IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Outlander революция

Mitsubishi представи третото поколение Outlander в България

Outlander революция

Новият Mitsubishi Outlander пристигна в България. Това е третото поколение на проходимия модел от сегмент D. Той е базиран на традициите на първите две поколения, но силно се различава от тях. Японците са заложили на революционни новости в модела, особено що се отнася до дизайна и задвижването, отколкото на леки еволюционни промени.
Outlander революция
Първият Outlander, който се появи преди 11 години, спечели клиентите със своя динамичен силует на кросовър за всеки ден. При втората версия на модела този дизайн беше продължен, а фейслифтът, който се появи преди няколко години, превърна японския модел в един от най-динамично изглеждащите кросоувъри на пазара.

Още от пръв поглед се вижда, че новия Outlander тръгва в различна посока. Промяната е пълна, най-вече в дизайна на возилото, който е напълно нов, по-сдържан и семпъл, но същевременно целеустремен. Автомобилът определено е станал по-делови и по-улегнал, но за добро или лошо - и по-обикновен.

Outlander продължава да бъде средно голям автомобил, ориентиран към онроуд шофиране и подходящ за всякакви атмосферни условия, но с превес върху комфорта и екологичността (по-известна у нас като икономия на гориво).
Outlander революция
Освен дизайна, при Outlander III са нови платформата, двигателите и решенията във вътрешното пространство. Освен това, значителна оптимизация е постигната по отношение на комфорта, качеството на материалите, оборудването и потреблението на гориво.

Важна подробност за новия Outlander е това, че той няма да има френски клонинги - Peugeot 4007 и Citroen C-Crosser. Моделът ще се предлага единствено с марката Mitsubishi и ще стъпи на пазарите в над 160 страни.

Друга важна особеност е, че благодарение на новата си платформа Outlander е конструкционно подготвен за монтиране на хибридно плъг-ин задвижване (PHEV). Този уникален за пазара модел ще се появи през следващата година, като ще разполага с хибридна система, разчитаща на бензинов и електрически двигатели, чиито батерии могат да бъдат зареждани в електрическата мрежа.

За сега обаче на пазара ще се предлагат версиите на Outlander, използващи двигатели с вътрешно горене. Това са дизеловия 2.2-литров Clean Diesel (4N14) и бензиновия 2.0-литров MiVEC (4J11). И двата двигателя са японско производство и отговарят на нормите Евро 5, като са проектирани, за да покрият и изискванията на Евро 6.
Outlander революция
По-любопитната за Европа дизелова версия вече предлага 150 к.с. (при 3500 об/мин), за разлика от старта, при която мощността достигаше 177 к.с. (при 3500 об/мин). Въртящият момент е аналогичен - 380 Нм, но при новата версия той е наличен още при 1750 об/мин.

Промените в мощността не се отразяват осезаемо на динамиката на автомобила, но оказват сериозно влияние на вредните емисии. При новия Outlander те са едва 126 г/км, докато при стария модел достигаха 165 г/км. Заслуга за това имат оптимизираната система Stop & Go и теглото на возилото, което е намалено с около 150 кг.

Ускорението от място до 100 км/час вече отнема 10.3 секунди (9.8 сек. при стария модел), а това от 120 до 140 км/час - 7.7 сек. (6.7 сек. при стария модел). Потреблението на гориво при този модел (4WD / 6 MT) е 5.3 литра при смесен пробег (6.4 л/100 км в града и 4.8 л/100 км извън гарда).

При бензиновия Outlander пък мощността е леко увеличена, а въртящия момент е леко намален. Новия модел разполага със 150 к.с. (при 6000 об/мин) и 195 Нм (при 4100 об/мин), докато при стария те са 147 к.с. (при 6000 об/мин) и 199 Нм (при 4200 об/мин).

Тези промени леко подобряват динамиката на колата, която вече се нуждае с 0.3 секунди по-малко, за да ускори от място до 100 км/час - 10.6 сек. Ускорението от 120 до 140 км/час пък отнема 9.3 секунди (10.6 сек. при стария модел). При бензиновата версия (4WD / CTV) средното потребление на гориво е в рамките на 6.5 литра на 100 км. Извън града потреблението е 5.7, а това в града - 8.0 л/100 км.
Outlander революция
Представяният с новия Outlander дизайн ще замени постепенно характерния за автомобилите на Mitsubishi от последното десетилетие (Colt, Lancer / Lancer Evolution, Outlander, L200, ...) дизайн с остри ръбове.

Промени има и при трансмисиите, и при системата за задвижване на четирите колела. Трансмисиите са четири: 5 M/T, 6 M/T, 6 A/T и CVT, в зависимост от двигателя, модела и конкретния пазар. Що се отнася до системата за задвижване на четирите колела, там промените също не са малко. Новата система се нарича Multi-Select 4WD като предлага подобрени стабилност, сцепление, икономия на гориво и ниво на емисии. Новата технология отчита и ъгловата скорост спрямо вертикалната ос, като по този начин доставя по-прецизно поведение и управление на автомобила при движение в завои.

Основната промяна обаче е премахването на познатия режим 2WD (при версиите 4х4), който е заменен от 4WD ECO. При този режим обикновено се задвижват само предните колела на колата, а 4WD се активира автоматично при хлъзгав път. По този начин се постига по-високо ниво на активна безопасност при понижен разход на гориво и намалени емисии в сравнение с перманентно активирания режим 4WD AUTO. Наличен е и познатия режим 4WD LOCK. Той е предназначен за преминаване през пресечен терен и при преодоляване на препятствия. Осигурява задвижване на всички колела както при ниски скорости в офроуд условия, така и при високи скорости в онроуд условия.
Outlander революция
Най-видна обаче е промяната в дизайна на екстериора. Той е значително по-сдържан от този на вече стария модел, като е подчинен на аеродинамиката и екологията. Благодарение и на екстериорния дизайн са намалени шума, вибрациите и нискочестотните трептения в купето. Постигнат е и завиден коефициент на челно съпротивление - Cd: 0.33 (със 7% по-нисък сравнение с предишния Outlander).

Новите дизайнерски подходи придават на всъдехода по-едър вид, но реално той има почти същите размери с предходното поколение. Въпреки това обаче, интериора предлага повече пространство. Разстоянието между втория и третия ред седалки например е увеличено с 80 мм, а дължината на товарното отделение - с 872 мм (при сгънати седалки от третия ред). Багажникът предлага обем от 591 литра (541 литра при старото поколение), като той може да достигне до 1022 литра при сгъването на втория и третия ред седалки (989 литра при старото поколение).
Outlander революция
По-широка и по-комфортна седалка на третия ред, делима в съотношение 50/50, вместо използваните досега сгъваеми седалки

Видима разлика има и в интериора на колата, където са използвани материали с по-високо качество. Таблото е покрито с мека облицовка и акценти от пиано лак, които контрастират със сребристите елементи с 3D ефект, позиционирани срещу седалката на пътника до шофьора и продължаващи в облицовката на вратата. Салона е комфортен, просторен и много добре изолиран от външните шумове. В оборудването на колата са включени задна врата с електрическо задвижване, двузонов климатроник, 6,1-инчов цветен сензорен екран, камера за задно виждане, разработена специално за модела аудиосистема Rockford Fosgate с 9 тонколони и др.
Outlander революция
Редица нововъведения са правени и по отношение на безопасността. Сред технологиите на борда виждаме познатите от предишното поколение антиблокираща система ABS, електронна система за разпределяне на спирачното усилие EBD, система за контрол на сцеплението TCL, система за активен контрол на стабилността ASC, система за сигнализиране при аварийно спиране ESS и асистент за потегляне по нагорнище HSA.

Напълно нови обаче са системата за предупреждение при напускане на пътната лента (LDW), адаптивната Cruise Control система (ACC), поддържаща безопасна дистанция до движещото се отпред превозно средство и системата за ограничаване на опасността от челен удар (FCM), която реагира на препятствията на пътя пред колата, като предизвиква автоматично задействане на спирачките с цел предотвратяване на удара и намаляване на последствията при сблъсък.

Също като своите предшественици, Outlander се предлага със задвижване само към предните или към четирите колела. У нас цените стартират от 39 990 лв с ДДС за версията с бензинов двигател 2.0 MIVEC, 2WD задвижване и 5 места.
Outlander революция
Оценките на Mitsubishi Outlander по десетобалната система

Приложимост в ежедневието - 10 (Голям, проходим и лесен за управление автомобил, предлагащ добра динамика и добър разход на гориво)

Надеждност - 10 (Всички модификации на Outlander вече се произвеждат в Япония)

Оборудване - 9 (Много нови технологии и системи, повечето от които обаче се предлагат при по-високите нива)

Пространство - 9 (Напълно достатъчно пространство в салона. Голям багажник)

Цена - 9 (Най-достъпната версия - 2.0 MIVEC (2WD / 5места), струва 39 990 лв с ДДС. Ако обаче искате дизел 4WD ще трябва да си приготвите най-малко 57 990 лв с ДДС)

Качество на материалите - 9 (Материалите са с високо качество, меки допир и приятни на вид)

Разход на гориво - 9 (Потреблението на гориво, по време на теста на Outlander DI-D 4WD 6MT, беше в рамките на 6-7 литра на 100 км)

Удоволствие от шофирането - 8 (Сравнително меко окачване, което поема отлично неравностите по пътя. Това обаче се отразява на поведението в завои. 150-те конски сили на изпитаният от нас дизелов двигател теглят уверено колата и предоставят повече от прилична динамика)

Тагове: mitsubishi outlander
0 от 500
  • #18
    3 rate up comment 4 rate down comment
    до: RE: ТОНИ ( преди 11 години )
    Я раздуй за ОФЕРТНАТА цена бе ***!Кажи и за нея,че ми стана интересно!Значи в Германия цените са офертни,а у нас са твърди?!?!***!Ти докосвал ли си се някога до нов автомобил?Май и до стар не си...То бива,бива простотия,ама като твоята никъде е няма.В нета всичко ти е написано.Има ги цените и тук и там.Сравнявай преди да почнеш да се правиш на умен!
  • #17
    7 rate up comment 4 rate down comment
    до: RE: ТОНИ ( преди 11 години )
    Приказваш пълни простотии.Цените на новите коли в Германия винаги са били по-високи отколкото тези у нас.Както там правят отстъпки,така и тук.Каква е тази ЕКСПОРТНА цена?Това да не ти е кола 2-ра ръка бе?Кой бг вносител е продавал с цена по-висока от 12 -13 000 лв?Стига лъга,че ставаш смешен вече?Всеки може да отвори сайтовете и да види,че приказваш глупости.А най-голямата глупост е че в Германия продавали коли 1-во качество,а у нас 6-то.На конвейра ли ги определят или нарочно ги правят така?хах
  • #16
    9 rate up comment 2 rate down comment
    RE: ТОНИ ( преди 11 години )
    прав си но 24490 Е и ОФЕРТНА цена !Немецът НЕ купува на тази цена , да не говорим , че ЕКСПОРТНАТА цена е доста по-различна от тази!БГ вносителят продаваше с 12 -13 000 лв по-скъпо стария Аутландер - виж им цените !ЗА Новият от снимката нещата не може да са по-различни .тук ти "продават" цвят Металик за 1000 лв , аларми ..Освен това Немските Аутландер са с много повече екстри още в БАЗОВИЯ модел , освен това Аутландер за Германия е Първо качество - за БГ - Щесто качество.различно е;)
  • #15
    11 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 11 години )
    Доста добро предложение. И е за предпочитане пред някое рав 4 или санта фе.
  • #14
    8 rate up comment 2 rate down comment
    Toni ( преди 11 години )
    до RE:ТОНИ затова и има интернет, за да могат фактите да се проверяват на секундата. Отворих немския сайт, цената почва от: 24 490 евро, което е почти с 8 000 лева повече. Така, че мен ако питаш си е чиста далавера, ако сега бях на пазара за нов SUV, направо го взимах.
  • #13
    5 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 11 години )
    Какво по-евтино от Германия да си купиш?Употребяван или нов?Я пак си помисли и кажи!
  • #12
    4 rate up comment 7 rate down comment
    RE:ТОНИ ( преди 11 години )
    Тони , Ауландер не са лоши машини но от Германия можеш да го купиш поне с 12 - 13 000 лв ПО-ЕВТИН със ГАРАНЦИЯ !
  • #11
    17 rate up comment 3 rate down comment
    Анонимен ( преди 11 години )
    този АУТЛЕНДЪР го имаше там, но на мен лично не ми допада новия дизайн. имаше и феслифта на АСХ, който е много добър. да немските лукс марки са по-качествени вътре, но аз съм практичен човек и не бих дал двойно повече пари за малко по-меки или лъскави материи вътре...
  • #10
    10 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 11 години )
    карам АСХ нов от 1 година и съм доволен - има достатъчно екстри за парите си - дори корейските са по-скъпи. тази седмица бях на изложението в гранд мол варна. да ви кажа честно и аз си мислех че моят вътре не е много претевциозен, но при пряко сравнение със подобен клас на ШКОДА, ХОНДА, КИА, ХЮНДАЙ, ШЕВРОЛЕТ, ФОРД, СУБАРУ, НИСАН, МАЗДА, ПЕЖО, ДАЧИЯ, СИТРОЕН се убедих, че съм направил правилен избор по отношение цена/качество. разход на гориво също е чудесен - между 5 и 6 бензин 1.6 дв.
  • #9
    4 rate up comment 1 rate down comment
    Wane ( преди 11 години )
    Cоmpass, интересен избор :D Чисто от гледна точка на екстериорния дизайн на мен ми допада след фейслифта (демек този който караш ти), но интериора ми идва в повече.