
След като разкриха външността, размерите, оборудването и част от характеристиките на новата Toyota Auris, от японската компания разпространиха и информация за двигателите, с които ще разполага возилото.
Четири задвижващи агрегата ще се предлагат с колата още след премиерата й в края на този месец. Базов ще бъде 1.33 литровия бензинов двигател с четири цилиндъра, който доставя 99 к.с. и 128 Нм. С него хечбека изразходва средно 5.4 л./100 км и отделя 125 гр/км вредни СО2 емисии.
Следващия бензинов агрегат е с обем 1.6 литра и отново четири цилиндъра. Той генерира 132 к.с. и 160 Нм. Когато двигателят е куплиран с механична трансмисия, потреблението на гориво е в рамките на 5.9 л./100 км, а вредните емисии - 138 гр/км. При версията със 7-степенна MultiDrive S CVT трансмисия стойностите са съответно 5.7 л/100 км. и 134 гр/км.

Дизеловото предложение е 1.4-литровия D-4D агрегат, генериращ 90 к.с. и 205 Нм. Той изразходва само 3.8 литра на 100 километра пробег, като отделя в атмосферата 99 гр/км. вредни СО2 емисии. Този двигател, както и 1.33 литровия бензинов агрегат се оборудват стандартно със система старт/стоп, която изключва двигателя, когато автомобилът е в покой.
Разбира се, както при предишното поколение, ще има и хибридна версия на Auris, която е най-добре продавания хибрид в Европа. Тя ще използва 1.8-литров бензинов двигател и електромотор, генериращи обща мощност от 136 к.с. Системата позволява движение изцяло на електричество в продължение на около 2 километра при скорост до 50 км/час. Липсва информация за потреблението на гориво при тази версия, но се съобщава, че тя отделя в атмосферата едва 89 гр/км вредни СО2 емисии. Ускорението от място до 100 км/час отнема 10.2 секунди, а максималната скорост на движение достига 180 км/час.
Още за новото поколение Toyota Auris вижте тук


11