IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Renault Twizy се кара без книжка

Посланик на електрическото возило е Дейвид Гета.

Renault Twizy се кара без книжка

Общо четири електрически автомобила присъстват на щанда на Renault в Женева тази година. Най-малкият от тях - Twizy може да изглежда като футуристичен концепт, но всъщност е серийно возило, което се предлага на пазара.

Симпатичното градското превозно средство се задвижва изцяло от електрическа енергия и може да бъде управлявано без шофьорска книжка. Това се отнася за версията Twizy 45 (5 к.с.), която може да развива максимални 45 км/час. По-мощният вариант с 20 конски сили и 80 км/час максимална скорост е предназначен за тези, които вече са навършили пълнолетие и имат свидетелство за управление.

Цените на компактния електромобил започват от 6990 евро, но в повечето европейски страни има държавна субсидия за ековозилата, така че купувачите трябва да заделят около 5 000 евро. Това е приблизително цената на един прилично добър скутер, каквито са на особено голяма почит в страните от Западна Европа заради практичността им в градското движение.

За разлика от тях обаче, Twizy разполага с четири колела, две врати, закрит салон за двама пасажери, въздушни възглавници, колани за безопасност, дискови спирачни апарати, автоматична ръчна спирачка и дори багажник, предлагащ обем между 31 и 55 литра, в зависимост от позицията на задната седалка. В салона са разположени още места за малки предмети, чийто обем е 3 литра. За по-претенциозните са предвидени лети джанти, паркинг сензори и много други екстри, които са част от по-високите нива на оборудване.


Renault Twizy е в състояние да преодолява 100 км с едно зареждане. Това на практика е достатъчно за отиване и връщане от работа в рамките на един ден. Пълното зареждане на акумулаторите, чрез интегрираната в колата система за зареждане отнема 3.5 часа. Също като при останалите три серийни електрически (Z.E.) коли на Renault, батериите се предлагат на лизинг, който в случая е 45 евро на месец.

Основните габарити на новото предложение на Renault са: дължина 2,338 мм, широчина 1,237 мм, височина 1,454 мм и междуосие 1686 мм. Общата маса пък е едва 450 килограма, в която са включени литиево-йонните батерии (7кВч), чието тегло е 100 кг.

През 2012 година посланици на Renault Twizy ще бъдат Дейвид Гета и съпругата му Кати, които също присъстваха на щанда на марката в Женева. Кампанията "Включи се в позитивната енергия", стартира тази пролет и включва нова версия на песента Alphabeat от последния албум на Дейвид Гета Nothing But the Beat, видеото Alphabeat - Plug into the positive energy (регистрира над 2 600 000 гледания в YouTube за само три дни) и др.

Тагове: renault twizy
0 от 500
  • #16
    2 rate up comment 2 rate down comment
    Do Ime ( преди 12 години )
    Da skutera e 1000EUR no zimata sedi da sabira radja v nqkoi garaj a tva si e zatvoreno kato gledam nai malko darj ne te vali i ne se mokri6 kato mine6 prez lokva nz dali ima parno ima to si e napravo gracka kola.
  • #15
    7 rate up comment 3 rate down comment
    Ime ( преди 12 години )
    Вагнер успокой се, не съм Дошо. Анонимен бил съм в Рено, както съм карал няколко стари и 3 нови /не моя собственост/. С ръка на сърцто мога да заявя- не ми харесва качеството на тези коли. Всъщност, може да ви е смешно, но за мен най- издържливата и удобна се оказа минивана им Експрес от 91 година /този беше служебен/.Колкото до експериментирането...те и алфа експирементираха някога...
  • #14
    8 rate up comment 9 rate down comment
    Анонимен ( преди 12 години )
    Първо Рено не е държавна още от 95 година , бас ловя че две трети от критиците на тая марка не са сядали никога зад волана на нейн достатъчно запазен представител Лайте си колкото искате фактите говорят за миналата година са трети по продажби и в Европа и в света и това е една от малкото марки които никога не са се страхували да експериментират за разлика от закостенялата конглокенция
  • #13
    13 rate up comment 14 rate down comment
    Вагнер до ДошО ( преди 12 години )
    Дошооо...пиле майчино!Незнам колко е ненадежно Реното,но до сега не съм чул и видял Рено да изтегля автомобили от пазара,заради дефекти.А виж Ваг,Тойота,Форд,Опел,Мазда-най-редовно.Това са факти,а не заяждане Душице мила.
  • #12
    9 rate up comment 7 rate down comment
    Ime ( преди 12 години )
    Вагнер това, че Рено са първи в нещо през цялата си история не означава, че са качествени сега. Тук никой не говори какво са създали и какво не. Говорим за качество, а на Рено не еот най- високите.!? предполагам реакцията отново недоглежда /както винаги/ и се има предвид, че ще може да се кара с М категория.
  • #11
    13 rate up comment 11 rate down comment
    Дошо ( преди 12 години )
    До вагнер-отворкото: Забрави да споменеш,че рено редовно окупира последните места във всички сериозни класации по надежност и здравина - особено през последните 10-тина години.И също така, че рено си е държавна фирма, а в този род фирми на преден план излиза "политиката" и "финансизма" а не качеството и сериозното автомобилопроизводство.Последствията - ами прочети отново 1-то изречение.
  • #10
    13 rate up comment 4 rate down comment
    reventon ( преди 12 години )
    neznam,na men vsu6tnost mi haresva dosta..
  • #9
    15 rate up comment 9 rate down comment
    Вагнер до Отворените ( преди 12 години )
    За отворените специално-Марката Рено е създадена през 1898г.--35 г.преди Нисан.Рено патентова турбото в началото на 20 век.След това когато започва 1 световна война Рено конструира първия лек танк FT17.Първия автомобил в света със скоростна кутия е Рено-Voiturett.Скоростната кутия също е патент на Рено.Най-бързия автомобил на пистата Нюрбуринг с предно е Меган РС 250...Има и още ама не ми се занимава вече.!
  • #8
    5 rate up comment 0 rate down comment
    Онзи ( преди 12 години )
  • #7
    16 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 12 години )
    както се карат електрическите велосипеди ;)