Най-авторитетната организация за оценка безопасността на автомобилите – Euro NCAP, реши да промени критериите си. Нейните експерти са отчели, че производителите не обръщат внимание на системата за внезапно спиране (AEB) и от 2014 г. тя става задължителна за получаването на максимален брой точки при тестовете.
Така нареченият спирачен асистент помага за избягването на катастрофи или свежда последствията от тях до минимум, като предупреждава водача, помага му при спиране или сама намалява скоростта му.
Според статистиката на Euro NCAP, използването на подобна система ще позволи намаляването на инцидентите по пътищата с 27 %. Организацията обаче отчита, че към момента 79 % от продаваните нови автомобили не разполагат серийно с AEB, а 66 % от производителите изобщо не я предлагат за своите модели.
Според Euro NCAP, единствено марките Volvo, Infiniti и Mercedes-Benz предлагат AEB в стандартното оборудване на повечето си модели. Лидер сред тях е Volvo – 59 % от колите на шведите имат такава система в базовата си комплектация.
Най-много модели, при които AEB може да се поръча като опция, имат Jaguar, Range Rover, Audi, BMW и Lexus. Системата обаче се среща и при по-масови автомоболи като Mazda CX-5, Ford Focus, Honda Civic и Volkswagen up!.
Още по темата:
Спирачният асистент става задължителен
Euro NCAP вдига критериите


1