IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Луксът завладя Женевския автосалон

Най-скъпият SUV на Bentley скоро ще има конкуренти от Audi и Porsche

Луксът завладя Женевския автосалон

Лукс - така може да се определи автомобилното изложение в Женева, където за първи път автомобилните ентусиасти имат възможност да разгледат дори дизайнерските скици на показания луксозен SUV от Bentley.



Прототипът, задвижван от подобрена версия на актуалния в момента 6.0-литров W12 агрегат на луксозната британска марка на Volkswagen, бе показан още в първия ден на изложението. Той е по-дълъг и малко по-нисък от Range Rover, но много по-мощен и дори по-луксозен. Името му е EXP 9 F и се очаква да бъде на пазара през 2015 г.

"Това ще бъде най-скъпият спортен автомобил в света - заяви главният изпълнителен директор на Bentley Волфганг Дюрхаймер пред Wall Street Journal. - В момента той е позициониран над най-скъпите модели на пазара Range Rover, Porsche Cayenne Turbo S и Audi Q7. Това ще бъде прецедент, но сме убедени, че ще пожъне голям успех".

Окончателно решение за серийното производство обаче все още няма. Шефът на Bentley обаче e оптимист, че ще получи зелена светлина от борда на Volkswagen. След изложението в Женева компанията ще оцени реакциите на клиентите и обществеността и ще прецени как да развие концепцията в бъдеще. Производителят държи особено много на мнението на потенциалните купувачи от Близкия изток и Русия.

Дванадесет цилиндъра, 610 конски сили

Представеният прототип е с постоянно предаване 4х4, 12-цилиндров W12 мотор с две турбини и максимална мощност 610 к.с. и въртящ момент от 800 Нм, които се комбинират с 8-степенна автоматична скоростна кутия.

"Ние сме убедени в потенциала на един луксозен високопроизводителен SUV. Знаем, че много клиенти на Bentley вече имат подобен автомобил и ценят стила, лукса и производителността, както и многообразието на тези автомобили", обяснява още Дюрхаймер.

Той очаква серийната версия на EXP 9 F да се превърне в най-продавания модел на компанията с продукция от 3500 бройки на година. Тази бройка обаче била консервативната му цел. Bentley вижда потенциал и за над 5000 продажби на година. Това би увеличило значително продажбите на компанията - през 2011 г. Bentley е продала общо 7000 баровски коли, като в следващите пет години броят им трябва да се удвои.

Bentley планира да постави нови мащаби не само с качество, но и с цена. "EXP 9 F трябва да е абсолютният връх на т. нар. Sports Utility Segment", заяви мениджърът. Най-скъпите модели в момента са Range Rover и Porsche Cayenne Turbo S, при които според оборудването цената може значително да надвиши 100 000 евро.

Дюрхаймер иска да планира така пазарния старт на автомобила, че продажбеното развитие на Bentley да бъде балансирано. В момента производствените цикли на двете серии Continental и Mulsanne са почти паралелни, което се отразява в относително големи циклични колебания. През последните няколко години джиповете са един от гарантите за успех в автомобилната индустрия. Въпреки опасенията на някои пазарни наблюдатели, че тенденцията към малки и по-ефективни автомобили може да помрачени перспективите пред доходния пазар на SUV, анализатори и представители на индустрията очакват почти единодушно, че в сегмента търсенето ще расте надпропорционално на общото търсене.

Audi и Porsche също планират нови модели

Причините за продължаващия бум на SUV са многобройни. Автомобилите не са особено икономични, но купувачите ценят допълнителното пространство и комфорта, по-високите седалки. Много производители на автомобили искат да отрежат парче от тази торта и заради това развиват редица нови модели. Така например друга марка от концерна Volkswagen - Audi, планира разширяване на SUV серията си, която в момента се простира от Q3 до Q7.

И Porsche иска да продължи да трупа печалба от бума и през следващата година ще изкара на пазара компактния SUV Macan, след като по-големият Cayenne се превърна в бестселър през последните години. Преди десет години именно Дюрхаймер избута Porsche Cayenne нагоре въпреки опозицията, която срещна от колегите си, дилърите и автомобилните фенове на емблематичния тогава 911. Колата се превърна в един от най-добре продаваните модели на Porsche, а сега предстои да видим дали Дюрхаймер няма да повтори фурора и с Bentley.

Още новини от света на лукса, четете в investor.bg

0 от 500
  • #16
    1 rate up comment 0 rate down comment
    outsidet ( преди 13 години )
    "показания луксозен SUV от Bentley" - посредствено мнение, понеже е бентли джипа и трябва да бъде харесван. Въпреки, че Бентли решиха да замразят проекта от силно негативните оценки за тази грозотия.
  • #15
    2 rate up comment 0 rate down comment
    Cenitell ( преди 13 години )
    Фолксваген, като купят правата за каква да е марка,имайки готови двигатели,шасита,арматури, ги вкарват в бермудския си четириъгълник- Седан - Купе - Джип (СУВ) - Комби /Товарна кола (баничарка).Навредиха на старите легенди,превръщат ги на скъпи легени.И замогналия се месар, например, се радва,че с Бентли-джип, комби, ще ходи на риба
  • #14
    1 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 13 години )
    До *** с москвича под мен прочети статията и наблегни на следните изречения: "след като по-големият Cayenne се превърна в бестселър през последните години", "Колата се превърна в един от най-добре продаваните модели на Porsche, а сега предстои да видим дали Дюрхаймер няма да повтори фурора и с Bentley. " После пак пиши за голфаджиите, но преди това виж какво караш и ако е под Порше може спокойно да отидеш в някоя автокъща да ти разяснят нещата, за да не ти се смеят хората.
  • #13
    0 rate up comment 3 rate down comment
    Анонимен ( преди 13 години )
    тея от фау- ве групе няма ли вече да се самоизядат и да се спре с copy-past copy-paste copy-pasteи няма ли и щкода и сеат да пуснат по един луксозен сув на базата на q7, че да има нещо и за пернишките гоуфаджии, като ходят до хижата да се напият да са по-представителни, че да не изкалят анцунго в калта
  • #12
    3 rate up comment 3 rate down comment
    Онзи ( преди 13 години )
    пари нямам за луксозен СУВ няма и никога да имам но ако имах бих си взел негово величество Range Rover кола която се е доказала с годините а не ня'къв напудрен фолксваген дето става само за паркиране на тротоара пред чалготеката
  • #11
    3 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 13 години )
    "Това ще бъде най-скъпият спортен автомобил в света - ha ha ha Tuarega ot predi 10godini 6te go prodavat za nai - skapiq awtomobil v toq klas.Tipi4no za Folksvagen
  • #10
    3 rate up comment 1 rate down comment
    Volanadjia ( преди 13 години )
    Доше да ти е честита Хондата, много безаварийни да и навъртиш. Ама е крайно време да се стегнеш малко. И поне се регистрирай, че вече си нарицателно. Иначе това Бентли смело мога да кажа, че не е това, което трябва да е. Поне отпред е пълна отврат. Като интериор е ясно - това все пак е луксозен автомобил. Като техника ще видим, ама така или иначе ако нещо сдаде багажа "Хенри" ще драсне едно телефонче и ще оправят колата на лорда. Това не е като при нас да търсиш нементелива крушка с дни...
  • #9
    7 rate up comment 3 rate down comment
    На всеки километър ( преди 13 години )
    Това Бентли прилича, на модерно Лондонско такси!
  • #8
    3 rate up comment 4 rate down comment
    Анонимен ( преди 13 години )
    uuuuuooiiiii kakvi glupaci pak ste subraliiiiii....
  • #7
    8 rate up comment 4 rate down comment
    Дошо ( преди 13 години )
    Хе-хе дечковции!! Че един или двама се регистрираха тук, писаха ви тест-драйв, снимки и какво ли не, в т.ч. и Трифорс.И какъв беше резултата - точно такива като вас или самите вие, като много "компетентни" ги оплюхте, като всъщност вие станахте смешниците на сайта! Затова аз никога няма да регистрирам профилът си тук или да допусна грешката за тест-драйв и снимки. Отдалеч ви личи, че никога нищо не сте карали и цялото ви "познание" се базира на лъскави снимчици! Ха ха ха!!