IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Еuro NCAP променя критериите си

За максимална оценка от 2014 г. автомобилът задължително трябва да има система AEB

Еuro NCAP променя критериите си

Най-авторитетната организация за оценка безопасността на автомобилите – Euro NCAP, реши да промени критериите си. Нейните експерти са отчели, че производителите не обръщат внимание на системата за внезапно спиране (AEB) и от 2014 г. тя става задължителна за получаването на максимален брой точки при тестовете.
Еuro NCAP променя критериите си
Така нареченият спирачен асистент помага за избягването на катастрофи или свежда последствията от тях до минимум, като предупреждава водача, помага му при спиране или сама намалява скоростта му.

Според статистиката на
Euro NCAP, използването на подобна система ще позволи намаляването на инцидентите по пътищата с 27 %. Организацията обаче отчита, че към момента 79 % от продаваните нови автомобили не разполагат серийно с AEB, а 66 % от производителите изобщо не я предлагат за своите модели.

Според Euro NCAP, единствено марките Volvo, Infiniti и Mercedes-Benz предлагат AEB в стандартното оборудване на повечето си модели. Лидер сред тях е Volvo – 59 % от колите на шведите имат такава система в базовата си комплектация.

Най-много модели, при които AEB може да се поръча като опция, имат Jaguar, Range Rover, Audi, BMW и Lexus. Системата обаче се среща и при по-масови автомоболи като Mazda CX-5, Ford Focus, Honda Civic и Volkswagen up!.

Още по темата:
Спирачният асистент става задължителен
Euro NCAP вдига критериите


Тагове: aeb
0 от 500
  • #14
    3 rate up comment 1 rate down comment
    бъчваря ( преди 13 години )
    Логично е новата А3-ка да е оборудвана дори по-добре от остарялата A4-ка, не мислите ли? Ето, един UP притежава система за автоматично спиране, докато това чудо го няма ни при Поло, ни при Голф. Чисто и просто с всеки нов модел, независимо какъв клас е той, се въвежда нещо ново. Не е като едно време - първо в S-класата, след 10 години при останалите. Сега който превари, той завари. Ей ***, Фокус им го начука с моторите си.
  • #13
    2 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 13 години )
    "И тази А3 отива на 90-100хил.лв,прекалено много,не мислиш ли?" istinata e che za bulgariq e skupo za vsichki, zashtot vse pak e A3 - malka kola. No ako vadish 3000-4000 evro (koeto ne e rqdko srestana zaplata v normalnite strani) na mesec i lizinga ti e 1000E na mesec - mojesh da si q pozvolish, da ne govorim kolko mnogo hgora imat dohodi nad 4000E... Problema ne e v markite i v cenite im, a v Bulgariq i zaplatite i...
  • #12
    5 rate up comment 6 rate down comment
    asdfasdf ( преди 13 години )
    Абе ти добре ли си бе с това БМВ 320 от 2001 год.таз котура безподобна.Тя с *** не спира кво остава сама :)))))))))))))))
  • #11
    3 rate up comment 5 rate down comment
    Ime ( преди 13 години )
    "...просто си махаш краката от *** и колата сама ускорява и спира..."Извинявай приятел, но това съм го виждал дори в бмв 320 2001 година...
  • #10
    4 rate up comment 6 rate down comment
    фермера ( преди 13 години )
    От есента минах на ИНФИНИТИ.Системите за сигурност са на много високо ниво и работят.Особено ценни са тези за известяване при напускане на лентата и връщане на колата в платното когато ми се доспи и активния круиз контрол в трафик.просто си махаш краката от *** и колата сама ускорява и спира.
  • #9
    7 rate up comment 0 rate down comment
    V50 ( преди 13 години )
    Да, като става въпрос за сигурност, всичко започва с Волво, а останалите да се нареждат след него!!!Компанията си е поставила амбициозната цел до 2020 г. да ограничи катастрофите до минимум:-)Сигурността на пътниците винаги е била най-важното нещо за Волво!!!Горд съм, че карам автомобил на тази марка;-)
  • #8
    4 rate up comment 2 rate down comment
    Абсолютише анонимише ( преди 13 години )
    Тук като че ли и търговските представители на фирми се включиха,което би навредило на духа на форума.
  • #7
    15 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 13 години )
    Нищо лошо не казвам за колата,но влез във порше.бг и виж цените им на допълнителните екстри и пакетите!Еми извинявай,но се уливат направо!
  • #6
    7 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 13 години )
    зависи и от двигателя с голям мотор може и да стигне тази цена, но базата е 20000 евро да кажем че с всички екстри може да стигне 70000-80000лв. но това е ако искаш да имаш всичко. Съгласи се че няма как да обурудваш колата на макс и да сложиш цена 30-40000лв. това дори при евтините коли е сума която ще надхварлиш без да си поставил и роловината от екстрите които съм изброил.
  • #5
    14 rate up comment 7 rate down comment
    Анонимен ( преди 13 години )
    И тази А3 отива на 90-100хил.лв,прекалено много,не мислиш ли?