IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Dacia Lodgy следва логиката на пазара

Тест на новото предложение на румънската марка

Dacia Lodgy следва логиката на пазара

Dacia Lodgy следва логиката на пазара
За 8 години румънската марка Dacia, която от 2004 година е под шапката на автомобилния гигант Renault-Nissan, пусна на пазара цели 7 модела. Скептично приеманата в началото Dacia бързо се превърна в печеливш коз, като през 2011 година генерира цели 30% от продажбите на автоконцерна - 813 822 единици (22 883 единици през 2004 г).

Шефовете в Renault-Nissan бързо оцениха огромните възможности пред този бранд, влагайки все повече време и средства в него. Така, следвайки логиката на пазара, Dacia представи своя пореден модел - семейното MPV Lodgy.

А логиката е проста - купувачите на семейни коли търсят в своя нов автомобил най-вече просторна кабина, голям багажник, сигурност, надеждност, функционалност и не на последно място - адекватна цена. Именно по този модел е създаден Lodgy, който вече стъпи на пазара и е готов да отхапе голямо парче пазарен дял.

"Новият многофункционален автомобил е предназначен за семейства, които по традиция купуват автомобили втора ръка, но сега имат възможност да закупят нов и практичен автомобил на достъпна цена", заявиха от българското представителство на Dacia по време на премиерата на Lodgy.

Да, и при този модел на Dacia основното е ниската цена - от 19 400 лева с ДДС, но този път румънците не са пропуснали да обърнат сериозно внимание и на дизайна, сигурността, оборудването и комфорта.
Dacia Lodgy следва логиката на пазара
Дизайн и оборудване

Гледайки Lodgy, няма как да не забележим огромната промяна във визията на Dacia. С този модел румънците представят своя нов дизайнерски език, който ще виждаме при всички техни нови модели - модерни и хармонични, но същевременно изчистени и функционални линии, които създават впечатление за здравина и надеждност.

Вътре в купето ситуацията е аналогична. Водеща отново е функционалността, но формите са далеч по-модерни, а материалите - с по-добро качество. В зависимост от преобладаващия цвят в интериора, арматурното табло и панелите на вратите са издържани в двуцветна тоналност, а централната конзола е лакирана с черен лак, докато отворите на въздуховодите са с хромирани рамки. Пластмасите са твърди на допир, но определено изглеждат добре.
Dacia Lodgy следва логиката на пазара
Освен това, моделът се предлага с оборудване, което досега не се е появявало в гамата на Dacia, включително и вградената мултимедийна система MEDIA NAV със сензорен екран (7 инча), ограничител на скоростта и сензори, подпомагащи паркирането назад.

Функционалност и простор

Lodgy може да бъде поръчан във версия с пет или седем места. Задния ред седалки е предназначен за трима пътници, а 7-местната версия се предлага със свалящ се трети ред седалки за двама възрастни.
Dacia Lodgy следва логиката на пазара
Тук трябва да отбележим, че Lodgy предлага най-добрите в класа показатели за пространството за коленете и за главата на седящите на последния ред седалки. От пространството за коленете на втория ред седалки обаче има какво да се желае.

Lodgy има малко по-късо междуосно разстояние от Logan MCV (с близо 1 см), което влияе на пространството на втория ред седалки. Там не е тясно, дори напротив. Все пак обаче екстра като движеща се по дължина задна седалка би дала на модела добра модулност на салона. А така пасажерите в колата ще могат да разполагат с пространството, според нуждите си - в зависимост от това ли пътуват 3-ма, 4-ма, 5-има или повече. Тъй като все пак цената е водеща при тази марка, подобна екстра не се предлага.
Dacia Lodgy следва логиката на пазара
Багажното пространство на Lodgy обаче е повече от щедро. При версията с пет места, обемът на багажника е 827 л. (2617 л при сгъването на задните седалки). Обемът на багажника при 7-местната версия на Lodgy е 207 литра, когато се използват всички места и 634 литра, когато последният ред седалки са сгънати.

Когато е необходимо допълнително товарно пространство, задната седалка може да бъде демонтирана (теглото й е 18 кг). Тя може и да бъде сгъната, преместена напред и фиксирана за втория ред места, също сгънати. Това решение увеличава обема на багажника до 1861 литра.
Dacia Lodgy следва логиката на пазара
Двигатели и трансмисии

Крачка напред е направена и при двигателите и трансмисиите, сред които виждаме нов турбо-бензинов агрегат и механична скоростна кутия с 6 степени.

За пазарния дебют на Lodgy гамата включва бензиновия 1.6 MPI 85 и дизеловия 1.5 dCi, който се предлага в два варианта на мощност - 90 или 110 к.с. Напълно новият Tce 115, оборудван със система за принудително пълнене, ще може да се поръчва на по-късен етап. Двигателите се куплират с механични трансмисии - 5-степенна за основните двигатели и 6-степенна за по-мощната дизелова версия.

Базовия 1.6 MPI, предлагащ 85 к.с. и 134 Нм, изразходва средно 7.1 л/100 км. (165 грама CO2 на километър). Бензиновата версия с турбо, чийто работен обем е 1.2 литра, предлага 115 к.с. и 190 Нм. Потреблението й на гориво е в рамките на 6.0 литра на 100 км., а емисиите на CO2 - 135 грама на километър.

По-примамливите за европееца дизелови версии, разчитат на популярния 1.5-литров двигател. Той се предлага в два варианта на мощност - 90 к.с. или 110 к.с. Максималният въртящ момент е 200 Нм за версията с 90 конски сили и 240 Нм за варианта със 110 конски сили. Разходът на гориво е съответно 4,2 литра/100 км (109 грама CO2/км) и 4,4 литра/100 км (116 грама на километър ).
Dacia Lodgy следва логиката на пазара
Безопасност

Тъй като Lodgy е семеен автомобил, инженерите на Dacia са се постарали да осигурят добра безопасност на пасажерите в колата. Тя е оборудвана с ABS система Bosch 8.1, плюс система за разпределение на спирачното усилие и асистент за аварийно спиране, а като опция се предлага и системата ESC. Пасивната безопасност пък е подсигурена от две въздушни възглавници отпред, две странични, защитаващи областта на главата и гръдния кош, както и ограничител на усилието за предпазния колан и пиротехнически обтегач за мястото на водача.

Вторият ред седалки на Lodgy е оборудван с Isofix триточкова система за закрепване на детско столче за трите места, което се предлага за първи път в гамата на Dacia. Освен това, предницата и предния капак на колата са така проектирани, че при удар, да минимизират риска от контузия на пешеходеца в областта на долните крайници.

Представяне и цени

Успяхме да покараме Dacia Lodgy в продължение на няколко дни. Тестът на колата се състоя в село Гела, намиращо се в Родопите, над Широка Лъка. Така успяхме да изпитаме колата както на магистрала, така и по планински пътища. На разположение за тест беше топ версията, разполагаща с 1.5-литровия dCi (110 к.с.) и ръчна скоростна кутия с 6 предавки.

При движение по магистрала този модел лесно поддържа скорост от и над 140 км/час, като дори с тази скорост предлага добра динамика. Благодарение на трансмисията с 6 предавки, движението с подобна скорост не изисква особено много гориво - около 5 - 5.5 л/100 км.
Dacia Lodgy следва логиката на пазара
Окачването е по-скоро твърдо, отколкото меко, което кара шофьора да се чувства сигурно на пътя. Поведението в завои също е повече от задоволително. Въпреки височината на автомобила, той позволява динамично шофиране, дори по планински пътища. Воланът дава добра представа за случващото се на пътя, спирачките предлагат надеждно спиране, а високата позиция на седене - отлична видимост. Купето има добра шумоизолация, която е оптимизирана с 30% спрямо предишните модели на марката.

Определено останахме приятно изненадани от тази модификация на Lodgy. Тя покри и дори надвиши очакванията ни. Но все пак трябва да отбележим, че цената на този модел - Lodgy dCi 110 - достига 29 400 лв с ДДС.

Иначе, цените на модела стартират от изкушаващите 19 400 лв с ДДС за версията 1.6 MPI 85 (5 места). Гаранцията на модела е 3 години или пробег от 100 000 километра. Освен това румънската марка е помислила и за разходите за поддръжка и експлоатация на Lodgy. Интервалите между сервизните обслужвания са по-дълги, което означава по-ниски разходи. Като пример могат да се дадат въздушния филтър и горивния филтър (за дизеловия двигател), които се сменят на 20 000 километра (или на две години).
Dacia Lodgy следва логиката на пазара
*Предварителни данни, в процес на хомологация
Dacia Lodgy следва логиката на пазара
Оценките на Dacia Lodgy по десетобалната система

Приложимост в ежедневието - 10 (Голяма кола, с голям багажник и икономични двигатели, която може да побере 7 души)

Надеждност - 9 (Използва доказаната платформа В0/Logan и култивирани двигатели и трансмисии на Ranault-Nissan)

Оборудване - 8 (Много нови технологии и системи, повечето от които обаче се предлагат като опция)

Пространство - 9 (Водещи в класа пространство в салона и обем на багажника, но сравнително тясна седалка на втория ред)

Цена/Качество - 10 (Ниска базова цена и гаранция от 3 години)

Качество на материалите - 7 (Водещото в този автомобил е цената, което предполага по-евтини материали. Пластмасите в салона са твърди на допир, но изглеждат добре)

Разход на гориво - 10 (Дизеловата версия, която изпитахме, изразходва по-малко от 5 л./100 км.)

Удоволствие от шофирането - 7 (Големите семейни автомобили не се славят с особени изживявания зад волана. Lodgy не прави изключение)

Тагове: dacia lodgy
0 от 500
  • #58
    3 rate up comment 5 rate down comment
    Анонимен ( преди 11 години )
    Тя, че не е лоша не е, обаче бих предпочел един Форд Фюжън на няколко годинки или пък 10 годишен Форд Фокус.
  • #57
    9 rate up comment 3 rate down comment
    Анонимен ( преди 11 години )
    Абе вие погледнахте ли какво вземате за 19400 лева? Единствено получавате 4 въздушни възглавници, АБС и дневни светлини. За 22400 лева получавате и бордкомпютър, радио с BT и USB, централно заключване, предни ел.стъкла и забележете, автоматично активиране на осветлението при отваряне на вратите! Тук все още нямате ел.огледала, фарове за мъгла, климатик, дори регулируем волан по (само) височина! Тия екстри ги имате за минимум 27400 лева и то с дизеловите модификации и турбобензиновия мотор. Ако искате да добавите нещо към базовата версия за 19400 лева, няма как да стане. Имате възможност единствено за едно ESP. В базовата версия получавате само 5 места. Ако искате да си поръчате допълнително климатик, ще трябва да започнете от версията за 22400 лева. Това е положението. Оборудването е бедно, а когато оборудвате колата си що годе нормално, доближавате цена от 30 000 лева. А за 30 000 лева се взема един добър хечбек среден клас от по-реномирана марка, който дори е оборудван добре.
  • #56
    3 rate up comment 7 rate down comment
    Ерик Хонекер ( преди 11 години )
    @Dacia и аз мислех, че в Западна Германия не купуват само немски автомобили, но се оказа, че може би 90 % правят точно това. Не забравяй, че през 1989 година Германия се обедини и бедните източни провинции смениха марките си 3 към едно за западногермански. Тогава умишлено ги направиха бедни и хорицата се принудиха да купуват Лади, Рена, Фиати, Пежа...Затова и статистиката набъбна в полза на тия марки, та чак доскоро бе така. И сега на изток имат навика да купуват и евтини ***.
  • #55
    7 rate up comment 0 rate down comment
    karutsar ( преди 11 години )
    Като сравним всички коли които струват около 19400лв. тази дачия е най- добрата.Доло една дузина *** са писали за автомобили които струват много повече от 19400 лв.Деца капутчета става въпрос за кола която струва 19400 лв ако не сте разбрали.Сравнявайте го с други ниско бюджетни коли ,какви са тези сравнения с Ауди вие в час ли сте?
  • #54
    3 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 11 години )
    Колите до 2004-та бяха хубави, от 2005-та насам са ***.
  • #53
    10 rate up comment 2 rate down comment
    dembil ( преди 11 години )
    Ей, умници! Що си мислите, че на запад всичко е цветя и рози? Добре, че са им промити мозъците та си купуват безобразно скъпите *** на съвременната псевдо-автомобилна индустрия. Ако Дачията е значително по-евтина от друг японски, немски или френски ***- твърдо за Дачия
  • #52
    10 rate up comment 1 rate down comment
    до: dw ( преди 11 години )
    Никой не ти говори за Ауди.Говоря за реномирани производители с гаранция над 2 г.Ако ще е Ауди по-добре Дачия.С Аудито си вътре от всякъде.Говорим за много скъпи и основни агрегати по колата и окачването.За да караш Ауди трябва да си гъзар,който не го бъркат парите,защото с тази марка и още няколко ще си вътре от всякъде.
  • #51
    6 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 11 години )
    Говорим за пазара у нас,а не в чужбина,където правилата и условията са съвсем различни.Там подобни коли също се ползват предимно за служебни фирмени коли,но и се купуват доста от по-бедни хора,които не могат да си позволят по-скъпа кола.Там ги бъркат много и техническите прегледи,където по-стария автомобил може да не ги мине поради ръжда или нещо дребно.Да ръжда точно.Ако някой не вярва да отиде на ТЮФ в Германия и да го мине с ръжба по праговете или задния мост!Няма минаване да ви кажа.
  • #50
    3 rate up comment 3 rate down comment
    Анонимен ( преди 11 години )
    Общо взето това са неща доказани и от финансистите не само от мен.Много отдавна това е един от добрите и финансово обосновани покупки.Автомобил на 2-3 г. и до 50 000 км.Автомобил поддържан в оторизиран сервиз,автомобил с минало и оставаща гаранция.Дачията е оферта само и единствено,ако е вземеш на фирма и ползваш данъчен кредит,приспаднато ДДС и включени амортизационни отчисления.Само и единствено тогава.За лични нужди и ползването му за семеен автомобил това си е живо набутване.
  • #49
    3 rate up comment 1 rate down comment
    до : IT ( преди 11 години )
    ти май не осъзнаваш това,което пиша и съм казал?Рзбира се,че кола на 2-3 г. с много по-богато оборудване от добър производител с репутация е по-добра от нов,автомобил с лоша репутация.Най-малкото системите за сигурност при по-стрия са на много по-високо ниво.Освен това малко са автомобилите с добра репутация с гаранция 2 г.Вземаш автомобил все още в гаранция,но на много по-ниска цена отколкото нов.Освен всичко на 2-3 г. и 40-50 000 км са много малко автомобилите на които ще им се случи ремонт.