Има ли смисъл да доплащате за икономична версия на този или онзи модел? Заслужава ли си човек да дава своите пари за допълнителен пакет, който е предназначен да намали разходите на гориво? И ако отговорът е да - за колко време се изплаща подобна инвестиция?

Отговори на тези въпроси се опитаха да намерят експертите от Consumer Reports, които изпробваха "икономични" модификации на три нови автомобила - Ford Focus, Chevrolet Cruze и Honda Civic.
Всеки един от тях харчи по-малко от базовия модел, но пък съответно се заплаща допълнителна сума, която в САЩ е между $500 и $800. Резултатите от изследването са на база изминати 19 300 км на година, колкото е обичайният разход на автомобил в САЩ. И при цена на бензина малко над $1 за литър. 
При Ford Focus, снабден с пакета SFE (Super Fuel Economy), който включва заден спойлер, гуми с ниско съпротивление и т.н., резултатът е спестени около $145 за година. Пакетът струва $495, което показва, че ще се изплати на собственика за около 3 години.
Вторият автомобил - Chevrolet Cruze ECO с допълнителна аеродинамична форма и гуми с ниско съпротивления, чиято обща стойност е $800, показва икономия от едва $20 на година. Не е трудно да се сметне, че този пакет ще се изплати за 40 години (едва ли някой от купувачите на този автомобил си прави сметката да го кара 40 години).
И накрая - Honda Civic HF с подобрени аеродинамични характеристики, джанти от лека сплав и гуми с ниско съпротивление (обща стойност от $800) се нуждае то $135 по-малко на година от стандартния Civic LX. Това показва, че "икономичният" пакет ще се изплати едва за 6 години.


0