IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

BMW работи върху „умна” трансмисия

Баварците разработват и нова система за отопление на автомобила

BMW работи върху „умна” трансмисия

Инженерите от BMW разработват нова трансмисия, която ще бъде свързана с навигацията на автомобила. Благодарание на специален контролер тя ще подсказва на скоростната кутия най-подходящата скорост, на която да се движи.
BMW работи върху „умна” трансмисия
Електронното устройство ще взима под внимание няколко параметра, сред които са движение по или срещу наклон, радиус на завой, ограничение на скоростта на даден участък, и ще предава цялата информация на автоматичната скоростна кутия. Тя от своя страна ще избира оптималната предавка, на която да превключи. Всичко това ще доведе до икономия на гориво.

Автомобилите на BMW вече дават възможност на шофьорите да избират няколко режима на работа – „Спорт”, „Еко” или „Комфорт”. Новото ускройство, което ще носи името „Интелектуално управление на мощността”, ще използва навигацията и сензори, монтирани в предната част на машината. Очаква се „умната” трансмисия за първи път да бъде поставена на хибридните модели на BMW.
BMW работи върху „умна” трансмисия
Освен това инженерите на баварците работят и върху инфрачервена система за отопление на автомобила. Според замисъла на инженерите, панелите, които ще излъчват енергията, ще бъдат поставени във вратите и под краката на пътниците. За разлика от настоящите системи за отопление, новата ще бъде напълно безшумна, тъй като не използва въздухопроводи и вентилатори. Тя ще дава възможност автомобилът да се затопли за около минута.

В BMW считат, че инфрачервеното отопление може да бъде особено ефективно при хибридите и електромобилите на марката. То ще позволи запазване на енергията и по този начин ще увеличи пробега им само на електричество с около 30 %.

0 от 500
  • #39
    32 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 13 години )
    Проблеми за BMW M5 и М6 в САЩBMW-Северна Америка разпространи информационен бюлетин чрез сайта F10 M5 Post Forums, в който съобщава за възможни проблеми с 4,4-литровия V8 мотор на M5 и M6. Производителят известява, че е открил сериозни проблеми с маслената помпа на 8-цилиндровия агрегат. В детайли въпросната помпа може внезапно да намали значително дебита си, което до доведе до немалки повреди по двигателите и дори тяхното пълно блокиране. BMW даже съветва собствениците на двата M-модела в САЩ да не карат машините си, докато не бъдат прегледани от специалисти на компанията. Освен това, временно ще бъдат спрени и продажбите на M5 и M6.
  • #38
    31 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 13 години )
    Да, и повечето от това може да се свърши и от автоматичната трансмисия... Номерът е, че както всеки дето *** яки пачки и автомобилопроизводителите обичат статуквото и прибягват към нововъведения само като опреже ножът до кокала. Не ти трябва толкова акъл за да вземеш една трансмисия и един микроконтролер и да превключваш скоростите по задедени параметри като обороти, разход на гориво и т.н.
  • #37
    33 rate up comment 0 rate down comment
    Slav78 ( преди 13 години )
    Далеч по-приятен за каране е автомата пред ръчката, поне за мен де.
  • #36
    34 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 13 години )
    Коста, новите автоматици с 8 скорости дават по-добър разход от 6 скоростните ръчни кутии. Факт! Със сигурност може да се произведе ръчна скоростна кутия която да издържи големия въртящ момент но размерите трябва да са като на камион, а и търсенето на ръчки в премиум колите вече е минимално. Наистина официалното изявление на БМВ за липсата на ръчна скоростна кутия в 535д беше, че просто на ПАЗАРА няма такава, която да понесе въртящ момент над 600Нм, а не че е невъзможно да се произведе технически
  • #35
    32 rate up comment 1 rate down comment
    Коста ( преди 13 години )
    Опитах да не се включвам в поредната излишна дискусия, но се отказах, след като прочетох едно странно твърдение. Големите дизели чупели ръчните кутии......... Почти всички големи камиони са дизелови, но проблем няма. Просто големият двигател предполага богат и мързелив собственик, нехаещ за разхода. На новите седмици няма ръчка, защото Европа се поамериканчва.
  • #34
    33 rate up comment 1 rate down comment
    бъчваря ( преди 13 години )
    Програмисте, я пак прочети статията внимателно и виж какво РАЗРАБОТВАТ инженерите на БМВ! " Новото ускройство, което ще носи името Интелектуално управление на мощността, ще използва навигацията и СЕНЗОРИ, монтирани в предната част на машината." "Благодарание на специален контролер тя ще подсказва на скоростната кутия най-подходящата скорост..." Това според теб колко ще струва, без да смятаме картите и интернета, който се заплаща?
  • #33
    36 rate up comment 2 rate down comment
    програмист с е60 ( преди 13 години )
    Бъчварю, няма никакво проектиране и космос. GPS отдавна има във всяко ново БМВ. За това не се плаща месечна такса. Просто трябва картата на навигацията да се добави информация за наклона на пътя, така че компютъра да знае че идва баири да може по точно да предвиди на каква скорост да превключи. Нови карти излизат всяка година 150лв струват. Освен нова карта трябва да се подобри и софтуера на колата да работи с тази нова информация от картите. няма от изстрелване на сателити :)
  • #32
    35 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 13 години )
    Бъчваря,на колко ракии си вече?Започна ли да обикаляш в околоземна орбита или още не си достигнал фазата? Аре мятай се на спътника и дим да те няма!
  • #31
    36 rate up comment 1 rate down comment
    до:програмиста ( преди 13 години )
    Еваларка пич, че не те бърка разхода и частите. Богато *** си явно. Щом разхода е без значение, частите също и искаш да чуваш двигателя как реве, ти препоръчвам да си вземеш ЗИЛ 151. Смятай, че ще изпиташ пълното удоволствие от шоферлъка.
  • #30
    31 rate up comment 1 rate down comment
    бъчваря ( преди 13 години )
    По някаква случайност съм завършил точно тая специалност - спътникови и оптични комуникационни системи. Не си мисли, че всичко се върти само около програмиста. За да се постигне всичко това, най-напред минаваме през космоса, а още преди това през проектиране на тия устройства и системи. Айде направи си сметка, колко човека лапат пари за всичко това и после казваш, че 200-300 000 скоростни кутии ще избият цената за тая разработка. най-малкото ще се плаща за навигация нон стоп.