IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

За първи път хибрид е в топ 3 по продажби в света

Toyota Prius се намести в челната тройка на пазара

За първи път хибрид е в топ 3 по продажби в света

За първи път в историята хибриден автомобил влезе в първата тройка по продажби на световните пазари, съобщи агенция Bloomberg. Това е Toyota Prius, която за първата четвърт на 2012 г., е записала 247 230 продажби. Пред нея са единствено Toyota Corolla с 300 800 единици и Ford Focus с 277  100 единици.
За първи път хибрид е в топ 3 по продажби в света

Toyota Corolla

Агенцията отчита, че продажбите на хибрида са се увеличи почти двойно, след като на основата на Prius японската компания създаде цяло семейство автомобили – Prius C, Prius V и Prius Plug-in. Моделът на Toyota излезе на пазара още през 1997 г., като вече се продава неговото трето поколение. До момента общо в цял свят са продадени над 2.5 млн. различни модификации на Prius.
За първи път хибрид е в топ 3 по продажби в света
Toyota Prius

За успеха на машината важна роля играе и решението на японското правителство след природните бедствия от 2011 г. да стимулира покупката на екологични автомобили. В САЩ се наблюдава точно обратната тенденция – едва 22 % от собствениците на хибриди избират същия тип машина, когато сменят автомобила си. Единствено при Prius тази статистика се различава – там 44 % от собствениците на този модел, си го купуват отново, когато дойде време да сменят колата си.
За първи път хибрид е в топ 3 по продажби в света
Volkswagen Golf

Любопитното е също, че най-добре продавания автомобил в Европа – Volkswagen Golf, заема едва 5-о място по продажби на световните пазари. За първото тримесечие на годината от германската машина са продадени 207 000 единици.
За първи път хибрид е в топ 3 по продажби в света
Hyundai Elantra

Добри резултати обаче записва Hyundai, чийто модел Elantra успя да се пребори с Golf и зае 4-ото място по продажби с 220 572 бройки. Непосредствено извън първата петица останаха Ford Fiesta, Chevrolet Cruze и Honda Civic.

Тагове: Toyota Prius
0 от 500
  • #33
    8 rate up comment 12 rate down comment
    Анонимен ( преди 13 години )
    Хахаха. Япончетата се возят без радио, без климатик, скоро ще изключат и подсветката на таблото за да пестят от разхода и пак ще достигнат разход 3 на сто. В същото време баровците се возят на немски возила, надули са босето, пуснали са климатроника и с един добър blue motion харчат пак 3 на сто... и в такъв момент човек разбира защо някой произвеждат автомобили от 100 години, а други от 50..
  • #32
    7 rate up comment 12 rate down comment
    Анонимен ( преди 13 години )
    Хибрида е една огромна глупост, ти се печи без климатик и без радио в Приуса а пък *** нека се опъва в голямата кола БМВ и пак ускорява по-бързо, вдига по-висока скорост, много по-добро пътно поведение и на всичкото отгоре по икономично. ДОКАЗАНО:http://***.extremecentrepoint.com/?p=541
  • #31
    7 rate up comment 7 rate down comment
    Анонимен ( преди 13 години )
    Тия линкове дето си ги дал са пълна измишльотина. Първо тука са дали Голф с 2.0 дизелов двигател и 140к.с. второ тези в теста са успели да постигнат двойно по-висок разход с Голфа извънградско от американците, които със същия двигател само че на големия и тежък Пасат градско-извънградско постигнаха двойно по-нисък разход. За разлика от Голфа обаче на Приуса са успели да извадят 2 литра на 100км. по нисък разход, дори от Приуса в теста в който е било изключено и радиото и климатика.Шменти капели.
  • #30
    11 rate up comment 6 rate down comment
    Хибридният ( преди 13 години )
    Ето ви добре направено сравнение между хибрид, дизел и бензин. Включващо всякякъв вид трафик, не само на прав път. Хибридът просто смазва дизела. Във всяка една ситуация: http://***.roadandtrack.com/tests/comparison/hybrid-reality/page_3_-_reality_page_3http://***.roadandtrack.com/tests/comparison/hybrid-reality/page_4_-_reality_page_4
  • #29
    9 rate up comment 4 rate down comment
    Хибридният ( преди 13 години )
    ..мразят да мислят. Прочетете коментарите - много по-смислени са от текста на статията. За съжаление в днешно време все по-често се среща читателите да пишат по-смислени неща от журналистите.
  • #28
    9 rate up comment 6 rate down comment
    Хибридният ( преди 13 години )
    Там е работата че дори в тоя измислен тест между Лондон и Женева Приус е по-ефективен - 4.9 литра бензин съдържат същата енергия колкото 4.3 литра дизел. Освен това въпроса не е в разхода, а във вредните емисии. За тия киломерти БМВ-то е избълвало килограми сажди, азотни окиси и въглероден двуокис, докато хибрида - само въглероден двуокис при това по-малко. Също при тест на градско Приуса без проблеми ще даде поне 2 по-нисък разход. Въобще тоя "тест" е абсурден. Правен е за хора които въобще мр
  • #27
    6 rate up comment 11 rate down comment
    Анонимен ( преди 13 години )
    Хибрида е една огромна глупост ДОКАЗАНО:http://***.extremecentrepoint.com/?p=541
  • #26
    13 rate up comment 6 rate down comment
    Анонимен ( преди 13 години )
    Абе за к'в Аткинсонов цикъл им обясняваш на Голфърите бе колега?Те знаят само надути дизели с турбокомпресор.Т'ва хибрида е модерна технология в германските каруци де да видят такова нещо?А м/у другото Мазда имат и те 5 тактов мотор ама не е в хибрид.
  • #25
    9 rate up comment 11 rate down comment
    До хибридния. ( преди 13 години )
    Ти не четеш ли какво ти пишат хората? За какво им е на немците да правят хибриди при положение, че дизеловото БМВ по доло което ти дадох да видиш харчи по-малко от малкиа Приус като Приуса изключил климатика и радиото, за да намали разхода а оня в БМВ-то си пуснал климатика, надул радиото и голямата кола с по-малък разход от "икономичния"Приус. За какво им е на немците да правят хибрид? Като има по-добро решение. Виж японците в дизела се огънаха и пазарят дизели от БМВ.
  • #24
    11 rate up comment 6 rate down comment
    Хибридният ( преди 13 години )
    Немците може да са измислили хибрида, ама може и да не са. Но със сигурност хибриди не могат да правят. Най-добрите им постижения в хибридните системи са клонинги на IMA на Хонда, която е много по-проста система от тази на Тойота и само регенерира кинетична енергия. Докато системата на Тойота позволява да се използва по-ефективен ДВГ с цикъл на Аткинсон, и освен това винаги го държи или при оптимално ефективно натоварване или изключен.