
При откриването на завода в Ченай, председателят на Борда на BMW, Норберт Райтхофер заяви, че Индия предлага огромен пазарен потенциал, при това най-вече в областта на луксозните автомобили. BMW присъства на индийския пазар вече десетина години, като досега залагаше главно на развитие на дилърска мрежа. Основаването на дъщерна фирма е логична стъпка за задълбочаване на присъствието, казва Райтхофер. В словото си той показва конкретно потенциала за ръст на индийския пазар. Според Райтхофер до 2015 г. продажбите на автомобили в Индия ще се увеличат от сегашните 1.2 милиона годишно, до 2.2 милиона. Специално в сегмента на луксозните автомобили за същия период продадените автомобили ще се увеличат два пъти. В Ченай BMW ще произвежда модели на Серия-3 и Серия-5. Заводът там е на площ от 89 хиляди м2, а само производствените халета са разположени на 13 хиляди м2. Засега заетите там са 120 души, които на едносменен режим ще произвеждат по 1 700 автомобила годишно. Това ще бъдат автомобили само за индийския пазар, но BMW заявява, че ще бъдат спазвани нормалните стандарти за качество и безопасност, които се прилагат във всички заводи на фирмата. Броят на заетите ще се увеличи до 200 души в близко време.

