IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Как автоконцерните изграждат партньорства

Двигатели с Peugeot-Citroen, маркетинг с Daimler, хибриди с Toyota - така например BMW се съюзява с конкурентите си

Как автоконцерните изграждат партньорства

Как автоконцерните изграждат партньорства
Размерът е относително понятие. С оборот от 68 млрд. евро и около 100 000 служители BMW е в тежката категория на германската индустрия и една от най-търсените марки в света. Но от гледна точка на продадените единици BMW прилича повече на един маргинален участник.

Наистина през рекордната си 2011 г. баварците продадоха 1,67 милиона коли и постигнаха максимална печалба. Volkswagen, компания-майка на вечния конкурент Audi, обаче продаде 8,36 млн. превозни средства. Също така Ford, General Motors и Toyota са значително по-големи от BMW. Това има своите последствия: конкуренцията може да доведе не само до по-голям обем на поръчки при доставчиците, но тя може и значително по-бързо да възстанови разходите си за развойна дейност, пише в свой анализ германският икономически ежедневник Handelsblatt.

Проблемът занимава компанията отдавна. Първият опит за разрешаването му обаче приключи безславно. През 1994 г. BMW придобива британския масов производител Rover. Всички опити за сработване на баварци и британци обаче се провалят, а Rover се превърна в гробище за милиарди. През 2000 г. BMW се отказа от Rover, но стратегическата дилема си остава.

Оттогава BMW се опитва да симулира големина. Където е възможно, компанията се съюзява с партньори, за да намалява разходите. Така от години BMW поддържа партньорство при производството на двигатели с френския концерн Peugeot-Citroen. И двата партньора печелят, защото разходите за развойна дейност и производство се разпределят на много по-големи количества. BMW работи дори и с Daimler: в разгара на кризата на продажбите през 2009 г. конкурентите се споразумяха за съвместно закупуване например на обтегачи и подпрозоречни регулатори. За нещо повече обаче не можеше да става дума - твърде силно е съперничество между Мюнхен и Щутгарт.

Вместо това директорът на BMW Норберт Райтхофер заложи по-силно на PSA. С французите през 2010 г. беше сключено споразумение за съвместно развитие на хибридни компоненти. Но след като в началото на март General Motors и PSA се споразумяха за взаимно участие, BMW бавно обръща гръб на партньора си.

Новият партньор за алтернативни системи за задвижване, леки сплави и спортни автомобили е Toyota, стана ясно в началото на юли. През следващите седмици баварците и японците ще установят детайлите на договора. Много ще зависи от това дали двамата партньори могат да се доверят един на друг.

Toyota иска да допринесе за съюза с познанията си за хибридната технология, японците са световни лидери при комбинирането на двигатели с вътрешно горене и електрически двигатели. BMW от своя страна ще разкрие своето изключително ноу-хау при обработката на въглеродни влакна, което в Мюнхен придобиха от сътрудничеството си с компанията SGL Carbon.

Цялата статия вижте в Investor.bg

0 от 500
  • #22
    2 rate up comment 0 rate down comment
    rhkcyzyisw ( преди 13 години )
    epJ6d1 , [url=http://pfkelsbauckm.com/]pfkelsbauckm[/url], [link=http://auedsmjvtxuo.com/]auedsmjvtxuo[/link], http://irsbutrcbcvl.com/
  • #21
    2 rate up comment 0 rate down comment
    eakgecbc ( преди 13 години )
    XL0qjs xehifldixpee
  • #20
    2 rate up comment 0 rate down comment
    Caroline ( преди 13 години )
    That's a knowing answer to a difficult qsuetoin
  • #19
    13 rate up comment 3 rate down comment
    Анонимен ( преди 13 години )
    А нямаш ли чувство как Рено го начуква в *** на Бенц толкова години по пистите за Ф1 а?
  • #18
    7 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 13 години )
    да с една дума ако тия "партниорства" им стане неизгодно и зарежат бмв-то марката си отива
  • #17
    11 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 13 години )
    Оф кво толкова ви пука за марки и модели. Хората, които знаят всеки модел на всяка марка са някакви ***, честно! Тва да се кефиш на марки и модели е все едно да се кефиш на марките на миалните машини, защото автомобилът е машина за придвижване от т. А до т. Б.
  • #16
    9 rate up comment 7 rate down comment
    dd ( преди 13 години )
    в момента ми изтича 3 год лизинг на Х5. супер доволен съм във всяко отношение. никакви ядове. преди това карах чисто ново А6. честно да ви кажа, то не бяха проблеми със скоростната кутия, със турбото, с разни датчици.... ужас. 2 пъти ми се случи да губя скорост при изпреварване. загубих доверие нещо в Ауди... просто споделям личен опит.
  • #15
    6 rate up comment 7 rate down comment
    Анонимен ( преди 13 години )
    Мен най-много ме е яд, че жертва на глобализацията станаха любимите ми до преди години японци и корейци. Вижте новите модели на Киа и Хюндай - приличат на европейски кошници, защото дизайнерите им са европейци. Преди десетина години имаха по-хубав, уникалейн дизайн, с който изпъкваха пред европейската сива маса, а сега какво - всичките са еднакви!
  • #14
    11 rate up comment 3 rate down comment
    бб ( преди 13 години )
    ...обира наградите от години. Итината е, че БМВ диктува модата. При малките другите се опитват да достигнат тяхното Мини, в средния клас 3 винаги е била царица, във високия S класата на МБ си е класика каквото и да говорят. При джипките Х5 според мен е най-доброто, а Х6 е начало на нов клас, който другите сега ще започват да копират. Та както попита Slav78: в кое Ауди превъзхожда БМВ? Може би в А6? И там е спорно, ама хайде от мен да мине! ;)
  • #13
    14 rate up comment 3 rate down comment
    бб ( преди 13 години )
    Явно Ауди побеждава БМВ само в тестовете за А6 и 5 и затова ти само тях цитираш. В предпоследния брой на Аутобилд 302 имаше сравнение във всички класове между Ауди, БМВ и МБ. Изводът накрая е, че БМВ е 1. И това го казва придворното според някои списание на VW! Казваш, че Ауди превъзхожда БМВ в екстериор? Цял свят ги критикува, че са еднакви, скоро и те го признаха /имаше статия тук/, но за теб това е предимство? Интериоът е добър, но толкова колкото и на БМВ. При двигателите БМВ обира наград