IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Фолксваген: Визиите на Винтеркорн

Блестящи финансови резултати за тримесечието, ръст в цените на акциите на компанията, Порше като основен акционер – изглежда при Фолксваген нещата стоят по най-добрия начин.

Фолксваген: Визиите на Винтеркорн
Това се казва в коментар на Михаел Крьогер за Spiegel Online.Едва ли някой все още страда за стария шеф на Фолксваген Бернд Пишетсридер. След неговото уволнение през есента на миналата година може да се види как наследникът му Мартин Винтеркорн ревизира всички слаби места в компанията и то често пред очите на цялата общественост в Германия. 

Най-пресният пример е спирането на новия Golf VI, който трябва да се появи на пазара още през 2008 година. По време на т.нар „клинични изследвания“ станало ясно, че автомобилът не може безспорно да бъде идентифициран като модел на Фолксваген. „На модела му липсваше онази физиономия, която гарантира, че няма да го сбъркаш“, казал един от шефовете на компанията пред Ханделсблат, преди днешното събрание на мениджмънта в Хамбург. По директно разпореждане на Винтеркорн новият Golf се е озовал обратно в ръцете на дизайнерите за финални доработки, с които се е заел лично шеф-дизайнера Валтер де Силва. 

Ясно е, че когато някой по-надолу в йерархията на компанията обявява решения на стария шеф за грешки, това не става без благословията на новия голям шеф. Работници, акционери и цялата общественост трябва да знае, че Фолксваген стои пред смяна курса и то пред такава, каквато досега едва ли е имало. Веднага след като зае поста в централата във Волфсбург, Винтеркорн даде ясно да се разбере, че възнамерява да държи нещата изкъсо. Защото заедно с него зае места по високите етажи и целият му антураж от предишното ръководство на Ауди (от където Винтеркорн дойде), в това число и шефът на дизайна де Силва, заради когото беше освободен предишният ръководител Мурат Гюнак. 

Новият мениджмънт очевидно знае точно какво иска. Проектите на старото ръководство едва ли ще видят бял свят, т.е. под въпрос са модели като новия Scirocco, спортното комби на Passat или обемна версия (висок таван) на Phaeton. Без промяна ще остане вероятно само SUV моделът Tiguan. За сметка на това Golf ще трябва да се появи в много променена форма, а наследникът на фамилния ван Sharan ще бъде изработен изцяло на ново. За сега нискобюджетният модел Fox остава без наследник. Вместо него са планирани опростена версия на Polo и (според Sueddeutsche Zeitung) нов модел на „Бръмбара“ със задно разположен мотор, задно предаване и спартанско оборудване, който ще струва 6000 евро. 

Според новите босове всичко на всичко две платформи трябва да са достатъчни, а техническият директор на Групата е получил задачата да намали радикално досегашното компонентно многообразие при моделите. Двете платформи ще се ползват от целия концерн (VW, Audi, Seat и Skoda) и разбира се, ще могат да варират в зависимост от детайлите на всеки конкретен модел. Едната ще бъде предназначена за надлъжно, а другата – за напречно монтирани мотори. Индивидуални решения ще могат да се търсят единствено за благородническите марки в концерна – Bentley, Lamborghini и Bugatti. 

Занапред играта ще загрубее и заради политически елемент, привнесен от факта, че Porsche е най-големият акционер в концерна, а неговите шефове ще се стремят да държат спортно-луксозната конкуренция в определени приемливи граници. Тази колизия е определено силна по отношение на Ауди – перлата в концерна VW, защото се знае, че швабите от Щутгарт вече са спрели един модел, позициониран малко под суперскъпия алуминиев суперавтомобил R8, който е щял да се изправи в директна конкуренция с Porsche 911. Сега все пак е по-важно да се види, дали Винтеркорн ще успее да изкара новия Golf през 2008 година, което ще се тълкува като голямото изпитание за новия мениджмънт.
0 от 500