IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Когато Porsche си играе на политика...

С нова директива ЕК иска да ограничи нивото на шума на новите автомобили, но заради нея се разрази лобистки скандал

Когато Porsche си играе на политика...

Когато Porsche си играе на политика...
Когато чешкият евродепутат Мирослав Узки изпраща своя проект за новата директива за шума на новите автомобили, той пропуска един важен детайл: името на оригиналния автор е съхранено във файла. Което нямаше да е толкова лошо, ако последният не работеше за производителя на автомобили Porsche.

Така Брюксел се обогати с още един лобистки скандал - и директивата за шума на автомобилите вероятно няма да бъде въобще гласувана. Защото за компромисното предложение на Узки, което касае ограниченията за максимално допустимото ниво на шума на нови автомобили, трябваше в сряда да гласува комисията по околна среда на Европейския парламент.

Трябваше да гласува, ако в документа не се съдържаше това име. В свойствата на документа, където всъщност трябваше да пише „Узки, Мирослав“, пише "Герхард, Ханс-Мартин, Porsche AG", разказва в свой материал германският всекидневник Handelsblatt.

Инженерът Ханс-Мартин Герхард се счита за експерт по акустиката и работи в Центъра за развойна дейност на базирания в Цуфенхаузен производител на автомобили Porsche. А неговите продукти не се славят точно с това, че са тихи. Това се знае и от Узки, самият който преди време си е купил модела Porsche Panamera.

Porsche си е наела „автор под наем“ от политиката, възмущава се организацията Deutsche Umwelthilfe. И друга неправителствена екологична организация - Transport&Environment, която всъщност е открила името на Герхард във файла, смята, че компромисното предложение „е неправомерно повлияно от автомобилната индустрия“.

Производителят на спортни автомобили отхвърля обвиненията. „Документът не е бил иницииран от Porsche", казва говорител на компанията. За появата на името на Ханс-Мартин Герхард във файла концернът представя различно обяснение: инженерът се е ангажирал като експерт към Международната организация на производителите на автомобили (OICA). Там е работил като експерт в работна група за намаляване на шума. Документът е бил изготвен от OICA, а не от името на Porsche AG.

Мирослав Узки, който е изпратил документа, има друга версия. „Презентацията на PowerPoint, която използвах за формулиране на предложението, първоначално е създадена от Porsche и затова носи подписа му", каза Узки. Той бил използвал таблицата на Porsche само като шаблон, за да попълни своите стойности. А те били твърде "далече" от това, което биха желали Porsche.

Но предложенията на депутата са всичко друго, но не и амбициозни, а също така съдържат няколко специални правила за спортните автомобили. Превозни средства с висока мощност могат да причиняват с три децибела повече шум, отколкото конвенционалните автомобили. И на превозни средства с по-широки гуми, като модела Panamera, който си е купил Узки, се предоставят повече децибели за шум.

„Предложението не само ще намали съществуващите стандарти, но също така и ще забави графика за въвеждането на нови правила", казва Нина Реншоу от организацията за околната среда Transport&Environment.

В резултат комисията по околна среда отложи гласуването, насрочено за сряда, докато не се изясни произходът на предложението. Членът на парламентарната комисия Холгер Крамер признава, че парламентаристите са зависими от външни експертни становища. „Дори и природозащитните групи не действат като пазители на обективното лобиране", казва Крамер. Случаят обаче е „огромен скандал". "Най-добре би било комисията напълно да оттегли предложението си“.

Тогава съдбовният мейл на Узки би върнал директивата за шума в начална фаза. Дори и това би било успех за автомобилното лоби, пише в заключение Handelsblatt.

Още новини за автомобилната индустрия четете в Investor.bg

Тагове: Porsche
0 от 500
  • #12
    1 rate up comment 1 rate down comment
    Абсолютише анонимише ( преди 13 години )
    Ако някоя друга държава,например, Корея,започне да прави най-здравите коли, японските фенчета ще станат корейски. Но ако Германия спре да произвежда коли, зомбираните й фенчета ще продължават да се кланят на иконите си.Но щом в Германия има поговорка "който от немска премине на японска кола, не се връща пак на немска", значи-лечимо е, има надежда!:)
  • #11
    5 rate up comment 5 rate down comment
    Cenitell ( преди 13 години )
    На едните им трябва повече шум, за да не им се понижава мощността и звукът да впечатлява зомбираните, а на другите малко шум им е необходим, за да предупреждават, че идват-безшумно и безпушечно!
  • #10
    2 rate up comment 3 rate down comment
    Gladiator ( преди 13 години )
    Eеее,днес блестиш,поздрави.
  • #9
    6 rate up comment 2 rate down comment
    Triforce ( преди 13 години )
    Те Порше такива чудеса направиха, че едва ли още едно гърне на ауспуха или промяната на друго ще ги затрудни! Като искат тихо, да е тихо! Само да не стане толкова тихо, че да се наложи да му слагат после някакви тонколони, които имитират звук, както стана с Приус на Тойота. То бива, бива, ама...
  • #8
    9 rate up comment 4 rate down comment
    Cenitell ( преди 13 години )
    ФВ, който спонзорира и дирижира 36 автомобилни списания да пишат хвалебствия и победи в тестовете на своите,едно депупатче ли няма да "купят"-а и в Чехия нали правят Шкода-та те са от "нашите", хаха.
  • #7
    10 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 13 години )
    Ама моля ви се някой да не си е помислил,че Порше лобират.Нищо подобно.Чисти са като утринна роса,чисти са всички немски каски.Правят си закончета,прокарват си ги,слагат си хора тук и там,купуват журналисти да ги хвалят.Плащат си за рекламни и манипулативни статии.Те и МБ уж не подкупваха,ама всичко излезе наяве,но бързо го покриха скандала.Скандала с шефовете на ВАГ и проститутките,плащането на милиони евро под масата и получаването на млр.от немското правителство бързо съумяха да го покрият.
  • #6
    5 rate up comment 5 rate down comment
    бавареца ( преди 13 години )
    не се завишават изискванията, а се занижават - на мощните коли им се отпускат по 3дБ. ясно че е скандал - това да е писано от Порше и тъпия чех да кара панамера не е случйно.
  • #5
    10 rate up comment 7 rate down comment
    До анонимния Дошо ( преди 13 години )
    Малък, нима Ford,Fiat,Opel,Toyota,Honda,Renault,Peugeot,Hyundai,Subaru,Volvo,MB,BMW и всички останали, не произвеждат дизелови двигатели!? Или ти просто за спорта,така да не пропуснеш ...
  • #4
    12 rate up comment 7 rate down comment
    Анонимен ( преди 13 години )
    Щото да си евродепутат и да работиш в подобна фирма няма конфликт на интереси а ? Само дето ако не са готови технологично за нещо нито ще се гласува нито ще се приеме ! Например : Защо не вкарат норми по отношение на фините прахови частици ? Тогава, дизелите бълващи сажди на ВАГ няма да могат да се продават дори, ето за това. Ето ви пример за лоби и политическо задържане на технологиите.
  • #3
    7 rate up comment 3 rate down comment
    Анонимен ( преди 13 години )
    прочетете статията 100пъти,може и да я разберете!!!!!!!!!!!!!!!!