IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Volkswagen Golf VII - В гонене на перфектното

Тествахме седмото поколение на един от най-популярните модели

Volkswagen Golf VII - В гонене на перфектното

Едва ли има автомобил, чиито качества да бъдат повече оспорвани от Volkswagen Golf. Някои го боготворят, други просто го харесват. Трети пък го ненавиждат, въпреки че и сред тях има хора, които никога не са се качвали в него. Камо ли да са го карали.

Факт е обаче, че Golf e сред най-продаваните машини в историята, а премиерата на неговата седма генерация бе едно от най-очакваните събития в автомобилния свят през тази година.
Volkswagen Golf VII - В гонене на перфектното
Германският производител избра да покаже новото си отроче на специално събитие в Берлин в началото на септември. След това Golf VII се появи пред публика на автомобилното изложение в Париж. И вече е в продажба, като доставките на клиентите ще започнат през януари 2013 г. Екипът на Аутомедия имаше шанс да бъде сред първите, които тестваха автомобила на специално организиран тест-драйв на острови Сардиния.
Volkswagen Golf VII - В гонене на перфектното
Първото нещо, което се набива на очи при новия Golf, е приемствеността. Германците са си поставили за цел машината да бъде лесно разпознаваема и което е по-важно - непреходна, тоест нейният дизайн да бъде актуален и след няколко поколения. Мотото при проектирането и производството на машината е The Key to Perfection (Ключът към перфектност). Външният вид прави впечатление и със своята агресивност, благодарение на интегрираните LED-светлини, съчетани с тясна решетка и големи фарове.
Volkswagen Golf VII - В гонене на перфектното
Подобно на третото поколение на Audi A3, Golf VII е изграден върху новата модулна платформа на VW Group - MQB. Хечбекът тежи с около 100 кг. по-малко от своя предшественик. Около 40 кг. са компенсирани при двигателите, а 23 кг. от каросерията. В същото време обаче размерите са по-големи. Автомобилът е с 56 мм по-дълъг (4255 мм), с 13 мм по-широк (1799 мм) и с 28 мм по-нисък (1452 мм). Багажникът вече поема 380 литра, а при свалени седалки обемът нараства на 1270 мм.
Volkswagen Golf VII - В гонене на перфектното
Друго, което прави впечатление е интериорът. Таблото е поставено така, че да бъде удобно за водача. Огромен плюс в оборудването е мултимедийната система, която включва и навигация. Нейният дисплей се предлага в цели 4 размера в зависимост от нивото на оборудване, като при най-високото достига до 8 инча. Екранът работи бързо и точно, като реагира само при приближаване на пръста. И цялата информация излиза подробно подредена и удобна за използване.
Volkswagen Golf VII - В гонене на перфектното
Първият автомобил, който имахме възможността да тестваме, бе с двигател 2.0 литра TDI с автоматична скоростна кутия DSG. Ако търсите машина, която хем да върви - все пак тя има на разположение цели 150 к.с., хем да бъде икономична, това е правилният избор. Е, в случая не е за пренебергване и цената, която при тази версия, няма как да бъде ниска, но в крайна сметка качеството струва пари. А в случая говорим именно за качество и пътно поведение. Благодарение на 6-степенната DSG-трансмисия автомобилът ускорява доста добре и се държи отлично на път с много завои, какъвто бяха избрали организаторите от Volkswagen за пътуването в Сардиния. Този мотор предлага разход от около 6 л/100 км, но в случая говорим за почти нов автомобил с неразработен двигател, така че реално ще можем да преценим точно колко харчи едва след време.
Volkswagen Golf VII - В гонене на перфектното
Лично на мен ми бе по-интересно да видя в действие другата версия, която имахме възможност да пробваме. Става дума за модификацията с 1.4-литров TSI мотор с мощност 140 к.с., в която непредубедения фен може направо да се влюби. Без майтап - машината е комфортна, стои отлично на пътя и което е най-важното - подчинява се перфектно на всяко завъртане на волана. Още в базовата си модификация Golf VII с този мотор ще се предлага с електронна блокировка на диференциала XDS (електронен блокаж на диференциала). Тази версия на двигателя (има още една с по-ниска мощност - 122 к.с.) ще предлага и още едно нововъведение - два от цилиндрите се деактивират, като няма никакво значение как са настроени двигателя и шасито. Единственото, което трябва да се направи, е да се отнеме от газта. Благодарение на тази система моторът харчи едва 4.8 литра, въпреки че по време на теста средният разход, който успяхме да регистрираме с бензиновата версия бе 6.5 л/100 км.
Volkswagen Golf VII - В гонене на перфектното
Какво още можем да кажем за този автомобил. Системата "Driver Profile Selection" предлага четири режима: Eco, Comfort, Sport и Normal за работа на волана, двигателя и шасито, като е налице и пети вариант - Individual, който е изцяло по вкуса на водача.

Освен - XDS (електронен блокаж на диференциала), седмото поколение на Golf предлага още ESC (електронен контрол на стабилността), Multicollision braking (спирачна система, предотвратяваща повторни верижни удари след катастрофа), Start/Stop system, EPB (електронна ръчна спирачка) с Auto Hold (система за потегляне в наклон), индикатор за налягането в гумите,  двоен под в багажното отделение и т.н.

Сред допълнителните екстри са избор на профил на шофиране от водача, DCC (динамичен контрол на окачването), Lane Assist (система за предотвратяване напускане на лентата, а сега и с разпознаване на умора у водача), Active Cruise Control (адаптивен автопилот със следване на предния автомобил) + Front Assist + Rear Assist (постоянно следене на цялата обстановка около автомобила), City Emergency Braking(принудително спиране за предотвратяване на ПТП в градски условия), Light Assist (предотвратяване на заслепяването на насрещните водачи) + Sign Assist (разпознаване на пътните знаци), Park Assist (паркинг пилот с усъвършенствано автоматично паркиране), новата навигационна система Discover Pro, Bi Xenon с вградени лед светлини, проактивна система за защита на пътниците и др.
Volkswagen Golf VII - В гонене на перфектното
Като цяло този автомобил вероятно ще обори мнозина, които са свикнали да гледат пренебрежително на Volkswagen Golf. Още повече, че предстои да видим какво ще ни предложат и останалите двигатели. Очаква се да има електрическа версия, метанова версия (CNG), модификация Variant за семействата, както и Golf GTD и Golf GTI за любителите на спортното шофиране.

Ясно е обаче, че Golf VII хвърля сериозно предизвикателство на конкурентите си. Така че ни очаква интересна борба, още повече, че към момента всеки четвърти Volkswagen продаден в Европа е именно Golf, което ясно говори за пристрастията към този автомобил. А новият му модел е още по-добър, така че...

Оценките на Golf VII по десетобалната система

Приложимост в ежедневието - 10 (В сравнение с предишната версия вътрешното пространство е достатъчно. Двигателите също са достатъчно икономични, така че автомобилът е удобен както за града, така и за дълъг път)

Надеждност - 10 (Golf VII е на новата платформа на Volkswagen - MQB, която ще бъде основата на бъдещите модели на концерна)

Оборудване - 10 (Дори базовото оборудване е доста високо, добро впечатление прави новата навигационна система)

Пространство - 9 (Сравнително голямо пространство за возещите се отзад пътници)

Цена/Качество - 8 (Качеството е доста високо, но и цената на някои от версиите с пълно оборудване също не е за пренебрегване. Най-ниската модификация стартира от 30 000 лв, но с екстрите и по-високо ниво на оборудване може да достигне близо 2 пъти повече)

Качество на материалите - 9 (Доста добро, като по нищо не отстъпва на много от моделите от по-висок клас)

Разход на гориво - 9 (И двете версии, които изпробвахме, предлагат добър разход на гориво)

Удоволствие от шофирането
- 10 (Доста добро, както стана дума автомобилът се подчинява отлично на всички команди на шофьора)

Тагове: volkswagen golf vii
0 от 500
  • #69
    2 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 12 години )
    Фистинга мистинга набутай си го *** в задния двор.
  • #68
    4 rate up comment 0 rate down comment
    kiki ( преди 12 години )
    Скука,скука.55 бона за тази каляска са безумно много пари.
  • #67
    2 rate up comment 0 rate down comment
    K&G ( преди 12 години )
    Klasika,както и да се кръстиш,будиш съжаление, винаги си злобен към хората ,които ти направят забележка за глупав коментар.
  • #66
    6 rate up comment 3 rate down comment
    Анонимен ( преди 12 години )
    По вероятно ти ще се пукнеш от яд. Голф 7 явно е доста добра кола като четем какво са написали авторите на тази статия. Те за разлика от миризливия фен на Хюндай и Фистинга са я карали. А зтова че страхливата миризма и любовника му Дошо-казанлъшкия с 80-ката изобщо не са виждали Голф 7 на живо естествено, че ще киселеее високото грозде. Миризмата вероятно като види стария Хюндай на баща си и припада 3-4 пъти от срам.
  • #65
    8 rate up comment 10 rate down comment
    Night_Mod ( преди 12 години )
    *** от яд, тъпунгерски фенове на японски еднодневни трошки.. новия голф е страхотен и ще гарантира добра фискална година за групата, а вие си лайте и карайте стари грозни японски тенджери.. Съжелявам ви, че през живота си никой не ви е качил в истинска немска кола да видите какво е то колата...
  • #64
    4 rate up comment 7 rate down comment
    бъчи ( преди 12 години )
    И между другото Голф 2 бе най-големият ужас, който съм изпитвал зад волана на автомобил. Пoстоянно гаснеше газовата, не можех да го запаля сутринта 15 минути, а бързах за училище , 5 минути не можех да паркирам и изляза след това от място, два пъти колкото дължината на Голфа, скоростите никак, ама никак не влизаха, а лоста танцуваше ламбада, за опряната в тавана глава казах, просто това бе най-големият ужас, когато слязох от тогавашната си Фиеста и се качих на тоя Голф. Eдва след това разбрах, колко е напреднала техниката за 20 години. Бях карал и Поло преди това, но тоя Голф ми разказа играта. Полото колкото и тясно да бе, поне се движеше по някакъв начин. Единственото, което много ми хареса в 1.6 литровия мотор на Голф бе достатъчния въртящ момент и запомнящия се звук от мотора. Както се казва...елате ни вижте, ние сме ГОЛФАДЖИИ! Обаче като седнах във Фиестата мама му стара, се преродих след тия екшъни с тоя таралясник! Кой каквото ще да ми говори, новото си е ново. На всичко отгоре по-ниският клас автомобили днес е с повече място от по-високият отпреди 20 години. Плюйте колкото искате новия Голф, но със сигурност ще изпитате 3 пъти повече оргазми в него, отколкото в сегашната си кочинка.
  • #63
    14 rate up comment 1 rate down comment
    Зигмунд Фройд ( преди 12 години )
    "Надеждност - 10 (Golf VII е на новата платформа на Volkswagen - MQB, която ще бъде основата на бъдещите модели на концерна)" - щом е нова платформата откъде им дойде на акъла ***, че е надеждна?Или така каза Пешо Жигльора от 58-ти блок?"Пространство - 9 (Сравнително голямо пространство за возещите се отзад пътници)" - сравнително с какво? С "Поло"???"Разход на гориво - 9 (И двете версии, които изпробвахме, предлагат добър разход на гориво) - какво означава "добър разход"? 9л/100км, което добре в сравнение със ЗИЛ?Прекалено често използване на словосъчетанието Доста добро, некадърно написана статия, май са намалили хонорарите от "Порше БГ".Пошло, като Голф...
  • #62
    1 rate up comment 4 rate down comment
    Анонимен ( преди 12 години )
    А ,да те повозя на 8 и 9,? Абе бъчи, кой знае какъв си дакел , 2ката му била малка!!!!!!
  • #61
    2 rate up comment 6 rate down comment
    бъчи ( преди 12 години )
    Абе като искаш да возиш 5 човека, си има широки ванове. Тия автомобили открай време са си за четирима + една резервна "скамейка" по средата. Лично аз съм карал само Golf 2 известно време и са ме возили в 3 и 4, но да си кажа честно, двойката бе ужасна за моя размер. Главата ми опираше в тавана, а уж бях на най-важното място - шофьорското. Пък да кажеш че съм висок...по-скоро малко над средното за България и може би под средното за Германия. Чудя се, как германците са карали тия двойки...
  • #60
    17 rate up comment 1 rate down comment
    jok ( преди 12 години )
    ***, като уж сте тествали новия Голф, как така не ви направи впечатление неудобния тунел в средата на пода?На практика трети човек отзад няма как да седне.Интересно как така не сте видели такъв огромен недостатък?Май сте видели голфа както и нас, само на снимка.Селски гъдулки сте вие, нищо повече.