IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Еuro NCAP променя критериите си

За максимална оценка от 2014 г. автомобилът задължително трябва да има система AEB

Еuro NCAP променя критериите си

Най-авторитетната организация за оценка безопасността на автомобилите – Euro NCAP, реши да промени критериите си. Нейните експерти са отчели, че производителите не обръщат внимание на системата за внезапно спиране (AEB) и от 2014 г. тя става задължителна за получаването на максимален брой точки при тестовете.
Еuro NCAP променя критериите си
Така нареченият спирачен асистент помага за избягването на катастрофи или свежда последствията от тях до минимум, като предупреждава водача, помага му при спиране или сама намалява скоростта му.

Според статистиката на
Euro NCAP, използването на подобна система ще позволи намаляването на инцидентите по пътищата с 27 %. Организацията обаче отчита, че към момента 79 % от продаваните нови автомобили не разполагат серийно с AEB, а 66 % от производителите изобщо не я предлагат за своите модели.

Според Euro NCAP, единствено марките Volvo, Infiniti и Mercedes-Benz предлагат AEB в стандартното оборудване на повечето си модели. Лидер сред тях е Volvo – 59 % от колите на шведите имат такава система в базовата си комплектация.

Най-много модели, при които AEB може да се поръча като опция, имат Jaguar, Range Rover, Audi, BMW и Lexus. Системата обаче се среща и при по-масови автомоболи като Mazda CX-5, Ford Focus, Honda Civic и Volkswagen up!.

Още по темата:
Спирачният асистент става задължителен
Euro NCAP вдига критериите


Тагове: aeb
0 от 500
  • #4
    12 rate up comment 11 rate down comment
    Анонимен ( преди 13 години )
    Естествено гол като пушка при Ауди е като Хюндай с всички екстри. Да не забравяме че Ауди първи пускат като база още в миналия век при модела А6 двузоновата клима, нещо което допреди няколко години дори не се предлагаше като екстра в Хюндай. Ауди естествено, за да могат по-голям кръг от хора да си я позволят на по-ниски цени различни нива на оборудване ако искаш вземаш най-високото ниво на оборудване и ти предлагат да осереш автомобила си с глезотии. Ауди имат много добри системи дори още в най-малкия си клас. Една А3-ка може да е оборудвана с дисплей с 3D графики, адаптивния темпомат базиран на радар, до системите Audi side assist, Audi active lane assist, системата за разпознаване на пътните знаци, асистент при паркиране и базовата система за безопасност Audi pre sense basic. Толкова системи мисля че не се предлагат в този клас на останалите марки. Като добавим Bang & Olufsen Sound System с 14 говорителя MMI Navigation plus с тъчпад, Bluetooth-автомобилния телефон и WLAN-Hotspot връзката. Последната дава на пътниците възможност за достъп до интернет при пътуване, а за водача се осигуряват персонализирани онлайн услуги, които се осъществяват благодарение на пакета Audi connect. Допълнителна глезотия е опционалната система Audi drive select (серийна за линията Ambition) водачът може да променя работата на различни важни компоненти като кормилното управление, реакцията при натискането на *** на газта и характеристиките на превключване на трансмисията (при S tronic), настройвайки ги съобразно своите желания. Тя включва като допълнително оборудване адаптивни амортисьори, които функционират на базата на технологията magnetic ride на Audi. А това е А3, доста добро оборудване за този клас не мислиш ли?
  • #3
    9 rate up comment 5 rate down comment
    знаещ ( преди 13 години )
    Калпава или не системата е има и не е екстра,а си е стандартно оборудване.Докато при другите "хубавите" им системи струват няколко хилядарки допълнително.Освен това ефективността на тази система е въпрос на финни настройки и нищо повече.Принципа на всичките е един и същ.От една страна е супер решението за въвеждането на задължителни такива системи в автомобилите,но от друга страна ще оскъпят допълнително и без това скъпите немски машини...
  • #2
    26 rate up comment 8 rate down comment
    знаещ ( преди 13 години )
    Немските "премиум" ти продават базовия модел,гол,като пушка,но за сметка на това на твърде висока цена.Например на ФВ Ъп жапката в колата е няма в базовия модел.Срещу заплащане може да получите жапка.Така е,като има балъци,които с кеф си дават парите,само и само да могат да се фукат,че карат немска машина.Поне да бяха надеждни,а те и това не са.
  • #1
    11 rate up comment 11 rate down comment
    Анонимен ( преди 13 години )
    То на инфинити системата по-добре да я няма тя и без това е най-калпавата в света виж сам:http://***.automedia.bg/news/article_13085.html