Почти 2/3 от американските шофьори, които са си купили хибридни автомобили, се отказват от тях, когато дойде времето за смята на колата. И се прехвърлят на обичайните машини. Това показва изследване на пазара през 2011 г., направено по поръчка на агенция AutomotiveNews.
Подобна статистика засяга всички хибридни модели, продавани в САЩ с изключение на Toyota Prius. Що се касае до останалите подобни машини, едва 22 % от водачите отново си купуват хибрид. През 2010 г. резултатът е бил 26.4 %, а през 2009 г. – 41.8 %.
Според главния мениджър на компанията Polk, която изследва автомобилния пазар вече 40 години – Брад Смит, подобна тенденция не бива да отчайва компаниите, вложили милиарди за развитието на хибридни технологии. Той е на мнение, че тепърва хибридите ще привличат нови клиенти, тъй като конкуренцията между фирмите покачва и качеството на предлаганите продукти.
Изследването показва, че 60 % от собствениците на Toyota Prius повторно са си купили автомобил на компанията, като 41 % пак са заложили на Prius. При Honda резултът е съответно 52 %, които залагат на същата марка и 20 %, които отново избират хибрид.
Според Смит големият проблем в случая е цената на хибридите от по-висока класа, която отказва клиентите. Затова и те залагат на компактни автомобили, които подобряват своята икономичност. През миналата година 2.4 % от продадените нови коли в САЩ са били хибриди, докато резултатът през 2008 г. е бил 2.9 %.


3