IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Mazda CX-5 казва НЕ на електричеството

Върви по свой път, който нарича Skyactiv.

Mazda CX-5 казва НЕ на електричеството

Mazda CX-5 казва НЕ на електричеството
Във време, в което всички автомобилостроители се стремят към партньорства и търсят все по-широко приложение на електрическото задвижване в моделите си, Mazda върви по съвсем различен път.

Преди около година японците приключиха със сътрудничеството си с Ford за производство на общи модели, за да разработят свои собствени технологии. А тези технологии са вече факт. Наричат се Skyactiv и смело казват НЕ на електрическото задвижване.

Вместо да влагат време и средства в конструирането на батерии и електрически двигатели, инженерите на Mazda са предпочели да насочат усилията си в разработването на дизелови и бензинови двигатели с вътрешно горене, които наричат Skyactiv.

Причината за този на пръв поглед нелогичен ход на Mazda е проучване на пазара за следващите няколко години. То показва, че до 2020 година търсенето на електрически или хибридни автомобили в световен мащаб ще бъде прекалено ниско или поне не толкова високо, за да оправдае сериозните средства, които изисква разработката на подобни автомобили.

Именно поради тази причина се ражда технологията Skyactiv. Тя включва не само двигатели, а и трансмисии, каросерия и ходова част. А Mazda CX-5 е първият модел на японците оборудван с пълната гама на тази технология.
Mazda CX-5 казва НЕ на електричеството
Двигателите от семейство Skyactiv, отново напук на общоприетите тенденции, не са със съкратен обем или с по-малко цилиндри, нито пък с ниска мощност. Те са четирицилиндрови, с обем 2.0 и 2.2 литра, като генерират максимална мощност съответно 165 и 175 к.с. Но са икономични - покриват нормата Евро 6, като изразходват средно между 4.5 и 6 литра гориво, в зависимост от това дали работят с дизел или с бензин.

При трансмисиите също няма нищо стряскащо или нечувано. Те са две - автоматична и механична с шест степени. Същото важи и за конструкцията, която е стоманена, а не скъпо струваща, създадена от алуминий или карбон.

Как тогава е постигнат толкова нисък разход на гориво, без да се редуцира мощността или динамиката на автомобила. От Mazda посочват, че са заложили на максимална ефективност за двигателите с вътрешно горене, максималното олекотяване на компонентите, оптималното оптимизиране на структурата, както и някои прости, но същевременно гениални решения, за които ще ви разкажем днес.
Mazda CX-5 казва НЕ на електричеството
Така например, чрез формите на CX-5, които са създадени според новия дизайнерски език на марката “KODO – Духът на движението”, се постига отлична аеродинамика, имаща въздушно съпротивление от едва 0,33. За структурата на автомобила пък е използвана свръхвисокоякостна стомана с твърдост от 1,800 мПа, която освен за по-ниското тегло на автомобила, допринася за намаляването на разхода на гориво, шума и вибрациите, като в същото време не прави компромис с безопасността - CX-5 постигна най-високия резултат от пет звезди в тестовете на Euro NCAP.

Тази стомана е използвана като носещ елемент в предните и задните брони, като по този начин осигурява не само 20 процента по-голяма здравина, но като цяло намалява теглото им с 4,8 кг в сравнение с предишното поколение брони. Високоякостните стомани съставляват 61 процента от всички използвани в каросерията на CX-5 и по този начин имат съществен принос за олекотяване и създаване на висока устойчивост на усукване на каросерията и стабилното поведение на пътя на автомобила.
Mazda CX-5 казва НЕ на електричеството
Интересен е и подходът към шумоизолацията на автомобила. При CX-5 предаването на звука от двигателя се блокира от арките на колелата и се пренасочва към зоната на арматурното табло, в което от своя страна се използва нов материал с "отлични звуково абсорбиращи свойства". Шумът генериран от гумите също се блокира от калниците, а този идващ откъм праговете се концентрира в пода и поглъща от ново звукоабсорбиращо подово покритие.
Mazda CX-5 казва НЕ на електричеството
Безспорно обаче най-важна роля за представянето на автомобила изиграват двигателите и трансмисиите. Двигателите, както вече споменахме, са два дизелови и два бензинови, а трансмисиите - автоматична и механична.

По-слабата версия на 2.2-литровият SKYACTIV-D разполага с мощност 150 к.с. при 4,500 об./мин и 380 Нм въртящ момент в диапазона 1,800-2,600 об./мин. При по-мощната версия, предлагана само в съчетание с AWD, мощността е 175 к.с. при 4,500 об./мин, а въртящия момент 420 Нм при 2,000 об./мин.

Оборудван с 6-степенната механична предавателна кутия SKYACTIV-MT, последният ускорява CX-5 от нула до 100 км/ч за 8.8 секунди и постига максимална скорост от 207 км/ч. Средния разход на гориво, според Mazda, е само 4.5 л/100 км (комбиниран цикъл за стандартния дизелов агрегат с предно предаване и механична трансмисия). Тази стойност съответства на нива на CO2 емисии от едва 119 г/км.

Водещ при този двигател е широкият работен диапазон, в който се задържа високият въртящ момент, който освен за по-добрата динамика още при ниски обороти, отговаря и за значително по-ниското потребление на гориво. Напрактика и двата дизелови двигателя покриват нивата на емисии Euro 6. Тайната им се крие в множество новаторски решения, сред които изключително ниската степен на сгъстяване (14:1), леката конструкция, каскадната система за пълнене с два турбокомпресора, клапаните с променлив ход, керамичните свещи, пиезоинжекторите с множество отвори и др.

Бензиновият агрегат SKYACTIV-G е с обем от 2.0-литра и също предлага два разновидности на мощността. По-силната версия, която се предлага само с механична трансмисия, разполага с мощност от 165 к.с. при 6,000 об./мин и въртящ момент от 210 Нм при 4,000 об./мин. По-слабата модификация предлага 160 к.с. и 208 Нм във версиите със задвижване на четирите колела при същите оборотни режими.

Във версиите с предно предаване на CX-5, ускорението 0-100 км/ч се извършва за 9.2 секунди, а максималната скорост е 200 км/ч. Разходът на гориво от 6.0 л/100 км в комбиниран цикъл, съответства на емисии на CO2 от 139 г/км., сочи информацията от японската компания.

Конструкторите на бензиновия двигател SKYACTIV-G също са стремили да създадат конструкция с ниско тегло на детайлите, която генерира повече мощност при по-нисък разход на гориво. Както при дизеловия агрегат централен елемент в стратегията тук е степента на сгъстяване. При SKYACTIV-G, тя достига изключително високата стойност от 14:1, като за намаляване на склонността към детонации, характерни за такива случаи наред с множеството нови конструктивни решения се използва нова изпускателна система с конфигурация 4-2-1 и специални бутала. Сред технологиите за оптимизация присъстват още инжектори с голям брой отвори, подобряване на момента на запалване и бутало със специална вдлъбнатина за по-бърз и ефективен процес на горене и намаляване на риска от детонации, система за промяна на фазите на отваряне на клапаните (S-VT) и др.

Всички двигатели на CX-5 са оборудвани серийно със системата старт/стоп - i-stop. Тя "гаси" двигателя, когато автомобилът е в покой и го стартира при натискане на съединителя или отпускане на педала на спирачката (за автоматични трансмисии). За да стартира двигателя при бензиновия двигател SKYACTIV-G системата се нуждае от едва 0.35 секунди, а при SKYACTIV-D - 0.40 секунди.
Mazda CX-5 казва НЕ на електричеството
Инженерите на Mazda са обърнали сериозно внимание и на безопасността на автомобила. Сред технологиите на борда присъстват Smart City Brake Support (SCBS), която предотвратява сблъсък отпред при ниска скорост на движение (4-30км/ч); Lane Departure Warning; High Beam Control System (HBCS), която автоматично превключва от къси на дълги светлини и обратно; Rear Vehicle Monitoring (RVM), която установява наближаващите отзад в съседните ленти автомобили, както и тези в зоните без видимост и предупреждава водача с помощта на LED светлини в съответното странично огледало и др.
Mazda CX-5 казва НЕ на електричеството
Новаторски решения се откриват и кабината, където вниманието ни привлякоха задната седалка, чиято облегалка е разделената в пропорция 4:2:4 и щората на багажника, за която е предвидено специално място в багажното отделение, в случай, че шофьорът реши да я демонтира.
Mazda CX-5 казва НЕ на електричеството
До тук смелите решения на Mazda с новия CX-5 се посрещат повече от добре от публиката. Първият Skyactiv модел на Mazda - CX-5, надминава и най-смелите прогнози, регистрирайки 8 пъти по-голямо търсене от предвиденото. Следващият модел на японците, създаден изцяло с технологията Skyactiv, ще бъде новата Mazda6, която ще бъде представена през месец септември.

Подробно за впечатленията ни от Mazda CX-5 ще ви разкажем в близките месеци, когато ще вземем модела за по-дълго време.
Mazda CX-5 казва НЕ на електричеството

Тагове: Mazda CX-5
0 от 500
  • #12
    7 rate up comment 3 rate down comment
    Анонимен ( преди 12 години )
    Ако направят Mazda 3 да харчи под 3.7/100 дизел тогава ще ги призная.
  • #11
    10 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 12 години )
    Tiguan харчи 6.0/100 в най-икономичния си вариант.А колко ще издържи двигателя вече не зависи от кубатурата.Има 1.6 дизели над 100 коня на над 300 000 км. без проблеми.
  • #10
    15 rate up comment 3 rate down comment
    Анонимен ( преди 12 години )
    2.2 i 150 коня, ама тоя двигател ще издържи много повече от ония малки и форсирани двигатели !
  • #9
    8 rate up comment 4 rate down comment
    Анонимен ( преди 12 години )
    Германчетата пак догонват японците и при дизелите. Маздата харчи литър по-малко от Тигуан.Хахахахахахах
  • #8
    13 rate up comment 4 rate down comment
    zoom zoom ( преди 12 години )
    Виж разхода -4.5/100км. СУВ! Това е най-икономичният дизел на СУВ на пазара! Питаш ли колко харчи аналогичен Фолксваген Тиган? Литър нафта отгоре при 10 коня отдолу!
  • #7
    8 rate up comment 10 rate down comment
    Анонимен ( преди 12 години )
    Ами смешен,смешен,но е прав,в този клас тази мазда е най-тежка,а уж я олекотявали.Примерът със Спортидж е показателен,при еднакви размери ,киата е по-лека от 5 до 110 кг. с различните двигатели.Просто Мазда толкова може.
  • #6
    19 rate up comment 4 rate down comment
    Айде ( преди 12 години )
    Доста приятен външен вид и вътре е много добре! Волана е направо красив...Ей анинимният ***, 1500кг не са нищо, това все пак не е Голф пък и какъв ти е проблема е балък, хората казват че гори 5,6 /100! Тръгнал да ги учи инжинерите нашия как се први кола. Смешен си!! Скрий сеее!!
  • #5
    9 rate up comment 6 rate down comment
    Анонимен ( преди 12 години )
    Ами купи си Ванкел бе,***!
  • #4
    6 rate up comment 6 rate down comment
    Вярната посока! ( преди 12 години )
    И те като VAG - pohwalno i dobro.
  • #3
    16 rate up comment 5 rate down comment
    бб ( преди 12 години )
    И тези са японци, но не се хвърлят като някои други да правят и възхваляват хибриди. Освен това имат Ванкелов двигател и не развиват него, а правят нови конвенционални двигатели! Явно не четат този форум! Ако го четяха щяха да правят върхови технологии като хибриди, Ванкели, Аткинсони и тем подобни други щуротии. А за колата - похвално! Направили са нещо добро. Поне на хартия така изглежда. И аз искам да се развиват електромобилите, но за жалост пазарът явно не ги иска, не е готов за тях.