Волво.
  • #21
    8 rate up comment 15 rate down comment
    до бъчи ( преди 13 години )
    Какъв Фокус? Истинският Форд е американския, заржете ги тия Фиести и Фокуси, чиито дизайн е правен в Германия от наследниците на нацистите!
  • #20
    8 rate up comment 20 rate down comment
    Анонимен ( преди 13 години )
    Поддръжката на Волво не била скъпа?!Аве ей я се вземи в ръце! Ти или нямаш такава кола или е поддържаш при кварталният майстор и си мислиш, че е евтино. Волво едно време бяха страхотни коли. Форд обаче ги опропасти, а сега китайците ги довършват. Евала за инициативата да стават безопасност, но като техника, качество, разходи и надеждност са много зле.
  • #19
    4 rate up comment 13 rate down comment
    Анонимен ( преди 13 години )
    Волво е супер ,но с това се изложиха .Не знам за комфорта ,аз съм със старото В40 и не му е върха багажника ,а това новото направо НЯМА БАГАЖНИК ,Относно подръжката ,не Е СКЪПА ,освен ако си свикнал с Лада .Двигателя 2 литра бензин на старата е ЗВЯР .на магистрала съм си карал със 170 и дори разхода беше нормален .Страшно е удиобно и можеш да минеш и 1000 км без да усетиш Дизел-НИКОГА ,всичките са разни разработки на Рено и Пежо и са слаби за 1600 кг .А за това ще почакаме да паднат цените