IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Още три автомобилни гиганта местят бизнеса си в България

Инвеститорите оглеждат площадки в Пловдив и Плевен, съобщи министърът на икономиката

Още три автомобилни гиганта местят бизнеса си в България

Още три автомобилни гиганта местят бизнеса си в България
Заводът на Great Wall Motor и Литекс моторс, който отвори врати тази година

До края на годината се очаква да започне изпълнението на 8 крупни инвестиционни проекта, като три от тях са в областта на автомобилостроенето. Това съобщи в интервю за БНТ министърът на икономиката, енергетиката и туризма Делян Добрев, представяйки промените в закона за инвестициите, които се очаква да бъдат приети от кабинета на днешното правителствено заседание.

Инвестиционните проекти от клас А надхвърлят 10 млн. евро, като с предлаганите промени държавата ще предложи допълнителни насърчения с временно поемане на осигуровките за бизнеса, който разкрива нови работни места, поясни министърът.

След силния отлив на външни капитали, отбелязан след кризата от 2008 г., кабинетът постепенно отчита повишаване на инвеститорския интерес.

Докато през миналата година в страната бяха привлечени едва четирима крупни инвеститори, то само до август тази година имаме пет проекта на инвеститори първи клас, като до края на годината се очаква да се даде началото на още 8, съобщи министър Добрев.

Другата положителна тенденция е, че очакваните нови производства вече са с по-висока добавена стойност. Ако преди българските производители са правели единични дребни елементи от автомобилите като пружини или други части, то новите проекти са за изграждане на цели климатични системи или за производство на въздушни възглавници например, добави министърът.

Българската администрация е предложила на чуждите инвеститори две площадки за изграждане на бъдещите заводи в Плевен и Пловдив, тъй като за подобни производства инвеститорите се нуждаят от добре развита инфраструктура, поясни още Добрев.

Още по темата:
Българската следа в автомобилостроенето

Още новини за автомобилната индустрия четете в Investor.bg

0 от 500
  • #11
    12 rate up comment 22 rate down comment
    504 ( преди 13 години )
    Не ги разбираш много нещата, Костов е най-силният и кадърен политик в съвременна България, но да не навлизаме в тази тема...
  • #10
    23 rate up comment 20 rate down comment
    Анонимен ( преди 13 години )
    Незнам дали са само обещания,но това,което аз виждам е че това правителство е единственото,което реално прави нещо за страната и то в условия на голяма криза.Това да привличаш инвестиции в подобни условие си е чисто геройство.А за инвеститорите,че до сега не били дошли не е виновно настоящото правителство.Виновни са тези преди тях,царя,Костов и всички останали.Костов обаче е най-долната к.ва.Разпродаде цялата държава на безценица,прибра комисионните и нищо не създаде.Драгалевски ***.
  • #9
    26 rate up comment 3 rate down comment
    1! ( преди 13 години )
    Поредната доза добри пожелания преди изборите.Фактите са ,че вчера излезоха данните за понижаването на бизнес климата с още 2-а %. И докато ние си чешем езиците чехи,словаци, словенци,поляци ,сърби, румънци реално привлекоха автогигантите в страните си!
  • #8
    26 rate up comment 3 rate down comment
    Анонимен ( преди 13 години )
    Аз пък не разбрах какво държавата е развивала досега в Пловдив? Те го утрепаха този град, направо го затриха, затвориха всички заводи, вижте им болницата, такава голяма болница с такива добри специалисти а вътре всичко е леш. В момента в цяла България се развиват само два града София и Бургас.
  • #7
    30 rate up comment 6 rate down comment
    Анонимен ( преди 13 години )
    "А защо правителството развива едни и същи райони като Пловдив например а райони като Видин,Монтана,Враца,Шумен,Добрич..ги оставя на произвола на съдбата? "И аз това се чудя, хайде стига с този Пловдив! Срамота е - Северозападна България например е в непосредствена близост до столицата, а е най-западналия район!!!!
  • #6
    30 rate up comment 3 rate down comment
    123 ( преди 13 години )
    Ок. заплатата ще бъде по ниска от средно европейската , но ще я има защото ще идва от парите на някой друг в света ,които е готов да ги похарчи за продукт произведен от теб! така ,че ключа е в производственото , само с търговия , не става, няма кой да генерира продукт !
  • #5
    36 rate up comment 2 rate down comment
    123 ( преди 13 години )
    това е много положителна новина , ако е вярна!. Няма дру изход от това положение освен производството. Защото Иване , ако работиш в този завод ако ще и на ТАТА да е , ще взимаш едни пари и за теб криза няма да има , защото индичетата ще купуват коли , и завода ще работи. ти с твоята заплата ще купиш , храна , дрехи и ще пиеш кафенце , от което ще спечелят магазините и хората, който работят там също ще вземат пари, с който не свои ред ще похарчат и т,н. *** принцип на икономиката!
  • #4
    45 rate up comment 4 rate down comment
    Анонимен ( преди 13 години )
    Иване,като не разбираш нищо от икономика що се излагаш така.Щели да изнасят печалбите в чужбина!?Ти какво искаш,да дойдат на теб ли да ги дадат.Аман от мрънкалници,ей.Хората идват с парите си,инвестират,създават работни места,плащат данъци...Според разбирачи,като теб е по-добре да нямаме инвестиции,никой да не идва да произвежда,хората да са без работа на социални помощи понеже разбираш ли фирмите щели да си изнасят печалбата.По-глупав коментар от твоя скоро не бях чел.
  • #3
    43 rate up comment 5 rate down comment
    zapoznat ( преди 13 години )
    do kolkoto znam vw sa izbrali teren v pernik
  • #2
    26 rate up comment 8 rate down comment
    ili ( преди 13 години )
    А защо правителството развива едни и същи райони като Пловдив например а райони като Видин,Монтана,Враца,Шумен,Добрич..ги оставя на произвола на съдбата?