IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Volkswagen започва бразилската си офанзива

С финансовата подкрепа на местното правителство концернът планира да пусне нови модели за страната и да надмине Fiat по пазарен дял

Volkswagen започва бразилската си офанзива

Volkswagen започва бразилската си офанзива
Снимка: Ройтерс

Най-големият европейски автомобилен производител Volkswagen отчита сериозен пробив в битката си за надмощие с Fiat на бразилския пазар на леки автомобили.

Бразилската банка за развитие е предоставила на Volkswagen заем от 342 млн. реала (приблизително 136,8 млн. евро) за разработване на нови модели за Южна Америка, пише германският икономически ежедневник Handelsblatt. 

Очаква се на пазара да бъдат пуснати нов малък компактен автомобил и средноголям автомобил от средния ценови клас.

Още през 2008 г. Volkswagen получи около 74 млн. реала (29,6 млн. евро) за развитието на моделите Fox и Golf 5 за тамошните пазари. Към днешна дата моделите са сред най-добре продаваните на Volkswagen в Южна Америка. VW Golf всъщност от 25 години е най-продаваният автомобил в Бразилия, а през изминалата година от него са пласирани 293 000 броя. 

Южна Америка е един от ключовите за автомобилните компании пазари, а Бразилия е считана за ключова държава на континента. Само през 2011 г. бразилският пазар е нараснал с 3,6% до 3,6 млн. превозни средства - нов рекорд. А след Германия и Китай именно Бразилия е страната с най-голямо присъствие на Volkswagen.

С около 22 процента пазарен дял обаче в момента Fiat е водещият европейски производител на автомобили в Бразилия, докато Volkswagen държи около 20%.

Като пример за новите модели би могло да послужи развитието на компанията в Съединените щати. С регионално пригодени модели като Jetta, Volkswagen отчете големи успехи в Северна Америка през последните месеци.

Още икономически новини за пазара на автомобили четете в Investor.bg

0 от 500
  • #12
    6 rate up comment 5 rate down comment
    Анонимен ( преди 11 години )
    Еми нормално е да има растеж при Хюндай и КИА, все пак са раздали милиарди от компанията на висши политици, за да могат да си пробутат калпавата стока в държавните ведомства. Не забравяйте, че шефа на Хюндай и синът му бяха осъдени за това. Раздали над 1 милиар долара рушвети, Освен това не знам какъв е ръста на Хюндай и КИА, но пари от печалби във фирмата няма. Акционерите и те съдят шефа на Хюндай, защото печалба от Хюндай-КИА нямало или парите са изтекли някъде другаде.
  • #11
    7 rate up comment 3 rate down comment
    бб ( преди 11 години )
    Сега ако Анонимния може да обясни и какво общо имат предългите постове със статията!? Говориш за % растеж при Киа. Еми то е нормално да има такива при развиваща се фирма. По-интересно е ако можеш да покажеш колко % от общия автомобилен пазар държи Киа и сравнено с другите фирми. Ама май тези цифри не ти е изгодно да ги цитираш!? ;)А поста за Инфинити нямах нерви да чета. Какво общо има той със статията? Правят си коли, развиват се...
  • #10
    11 rate up comment 2 rate down comment
    Фиат ( преди 11 години )
    Бе тия от ФВ нали преливаха от пари и щели да купят целия свят плюс некоя и друга малка планета.Защо тогава се надяват и чакат на заем от бразилска банка и то за сума дето им е "джобни пари".Те с тях не могат разви нито един модел от сегашните , да не говорим да разработят специално за бразилския пазар.Или май парите са за да си направят по-голям паркинг за залежалата продукция в джунглата около Амазонка.
  • #9
    16 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 11 години )
    Просто фиаското с Крайслер според мен вече им струва прескъпо======================= "Фиаското" с Крайслер носи баснословни печалби на ФИАТ, щото в момента Крайслер имат най-силни продажби от 5г насам.
  • #8
    11 rate up comment 4 rate down comment
    1! ( преди 11 години )
    Ако изпуснат и Бразилия Фиат ще изпуснат положението тотално. Просто фиаското с Крайслер според мен вече им струва прескъпо. Не настъпват на китайския пазар за който се борят всички ,забутаха в калта брандове като Алфа ромео и Ланча, моделната гама става все по-постна , а продажбите в Европа спадат ли спадат. Дано се окопитят защото са един от най-сериозните концерни!
  • #7
    6 rate up comment 12 rate down comment
    speedart ( преди 11 години )
    ( преди 7 минути )Hyundai Motor....две несъвместими думи...
  • #6
    8 rate up comment 11 rate down comment
    speedart ( преди 11 години )
    Бестселърът на КИА .....ха ха ха..някой се е взел на сериозно...
  • #5
    8 rate up comment 13 rate down comment
    Анонимен ( преди 11 години )
    Подкупили били ха ха. Това да не е Хюндай, където съдиха шефа и сина на Хюндай че раздали 1 милиард долара подкупи. Не бъркай германеца с корееца.
  • #4
    16 rate up comment 9 rate down comment
    Анонимен ( преди 11 години )
    Те във Китай реват вече от тях. Сузуки пък си купува дизелите от ФИАТ. Какъв пазарен дял? Какви 5лв?
  • #3
    9 rate up comment 19 rate down comment
    speedart ( преди 11 години )
    Не , просто на хората им писна от *** и искат да покарат хубави коли...