Така VW ще реализира доста значими икономии от развойна дейност за новия модел. Сегашният модел на Phaeton не успя да достигне планираните продажби, като продава средно по около 5 000 автомобила, вместо очакваните 20 000.
Phaeton има някои проблеми, които трудно може да преодолее. За разлика от Audi A8, който също е изцяло от алуминий, Phaeton тежи доста повече и има доста по-голям разход на гориво.
От друга страна марката VW все пак не е най-представителна, когато става въпрос за висшия клас луксозни лимузини.
Сега групата VW няма да направи същата грешка със следващата версия на Phaeton. Така новото Audi A8 ще бъде определено по-голямо и ще разполага с редица високи технологии, които ще бъдат характерни по-скоро за следващото поколение на Bentley Continental.
Миналият месец в интервю за Bloomberg, говорителят на VW Америка Андреас Мюрер заяви, че Phaeton ще се върне в САЩ, след като ниските продажби станаха причина за изтеглянето му от пазара през 2005 г.

