IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Пазарът в Европа се върна с 14 години назад

Най-сериозен е спадът на продажби във Франция и Италия

Пазарът в Европа се върна с 14 години назад

Продажбата на автомобили в Европа записа спад през месец март и достигна нива от 1998 г. Това показва проучване на Европейската асоциация на търговците. Според него през миналия месец на Стария континент са пласирани 1 453 407 нови коли, което е със 7 % по-малко от същия период за 2011 г.
Пазарът в Европа се върна с 14 години назад
Повечето от автомобилните производители са на минус, като най-големи са загубите на Mitsubishi Motors (-30.8 %), Fiat Group (-26.1 %) и Honda (- 23.7 %).

На обратния полюс са Volkswagen, BMW Group, Daimler, Nissan, Hyundai, Kia, Volvo и Jaguar Land Rover. Именно последната компания записва най-сериозен скок в продажбите си – 24.9 %. При корейците Hyundai и Kia повишението е съответно с 13.3 и 18 %, а при Volvo – с 10.9 %. За останалите ръстът на продажби е между 4 и 5 %.

Най-много автомобили през март са продадени във Великобритания – 372 835 (+1.8 %) и Германия – 339 123 (+3.4 %). Следват пазарите на Русия – 238 200 (-5.5 %), Франция – 223 526 (-26.7 %) и Италия – 138 137 (-23 %), където обаче се наблюдава спад в търсенето. Отстъплението е серизно и в Исландия, Норвегия и Швейцария, където спадът е с 6.6 %.

За първото тримесечие пазарът регистрира намаление със 7.7 % в сравнение в показателите от 2011 г. За този период през тази година в Европа са рализирани 3 312 657 нови автомобила.

0 от 500
  • #11
    1 rate up comment 0 rate down comment
    V50 ( преди 13 години )
    Ник, някой явно те е излъгал, че в С. Америка има голямо разнообразие на двигатели.Повечето компании предлагат по 2, най-много 3 двигателя за модел, а в немалко модели направо те оставят без избор - само 1 двигател.Вие в Европа сте доста облагодетелствани, а конкретно феновете на Хонда са двойно по-облагодетелствани!Някои модели тук се продават под марката Акюра, а в Европа ги продават като Хонда!Сивик, Акорд и Legend тук са Акюра CSX, TSX и RL.Пък и в Европа е по-различен тип търсенето!
  • #10
    1 rate up comment 0 rate down comment
    Nick ( преди 13 години )
    То Хонда никога не е била фактор в Европа, но има все по-малко неща, с които могат да привличат пазара. 1. Нямат разнообразие в моделите2. Малък избор на двигатели (само 1 дизел)3. Остарели концепции 4. Сравнително висока цена (над тази на Тойота, Форд, Пежо и много други)Според мен Хонда никога не са искали да навлезнат в Европа, а са се фокусирали към Азия и Северна Америка. Именно затова имат толкова малко разнообразие тук.
  • #9
    3 rate up comment 4 rate down comment
    V50 ( преди 13 години )
    Ами какво се учудвате за спада при марки, като Хонда и пр.?Клиантелата не подобни марки са бедните слоеве на населението, който купуват коли веднъж на 10-15 години!За тях критерий номер 1, а нерядко и единствен критерий е качеството!!!Само дето след кризата хората още повече обедняха, та сега им се налага да се насочват към по-евтини качествени варианти, като Хюндай и Киа.Да не говорим, че корейците продължават да вървят нагоре, а японците вече дадоха задна в много отношения!От това идва спадът!
  • #8
    8 rate up comment 3 rate down comment
    Анонимен ( преди 13 години )
    Малко си се объркал колега, всички немски марки дават в момента 4 години гаранция у нас. Доплащането е възможно за клиенти, закупили колите си по времето когато гаранцията беше 2 години. Както и да е, всеки си преценява какво да си купи. Малко са хората мазохисти, купуващи си нещо, което се чупи и отново същата марка. Така че цифрите говорят сами за себе си, рекламите се правят за да се разпространява информацията за моделите. Най-ми хареса рекламата на алфа, "без сърце сме всички просто машини"
  • #7
    9 rate up comment 5 rate down comment
    Анонимен ( преди 13 години )
    Всички немски дават 4 и поправят наистина ако има нещо. Колега кои немски дават 4 години гаранция?ВАГ дават две за 4 трябва да си доплаща купувача.БМВ и те дават толкова.За Мерцедес незнам.Сега като са в съюз с Рено може и да си повишат гаранцията.Оня ден един колега с Ауди А6 с изгоряла бубина се оплака, че са му взели пари за нова а след това разбрал, че има сервизна акция.Отишъл разправял се сменили му останалите бубини, но тая дето я платил не му възтановиха парите.***!
  • #6
    9 rate up comment 1 rate down comment
    Nick ( преди 13 години )
    Наистина в Европа има отдръпване от марки като Хонда, доста осезателно и Тойота и биват заменени от Хюндай и Кия. Ако се замислите на Тойота конкУрентното предимство им беше цена-качество, а Хюндай ги измести от тази ниша. Но аз мисля, че хората които избират автомобил от тези марки(Тойота/Хюндай) нямат много претенции и при избор на нова кола гледат коя е най-изгодна като цена и очаквани разходи, а не коя е тази, която доставя най-голям кеф от употребата и.
  • #5
    13 rate up comment 4 rate down comment
    Анонимен ( преди 13 години )
    Браво, доше, добре че ти си тоя който се връзва на измислиците с гаранцията че иначе хюндай нямаше да има и 1 "плюс" пред конглокенцията. Не че всички не знаем че гаранцията на всички марки е до 6тия месец, след това покрива само евентуален тотолен разпад. А, забравих да подчертая че хюндай са единствените, които отказват да поправят гаранционни коли. Оплаквания - стотици в гугъл. Ама се хвалят тройна гаранция, стократна гаранция - 5 години. Всички немски дават 4 и поправят наистина ако има нещо.
  • #4
    11 rate up comment 8 rate down comment
    Анонимен ( преди 13 години )
    А колега погледни горе най-смешната фирма Фолксваген дава 2 години гаранция, а претърпява небивал възход.Това не се дължи на качество напротив.Качеството им е от зле по-зле, ама много агресивни рекламни кампании провеждат.
  • #3
    15 rate up comment 4 rate down comment
    Анонимен ( преди 13 години )
    Мен това ме интересува.АЗ ги харесвам именно защото са много надеждни машини.А технически какво изостават?Атмосферните им Витек мотори са по-икономични от бензиновите с турбо на други фирми.Двоини съединители примерно на мен не ми трябват.Това с обема на багажниците вече ми се струва безсмислена работа.Кой товари толкова колата си?Хората взеха да се връзват на какви ли не търговски трикове.
  • #2
    10 rate up comment 2 rate down comment
    бавареца ( преди 13 години )
    не само от качество се интересуват. да продаваш коли при такава огромна кон глокенция не е лесно. като са много качествени колко гаранция дават. колкото кия? хората гледат комплексно. ако щеш и колко е голям багажника. явно в комплексната оценка хонда отстъпва. а и не е евтина май. жалко и аз харесвам хонда по принцип.