Миналата година BMW създаде серия от по-мощни, ориентирани към писта M4 с легендарната емблема CSL. Всички те бяха със задно задвижване, но сега най-после към гамата на най-мощните "четворки" се присъединява и вариант с предаване към четирите колела: M4 CS.
Подобно на CSL, и M4 CS има максимална мощност от 550 конски сили. Това осигурява ускорение от 0 до 100 км/ч за 3.4 секунди - колкото M3 CS и малко по-бързо от M4 CSL. Действителното представяне може да е още по-впечатляващо, защото в независими тестове през 2022 по-малко мощният M4 Competition с xDrive достигна 100 км/ч само за 3.0 секунди. Максималната скорост е електронно ограничена до... 302 км/ч.
Отпадналата от името буква L е съкращение от "лек", и това е съвсем разбираемо, защото системата за задвижване на четирите колела със сигурност не прави колата по-лека. Въпреки че е с почти 150 кг по-тежък от CSL, CS е олекотен в сравнение със стандартното M4 Competition, оборудвано с xDrive.
Задвижването на всички колела означава, че опция за ръчни скорости няма - единствено осемстепенна автоматична трансмисия. От BMW обясняват, че тук AWD системата е с фокус върху задните колела и е получила заден диференциал с ограничено приплъзване. Системата за динамичен контрол на стабилността може да бъде напълно деактивирана и колата може да мине изцяло на задно предаване в определени режими.
Двигателят е познатият ни редови шестак с M TwinPower Turbo (два турбокомпресора), индиректно междинно охлаждане и високопрецизно впръскване под налягане до 350 бара, VALVETRONIC и променливо газоразпределение double-VANOS.
Разбира се, има и немалко промени във външния вид спрямо стандартното М4. Както и добавени числа към цената: все още нямаме официална ценова листа за България, но ако се съди по обявените цени за някои по-големи пазари, M4 CS ще е поне 230,000 лева. Стандартното M4 Coupe започва у над от 174 900 лева.
Още снимки на новото BMW M4 CS вижте в ГАЛЕРИЯТА: