IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Как автоконцерните изграждат партньорства

Двигатели с Peugeot-Citroen, маркетинг с Daimler, хибриди с Toyota - така например BMW се съюзява с конкурентите си

Как автоконцерните изграждат партньорства

Как автоконцерните изграждат партньорства
Размерът е относително понятие. С оборот от 68 млрд. евро и около 100 000 служители BMW е в тежката категория на германската индустрия и една от най-търсените марки в света. Но от гледна точка на продадените единици BMW прилича повече на един маргинален участник.

Наистина през рекордната си 2011 г. баварците продадоха 1,67 милиона коли и постигнаха максимална печалба. Volkswagen, компания-майка на вечния конкурент Audi, обаче продаде 8,36 млн. превозни средства. Също така Ford, General Motors и Toyota са значително по-големи от BMW. Това има своите последствия: конкуренцията може да доведе не само до по-голям обем на поръчки при доставчиците, но тя може и значително по-бързо да възстанови разходите си за развойна дейност, пише в свой анализ германският икономически ежедневник Handelsblatt.

Проблемът занимава компанията отдавна. Първият опит за разрешаването му обаче приключи безславно. През 1994 г. BMW придобива британския масов производител Rover. Всички опити за сработване на баварци и британци обаче се провалят, а Rover се превърна в гробище за милиарди. През 2000 г. BMW се отказа от Rover, но стратегическата дилема си остава.

Оттогава BMW се опитва да симулира големина. Където е възможно, компанията се съюзява с партньори, за да намалява разходите. Така от години BMW поддържа партньорство при производството на двигатели с френския концерн Peugeot-Citroen. И двата партньора печелят, защото разходите за развойна дейност и производство се разпределят на много по-големи количества. BMW работи дори и с Daimler: в разгара на кризата на продажбите през 2009 г. конкурентите се споразумяха за съвместно закупуване например на обтегачи и подпрозоречни регулатори. За нещо повече обаче не можеше да става дума - твърде силно е съперничество между Мюнхен и Щутгарт.

Вместо това директорът на BMW Норберт Райтхофер заложи по-силно на PSA. С французите през 2010 г. беше сключено споразумение за съвместно развитие на хибридни компоненти. Но след като в началото на март General Motors и PSA се споразумяха за взаимно участие, BMW бавно обръща гръб на партньора си.

Новият партньор за алтернативни системи за задвижване, леки сплави и спортни автомобили е Toyota, стана ясно в началото на юли. През следващите седмици баварците и японците ще установят детайлите на договора. Много ще зависи от това дали двамата партньори могат да се доверят един на друг.

Toyota иска да допринесе за съюза с познанията си за хибридната технология, японците са световни лидери при комбинирането на двигатели с вътрешно горене и електрически двигатели. BMW от своя страна ще разкрие своето изключително ноу-хау при обработката на въглеродни влакна, което в Мюнхен придобиха от сътрудничеството си с компанията SGL Carbon.

Цялата статия вижте в Investor.bg

0 от 500
  • #12
    4 rate up comment 8 rate down comment
    Анонимен ( преди 13 години )
    Abe ne znam koia kola e po dobra no vuv vsichki testove kudeto sravniavat novoto a6 s bmw i mercexes a6 pecheli vuv vsiaka disciplina, razxod di amika vozia putno povedenie... sushtoto i pri testovete na a8 i 7-ma seria. Po prodajbi ako mahnem broikite na mini i rols rois ot prodajbite na bmw shte se vidi 4e audi prodava povece broiki. I da audi e dushterna firma kakto i pourshe i bugati bently lambotgini rols rois ferari... a sa nai velikite marki koli i mechta za vseki
  • #11
    8 rate up comment 7 rate down comment
    ? ( преди 13 години )
    мн фантастики гледаш лек ауди по нищо неможе да се сравнява с бмв най малко пьк по екстериор с устарелите си модели в чиито вьншен вид почти няма разлика намери си предпоследния Ауто билд там ги сравняваха мога да ти кажа само че в момента БМВ е номер 1 по продажби и иминдж и стига сте го хвалили тва ауди щото ако не беше VW да ги купи сега можеше и да не сьществуват ауди е една проста дьщерна фирма затова и никога няма да бьдат голяма марка
  • #10
    5 rate up comment 7 rate down comment
    do slav 78 ( преди 13 години )
    po broq na modelite broq na spe4elenite kupi
  • #9
    6 rate up comment 2 rate down comment
    iliev 555 ( преди 13 години )
    po vaprosa za avtomobilnite partniorstva po tocno za bmw i toiota naskoro napisax obsiren komentar togava posocix koia ot dvete firmi kakvo ste poluci ,togava vsicki komentari biaha ne smo na dvata polusa kato mnenia no i mnogo cesto biaxa napalno bezmisleni sega se radvam ce kakvoto napisax togava v momenta e fakt i e poblikuvano v goreposocenata statia a vremeto ste pokage polzata i predimstvata ot tova partniorstvo i za dvete firmi licno az im pogelavam uspex priaten den
  • #8
    9 rate up comment 3 rate down comment
    thegangstagentle ( преди 13 години )
    Някои от по-старите коментиращи сигурно помнят, че карах z4m, сега съм с cl63. Много уважавам германското автомобилостроене, но един от коментарите ме накара да се засмея с глас.Как X6 ще е уникално ли, икона ли, какво беше казал колега? Точно от тази кола моделите на Мюнхенчани започнаха очевадно да надебеляват. А колкото до съединяването на финансови и технически сили, това в нормалните държави е обичайно във всяка една област. Само у нас всеки се блъска сам.
  • #7
    7 rate up comment 5 rate down comment
    Badi ( преди 13 години )
    Aide stiga s tiq Audi VW s razli4na lamarina ama mai ne to4no. Onzi den gledah obqvi Audi A3 , VW Golf i Seat Leon. Auditata bqh nai evtina pak si nai gazar koi znae za6to 100% sa nai ne4itavi s nai mn problemi vapreki 4e pri kola na staro do kasmet.
  • #6
    11 rate up comment 4 rate down comment
    .................... ( преди 13 години )
    анонимен ти си *** тва е по темата от мене
  • #5
    27 rate up comment 7 rate down comment
    123 ( преди 13 години )
    А защо не се замислите къде бяха ауди преди 20-30 години!? Много правилен според мен е първия коментар. Немските динозаври са си Мерцедес и БМВ ,а Ауди винаги ще си е дериват на ФауВе ,чиито имидж се гради на база последните 20 години. А разни препрадки в историята към Хорх, Ауто юнион, НСУ и ДКВ доказват тезата ми.
  • #4
    35 rate up comment 8 rate down comment
    Slav78 ( преди 13 години )
    С кое по-точно Ауди превъзхожда БМВ ?
  • #3
    13 rate up comment 30 rate down comment
    Анонимен ( преди 13 години )
    :D бб, малко келешче си.. ауди отдавна задмина бмв, в момента си опитват да се качът даже на първо място пред бенц. БМВ е малко стара слава, преди 20 години бяха част от върхът но сега малко изостават. И за да не потъне лодката си партнират с който падне, само и само да са на печалба. Колите им са хубави, но не са нищо пред конглокенцията, единствено Х6 е уникат но това е всичко..