IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Статистика на повредите на ADAC 2006

Резултатите от класирането на автомобилите, според повредите им, което немският автомобилен клуб ADAC прави всяка година, този път са малко изненадващи за онези, които очакват да видят японските марки на първите места.

Статистика на повредите на ADAC 2006
 Германските производители окупират началните места по надеждност в изследването за 2006 година. Механиците на ADAC, наричани галено „жълтите ангели“, са били викани на помощ през миналата година не по-малко от 3.88 милиона пъти. На базата на тези викания са водени точни статистики за засегнатите модели и причината за нежелания им престой на пътя. Ако прегледате публикуваните данни за 2006 година, ще забележите немски марки и модели на първите места в седем от общо осем категории автомобили. Единственото изключение е класът на миниваните, където водят Mazda и Mitsubishi. Във всички останали седем класа победители са германците – Audi, Mercedes, BMW и Volkswagen.

При най-малките и малките води обновения Audi А2, пред MINI на BMW и Renault Modus.

В компактния клас начело е BMW Серия 1 пред победителя от миналата година Mazda 323 и Audi A3. Golf-ът на VW е останал на 4-то място в тази категория. В средния клас автомобили на първите три места в класацията са съответно Audi A4, Mercedes C клас и BMW Серия 3.



В горния среден клас статистиката говори отново в полза на Audi с модела А6, следван от Mercedes E клас и BMW Серия 5. В класа на моделите с повишена проходимост BMW X3 и Mercedes ML са изтласкали Toyota RAV4 на трето място. 



При вановете победители са Mazda Premacy и Mitsubishi Space Star пред VW Touran и Caddy. Най-малка честота на повреди през 2006-та статистиците са изчислили при Smart Forfour (0.9 повреди на 1000 автомобили от еднакъв тип, произведени в една и съща година), Opel Signum (1.0), BMW X3 и Mercedes SLK (по 1.2), както и при Fiat Punto и BMW 1 (по 1.6). Много зле се представят по-старите модели на Renault, които през последните години обаче, бяха чувствително подобрени и при по-новите са нагоре в класацията. Като най-често срещаната причина за принудителен престой на пътя ADAC посочва празния акумулатор (460 876 случая). Около половината от случаите са причинени от проблем в запалването или електрически проблеми, следват повреди в мотора (7.9% от случаите), колела и гуми (6.7%), инжекциони (6.6%), охлаждаща и затопляща системи (6.0%) и горивна система (5.9%). Трябва да се има предвид и че когато на пътя закъса например Ford Fiesta, нейният шофьор има доста по-големи шансове, а също и готовност да си помогне сам, отколкото ако шофьорът на BMW 7.
0 от 500