BMW е най-силната автомобилна марка в България. Това показват резултатите от независимото проучване на потребителския сегмент на българския пазар, което се провежда за трети пореден път у нас по инициатива на глобалната организация Superbrands. В общата класация за България BMW заема шеста позиция, а лидер е Google. В топ 20 на марките попада още един автомобилен бранд - Mercedes-Benz, който заема осма позиция.
Методиката на подбор и оценяване на брандовете е универсална за всички страни, участници в програмата Superbrands. Селективният процес се осъществява на два етапа: чрез конфиденциално гласуване на членовете на независимото експертно жури – Борда на Superbrands Bulgaria, и чрез национално гласуване на потребителите в интернет. Това дава възможност експертното мнение да се разгледа успоредно с мнението на потребителите. Членовете на Борда не получават материално възнаграждение, те не оценяват марка, с която са свързани, или брандове на свои конкуренти.
Общо 2500 мъже и жени, ползващи интернет, са участвали в гласуването на потребителите в българското издание на глобалната програма Superbrands за 2012– 2013 г. Най-голям дял сред участниците имат 26–35-годишните(41%), следвани от респондентите на възраст 36–45 г. (24%) и 18–25 г. (20%).
Топ 20 на марките в България / Март 2012 година
Източник: BMW Group Bulgaria