Японският концерн Toyota, който загуби лидерската си позиция на световния пазар, смята да настигне и задмине Volkswagen.Сериозна помощ за това ще окаже сътрудничеството с BMW в областа на дизеловите двигатели.
На първо време – още през тази година, Toyota ще пусне на пазара хибридна версия на Yaris, както и спортното купе GT 86. Тези два автомобила трябва да увеличат сериозно продажбите в Европа. Именно на Стария континент, но от 2014 г., японският производител ще започна да предлага машини с дизелови двигатели, производство на BMW.
„За Toyota е неприемливо да се намира на такова равнище на продажби в Европа – заяви пред Automotive News регионалният директор на концерна Дидие Лероа. – Затова и най-важната ни задача е да си върнем доверието на купувачите. За целта трябва да се фокусираме върху техните изисквания и предпочитания, и да им предоставим богат избор от автомобили”.
За целта хибридният Yaris, който харчи едва 3.5 л/100 км, ще трябва да се конкурира с VW Polo. Японците вече започнаха производство на автообила в завода си във Франция.
За хората, желаещи силни усещания, Toyota ще предложи GT 86. Неговият агресивен дизайн и сравнително невисока цена трябва да му позволят да се пребори с VW Scirocco и Peugeot RCZ. Има и още една задача – да повиши имиджа на компанията.
Последната стъпка към връщане на върха, японците ще направят с дизеловите мотори на BMW. На Стария континент машините с такова гориво са доста популярни, като в Германия заемат до 50 % от продажбите. А купувачите са свикнали да се доверяват на германското качество, което кара Toyota да се обвърже с BMW.


12