IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

За първи път хибрид е в топ 3 по продажби в света

Toyota Prius се намести в челната тройка на пазара

За първи път хибрид е в топ 3 по продажби в света

За първи път в историята хибриден автомобил влезе в първата тройка по продажби на световните пазари, съобщи агенция Bloomberg. Това е Toyota Prius, която за първата четвърт на 2012 г., е записала 247 230 продажби. Пред нея са единствено Toyota Corolla с 300 800 единици и Ford Focus с 277  100 единици.
За първи път хибрид е в топ 3 по продажби в света

Toyota Corolla

Агенцията отчита, че продажбите на хибрида са се увеличи почти двойно, след като на основата на Prius японската компания създаде цяло семейство автомобили – Prius C, Prius V и Prius Plug-in. Моделът на Toyota излезе на пазара още през 1997 г., като вече се продава неговото трето поколение. До момента общо в цял свят са продадени над 2.5 млн. различни модификации на Prius.
За първи път хибрид е в топ 3 по продажби в света
Toyota Prius

За успеха на машината важна роля играе и решението на японското правителство след природните бедствия от 2011 г. да стимулира покупката на екологични автомобили. В САЩ се наблюдава точно обратната тенденция – едва 22 % от собствениците на хибриди избират същия тип машина, когато сменят автомобила си. Единствено при Prius тази статистика се различава – там 44 % от собствениците на този модел, си го купуват отново, когато дойде време да сменят колата си.
За първи път хибрид е в топ 3 по продажби в света
Volkswagen Golf

Любопитното е също, че най-добре продавания автомобил в Европа – Volkswagen Golf, заема едва 5-о място по продажби на световните пазари. За първото тримесечие на годината от германската машина са продадени 207 000 единици.
За първи път хибрид е в топ 3 по продажби в света
Hyundai Elantra

Добри резултати обаче записва Hyundai, чийто модел Elantra успя да се пребори с Golf и зае 4-ото място по продажби с 220 572 бройки. Непосредствено извън първата петица останаха Ford Fiesta, Chevrolet Cruze и Honda Civic.

Тагове: Toyota Prius
0 от 500
  • #13
    9 rate up comment 14 rate down comment
    Анонимен ( преди 13 години )
    Швабата е измислил хибрида. Швабата все още не смята че има пълен смисъл от хибрида. Швабите не правят коли с 70-80к.с. че да има на кой да ги продава. В САЩ са открили че малолитражен дизел харчи по-малко гориво от хибрид. Което само по себе си ги обесмисля. За това и в САЩ който купи хибрид не повтаря. Хибрида на Тойота е най-глупавия. Хибрида на Волт е добър ел. двигател с голяма автономия на ток, добри конски сили и малък ДВГ да генерира ток и да зарежда батериите. Така градско 0литра разход
  • #12
    12 rate up comment 4 rate down comment
    Стефан ( преди 13 години )
    Прави сте, но не само петролните компании са против електромобилите - бизнеса с резервни части също е заплашен, а и автомобилните производители. Елетромотор с една движеща част, акомулатори и електронен блок, толкова е просто, много хора ще останат без работа.
  • #11
    12 rate up comment 8 rate down comment
    Анонимен ( преди 13 години )
    Бъдещето застига нискотехнологичните германски тракалници и няма къде да мърдат, а хибриди швабата не умее да прави и здраво ще го загази.
  • #10
    13 rate up comment 4 rate down comment
    MaXx^GaBbEr ( преди 13 години )
    Бъркаш, читави батерии, който да заместят напълно петрола няма. НО чак когато свърши петрола, прасетата управляващи света ще приемат стандарт за батериите, така че да отиваш на "батерстанция" и просто да си смениш батериите с такива заредени. По този начин и цената на автомобилите ще е разделена от тази на батериите и всичко ще е наред. Просто никой сега няма да го позволи, защото прекалено много свински *** храни петрола.
  • #9
    20 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 13 години )
    Пичове не се карайте за глупости. Запомнете хибрида е временна мярка, докато успеят да направят читави батерии, след това ДВГ отива в музеите. Ел.двигателите са бъдещето. И единственото което пречи на бъдещето да стане настояще са батериите. Когато една ел.кола достигне пробег от 500км. и период на зареждане 5-10мин. В този ден цените на колите с ДВГ ще се сринат, а няколко години по-късно ще изчезнат напълно.
  • #8
    13 rate up comment 8 rate down comment
    doc ( преди 13 години )
    Mnogo se radvam,4e naposleduk sreshtam vse pove4e Priusi po nashite putishta.E vyarno ,4e pove4eto sa vtora ruka,no v BG nyama nikakvi stimulu za da napravim 4ista prirodata.Ima mnooogo da se u4im ot japoncite,A S PROSHVABSKITE NAFTADGII NE ISKAM DA SPORYA.TOVA SA HORA S MISLENE OT 20 VEK
  • #7
    15 rate up comment 7 rate down comment
    Хибридният ( преди 13 години )
    Колкото и да ги оплюват безмозъчните автожурналисти, новите технологии вървят напред. Числата за големите продажби на хибриди са реални, а тъпотиите че само 22% си купували пак хибрид са от изследване със много съмнителна фактология. Е, някога и Европейците ще поумнеят и ще минат по-масово на хибриди, ама май няма да е скоро.
  • #6
    11 rate up comment 6 rate down comment
    Q ( преди 13 години )
    Unikalnoto e che sled 15 godini ve4e modelut i tehnologiqta produljavat da pishat istoriq i da ni pokazva budeshteto.Suvsem skoro v Bulgariq shte ima poveche takiva koli , neobhodimoto trqbva da go napravqt upravlqvashtite sus zakon , a tova vreme sushto idva !
  • #5
    14 rate up comment 14 rate down comment
    Анонимен ( преди 13 години )
    Това е само началото!Давай Тойота!Хонда също правят хибриди и като цяло са насочени към еко разработките напоследък.Вероятно и те ще дръпнат рязко скоро.Японците се размърдаха и ще натикат германските *** в *** ***.JAPAN POWER!
  • #4
    9 rate up comment 5 rate down comment
    бавареца ( преди 13 години )
    прав е МаксГабера... само дето името му трудно се пише, а още по трудно се произнаса. скрипт някакъв ли е кво е.... но е прав.приуса е модна икона вече- като АйФон - не че ще си изплати парите- има дизели за по малко пари дето са почти толкова икономични и бягат повече, но са си печки - не са като безшумния чайник с модерен дизайн.