IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Още три автомобилни гиганта местят бизнеса си в България

Инвеститорите оглеждат площадки в Пловдив и Плевен, съобщи министърът на икономиката

Още три автомобилни гиганта местят бизнеса си в България

Още три автомобилни гиганта местят бизнеса си в България
Заводът на Great Wall Motor и Литекс моторс, който отвори врати тази година

До края на годината се очаква да започне изпълнението на 8 крупни инвестиционни проекта, като три от тях са в областта на автомобилостроенето. Това съобщи в интервю за БНТ министърът на икономиката, енергетиката и туризма Делян Добрев, представяйки промените в закона за инвестициите, които се очаква да бъдат приети от кабинета на днешното правителствено заседание.

Инвестиционните проекти от клас А надхвърлят 10 млн. евро, като с предлаганите промени държавата ще предложи допълнителни насърчения с временно поемане на осигуровките за бизнеса, който разкрива нови работни места, поясни министърът.

След силния отлив на външни капитали, отбелязан след кризата от 2008 г., кабинетът постепенно отчита повишаване на инвеститорския интерес.

Докато през миналата година в страната бяха привлечени едва четирима крупни инвеститори, то само до август тази година имаме пет проекта на инвеститори първи клас, като до края на годината се очаква да се даде началото на още 8, съобщи министър Добрев.

Другата положителна тенденция е, че очакваните нови производства вече са с по-висока добавена стойност. Ако преди българските производители са правели единични дребни елементи от автомобилите като пружини или други части, то новите проекти са за изграждане на цели климатични системи или за производство на въздушни възглавници например, добави министърът.

Българската администрация е предложила на чуждите инвеститори две площадки за изграждане на бъдещите заводи в Плевен и Пловдив, тъй като за подобни производства инвеститорите се нуждаят от добре развита инфраструктура, поясни още Добрев.

Още по темата:
Българската следа в автомобилостроенето

Още новини за автомобилната индустрия четете в Investor.bg

0 от 500
  • #31
    4 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 11 години )
    само на мен ли ми се струва че 10 млн. евро е смешна сума. Вярно, не са и малко но това са няколко машини с ЦПУ.Предполагам че пак ще инвестират в шевни машини
  • #30
    5 rate up comment 5 rate down comment
    do до: V50 ( преди 11 години )
    Ами последните 10-на години не съм ходил - може и да се е попроменило, но преди това всяко лято почти съм ходел по монтанско.Хората си работеха, земята беше хубава, имаше кооперации.При всички положения много повече се обработваше, отколкото в софийско.Иначе земите взеха да си пустеят още 3-4 години след падането на комунизма.Тези 45 години диктатура направиха хората мързеливи.Като върнаха земите после, едно че хората нямаха техника да обработват земите си, второ че ги мързи да гледат!
  • #29
    11 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 11 години )
    Оооо Софиянец,(Паламуд)!Защо на жените ви, "главоболието" им минава ,само като си платите?
  • #28
    4 rate up comment 7 rate down comment
    Alfa ( преди 11 години )
    Значи чета коментарите и забравих за кво беше статията :ДД Така, че нека и аз да ви драсна нещо познато: Всичко, което не е на море е провинция! ;]] Живея в студентски иии кво да ви кажа - селяни сте всички с исключение на хората от големите градове (София,Пловдив). Катилите които ми се правят си личи, че не са родени такива... ;]
  • #27
    4 rate up comment 2 rate down comment
    Cenitell ( преди 11 години )
    Това е една много обнадежваща вест! Освен Мерцедес всички фирми навремето така са започнали и много са станали самостоятелни. Например БМВ са започнали със сглобяване на английските Морис, дано и при нас при наличие на капитали и желание на Грейт уол фирмата да стане чисто българска и да продължи самостоятелното си развитие!
  • #26
    6 rate up comment 7 rate down comment
    Анонимен ( преди 11 години )
    Аз пък от Северозападняците нямам лоши впечатления, а имам от тези от Старозагорско и морските.
  • #25
    8 rate up comment 7 rate down comment
    BB ( преди 11 години )
    @123: priqtel, mai na vremeto nqkoq macka ot montana ne ti e pusnala i oshte ne mojesh da go prejiveesh, ili nqkoi ot vraca te e pleskal kato si se pravil na razbiratel, kakto pravish i v momenta...roden sum v montana i tam sum izrasnal i ti garantiram che ima mnogo svestni hora v toq krai, razbira se ima i selqni, ama to kude gi nqma..taka che nedei da se pravish na mnogo kompetenten i da kategorizirash celiq region naizust..
  • #24
    8 rate up comment 1 rate down comment
    работник в Litex ( преди 11 години )
    Това че стоят прашасали контейнери е чиста лъжа. Аз работя тям и сглобявам всеки ден. В завода няма нито един контейнер, а колите си се сглобяват всеки ден. Всички от Баховица виждат как излизат коли от завода и отиват на паркинга пред него.
  • #23
    4 rate up comment 4 rate down comment
    до: V50 ( преди 11 години )
    Хм,от София казваш.Я пак си помисли!И работливи споменаваш.ОК,така да е.Явно аз съм попадал на другата противоположност хора.А защо ли са на този хал,като са толкова работни.Ти ходил ли си по техния край?Виждал ли си колко земя пустее,а по селата и градовете в кръчмите пълно с хора.Няма братче,всичките мрънкат и се оплакват колко са зле,ама на работа не се ловят.Сега в София може да са дошли по-оправните и тези с по-голямо желание за работа и за това да си натискат парцалите.
  • #22
    5 rate up comment 3 rate down comment
    до: Геройки ( преди 11 години )
    Напълно си прав колега,но нали ги виждаш как ти цъкат минусчетата.Плачат,реват някой да дойде да им осигури работа,ама тя работата да не е каква да е а специална,като за тях.Много да не се презорват,но пък европейски заплати да получават.Ей за това в СевероЗападнала България са на този хал.Само чакат някой да им даде,а не могат да разберат,че заплатата трябва да си я заработят.Тя не е даденост от някой.Да ама,като все още живеят с манталитета от преди 89-та никой не може да им помогне.