Продажбата на автомобили в Европа записа спад през месец март и достигна нива от 1998 г. Това показва проучване на Европейската асоциация на търговците. Според него през миналия месец на Стария континент са пласирани 1 453 407 нови коли, което е със 7 % по-малко от същия период за 2011 г.
Повечето от автомобилните производители са на минус, като най-големи са загубите на Mitsubishi Motors (-30.8 %), Fiat Group (-26.1 %) и Honda (- 23.7 %).
На обратния полюс са Volkswagen, BMW Group, Daimler, Nissan, Hyundai, Kia, Volvo и Jaguar Land Rover. Именно последната компания записва най-сериозен скок в продажбите си – 24.9 %. При корейците Hyundai и Kia повишението е съответно с 13.3 и 18 %, а при Volvo – с 10.9 %. За останалите ръстът на продажби е между 4 и 5 %.
Най-много автомобили през март са продадени във Великобритания – 372 835 (+1.8 %) и Германия – 339 123 (+3.4 %). Следват пазарите на Русия – 238 200 (-5.5 %), Франция – 223 526 (-26.7 %) и Италия – 138 137 (-23 %), където обаче се наблюдава спад в търсенето. Отстъплението е серизно и в Исландия, Норвегия и Швейцария, където спадът е с 6.6 %.
За първото тримесечие пазарът регистрира намаление със 7.7 % в сравнение в показателите от 2011 г. За този период през тази година в Европа са рализирани 3 312 657 нови автомобила.


8