IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Volkswagen започва бразилската си офанзива

С финансовата подкрепа на местното правителство концернът планира да пусне нови модели за страната и да надмине Fiat по пазарен дял

Volkswagen започва бразилската си офанзива

Volkswagen започва бразилската си офанзива
Снимка: Ройтерс

Най-големият европейски автомобилен производител Volkswagen отчита сериозен пробив в битката си за надмощие с Fiat на бразилския пазар на леки автомобили.

Бразилската банка за развитие е предоставила на Volkswagen заем от 342 млн. реала (приблизително 136,8 млн. евро) за разработване на нови модели за Южна Америка, пише германският икономически ежедневник Handelsblatt. 

Очаква се на пазара да бъдат пуснати нов малък компактен автомобил и средноголям автомобил от средния ценови клас.

Още през 2008 г. Volkswagen получи около 74 млн. реала (29,6 млн. евро) за развитието на моделите Fox и Golf 5 за тамошните пазари. Към днешна дата моделите са сред най-добре продаваните на Volkswagen в Южна Америка. VW Golf всъщност от 25 години е най-продаваният автомобил в Бразилия, а през изминалата година от него са пласирани 293 000 броя. 

Южна Америка е един от ключовите за автомобилните компании пазари, а Бразилия е считана за ключова държава на континента. Само през 2011 г. бразилският пазар е нараснал с 3,6% до 3,6 млн. превозни средства - нов рекорд. А след Германия и Китай именно Бразилия е страната с най-голямо присъствие на Volkswagen.

С около 22 процента пазарен дял обаче в момента Fiat е водещият европейски производител на автомобили в Бразилия, докато Volkswagen държи около 20%.

Като пример за новите модели би могло да послужи развитието на компанията в Съединените щати. С регионално пригодени модели като Jetta, Volkswagen отчете големи успехи в Северна Америка през последните месеци.

Още икономически новини за пазара на автомобили четете в Investor.bg

0 от 500
  • #2
    18 rate up comment 5 rate down comment
    Анонимен ( преди 13 години )
    Пак са подкупили местните за да им отпуснат инвестиции.Добре де,защо само тази компания се ползва с разни преференции?Не намирисва ли цялата работа.По време на финансовата криза немското правителство отпусна само на тях няколко милиарда евро,а на другите немски компании не.Нямам нищо против ФВ,но нещата нещо са много странни.
  • #1
    7 rate up comment 12 rate down comment
    Анонимен ( преди 13 години )
    Ама естествено ***, како Пено... Сига като почнИ ВАГ да гази в Бразилия и всички са наакват тУталнУ! Ами те гИрманците ВЗРИВИХА пазара в съседна Полша, когато ВАГ измести Хонда от 10-то място по продажби и влезе в ТОП 10. Мижитурките, като FIAT i Toyota се чудят как да оцелеят при тоя жесток бой за 1-во място в 39милионната Полша с 1170 злоти Минимална заплата (около 320 EURO). Те мечтите на ВАГ и на НОКИЯ взеха нещо да си приличат по потъването им в посоката на SONY...