IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

BMW работи върху „умна” трансмисия

Баварците разработват и нова система за отопление на автомобила

BMW работи върху „умна” трансмисия

Инженерите от BMW разработват нова трансмисия, която ще бъде свързана с навигацията на автомобила. Благодарание на специален контролер тя ще подсказва на скоростната кутия най-подходящата скорост, на която да се движи.
BMW работи върху „умна” трансмисия
Електронното устройство ще взима под внимание няколко параметра, сред които са движение по или срещу наклон, радиус на завой, ограничение на скоростта на даден участък, и ще предава цялата информация на автоматичната скоростна кутия. Тя от своя страна ще избира оптималната предавка, на която да превключи. Всичко това ще доведе до икономия на гориво.

Автомобилите на BMW вече дават възможност на шофьорите да избират няколко режима на работа – „Спорт”, „Еко” или „Комфорт”. Новото ускройство, което ще носи името „Интелектуално управление на мощността”, ще използва навигацията и сензори, монтирани в предната част на машината. Очаква се „умната” трансмисия за първи път да бъде поставена на хибридните модели на BMW.
BMW работи върху „умна” трансмисия
Освен това инженерите на баварците работят и върху инфрачервена система за отопление на автомобила. Според замисъла на инженерите, панелите, които ще излъчват енергията, ще бъдат поставени във вратите и под краката на пътниците. За разлика от настоящите системи за отопление, новата ще бъде напълно безшумна, тъй като не използва въздухопроводи и вентилатори. Тя ще дава възможност автомобилът да се затопли за около минута.

В BMW считат, че инфрачервеното отопление може да бъде особено ефективно при хибридите и електромобилите на марката. То ще позволи запазване на енергията и по този начин ще увеличи пробега им само на електричество с около 30 %.

0 от 500
  • #19
    37 rate up comment 3 rate down comment
    Анонимен ( преди 13 години )
    А ти виждал ли си безстепенна трансмисия на спортна кола? Само на разни тойоти от най-ниския клас ги слагат. Май само си чувал по телевизията за безстепенна трансмисия
  • #18
    34 rate up comment 5 rate down comment
    Анонимен ( преди 13 години )
    Този бял салон много ще ходи на някой черен *** от Факултето.Абе тея що се мъчат да измислят неща,които отдавна са измислени.Най-адаптивните трансмисии са безстепенните.Нямаш предавки,нямаш нищо.Евтини за направа и много по-надеждни и комфортни от АТ.Реагират при всяко натискане на газта.Много по-лесно се управляват,чрез електрониката и могат да се задават безброй режими на каране според стила на задкормилното.Освен всичко са няколко пъти по-леки,което се отразява на динамиката на колата.
  • #17
    37 rate up comment 0 rate down comment
    b.b. ( преди 13 години )
    Triforce, не аз съм писал за кикдауна, анонимен е. А за инфрачервеното отопление това което съм писал важи за електрически коли, там няма друга енергия за отопление, освен ел. В статията пише обаче, че ще се монтира на хибриди. Подвел съм се нещо. Хибридите могат да ползват топлината на ДВГ за отопление, тогава наистина инфрачервеното отопление става по-енергоемко.
  • #16
    34 rate up comment 3 rate down comment
    Анонимен ( преди 13 години )
    "Скоростната кутия няма да се ускъпи от това нововъведение, защото то ще е изцяло софтуерно." :DЕ, браво ! А девелоперите кво - за едно мерси ли ще напишат софтуера ! ;)
  • #15
    35 rate up comment 4 rate down comment
    Triforce ( преди 13 години )
    b.b. - въпросният "бутон" го има от 7-*** серия от 90-те години и да ти кажа - електрониката при новите си важи с пълна сила, иначе с над 200 коня ще се пречукаш като куче в някоя 5-ца, която както е заспала на 120 км/ч на магистралата и вкараш 3-та скорост на 4000 оборота :)
  • #14
    35 rate up comment 1 rate down comment
    Cenitell ( преди 13 години )
    Учудва ме идята им за инфрачервеното отопление-то е най-енергоемко,то и на сегашните коли не се използва,с изкл. на стъклата и то за кратко, а камо ли за хибридите, където всеки ват е безценен.
  • #13
    37 rate up comment 0 rate down comment
    b.b. ( преди 13 години )
    "kolko sa sigurno che imat kartografiran celiq svqt"Това въобще не е проблем. Всяка навигация, дори най-обикновената има карта на терена. Аз поне от 3-4 г имам такава информация в навигацията. Щом аз мога, за такава голяма фирма не е никакъв проблем да получи дори още по-подробна карта на релефа. Че и за цял свят, не е проблем. За отоплението и аз не разбрах. Инфрачервеното отопление е по-ефективното, вероятно оттам идва икономията.
  • #12
    43 rate up comment 5 rate down comment
    Анонимен ( преди 13 години )
    Cenitell, явно не си карал нов автоматик на БМВ. има един бутон зад *** на газта, който като натиснеш до край щраква. След като щракне всякаква електроника, навигация и други глупости вече не важат - щракването означава - "направи downshift дай ми макс мощност и убии врага" :)
  • #11
    41 rate up comment 2 rate down comment
    Cenitell ( преди 13 години )
    А сега: 50%майтап + 50% за замисляне:Караш си най-динамичната кола и внезапно решаваш да изпревариш някоя "вражеска марка"и натискаш докрай. Обаче умната трансмисия поглежда навигацията и ти "казва-мой човек, сега е лек наклон и ще се повозиме с цел икономичност". :)
  • #10
    36 rate up comment 0 rate down comment
    kiki ( преди 13 години )
    това беше новина преди 3-4год. по дискавъри ама дума по дума.