IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Луксът завладя Женевския автосалон

Най-скъпият SUV на Bentley скоро ще има конкуренти от Audi и Porsche

Луксът завладя Женевския автосалон

Лукс - така може да се определи автомобилното изложение в Женева, където за първи път автомобилните ентусиасти имат възможност да разгледат дори дизайнерските скици на показания луксозен SUV от Bentley.



Прототипът, задвижван от подобрена версия на актуалния в момента 6.0-литров W12 агрегат на луксозната британска марка на Volkswagen, бе показан още в първия ден на изложението. Той е по-дълъг и малко по-нисък от Range Rover, но много по-мощен и дори по-луксозен. Името му е EXP 9 F и се очаква да бъде на пазара през 2015 г.

"Това ще бъде най-скъпият спортен автомобил в света - заяви главният изпълнителен директор на Bentley Волфганг Дюрхаймер пред Wall Street Journal. - В момента той е позициониран над най-скъпите модели на пазара Range Rover, Porsche Cayenne Turbo S и Audi Q7. Това ще бъде прецедент, но сме убедени, че ще пожъне голям успех".

Окончателно решение за серийното производство обаче все още няма. Шефът на Bentley обаче e оптимист, че ще получи зелена светлина от борда на Volkswagen. След изложението в Женева компанията ще оцени реакциите на клиентите и обществеността и ще прецени как да развие концепцията в бъдеще. Производителят държи особено много на мнението на потенциалните купувачи от Близкия изток и Русия.

Дванадесет цилиндъра, 610 конски сили

Представеният прототип е с постоянно предаване 4х4, 12-цилиндров W12 мотор с две турбини и максимална мощност 610 к.с. и въртящ момент от 800 Нм, които се комбинират с 8-степенна автоматична скоростна кутия.

"Ние сме убедени в потенциала на един луксозен високопроизводителен SUV. Знаем, че много клиенти на Bentley вече имат подобен автомобил и ценят стила, лукса и производителността, както и многообразието на тези автомобили", обяснява още Дюрхаймер.

Той очаква серийната версия на EXP 9 F да се превърне в най-продавания модел на компанията с продукция от 3500 бройки на година. Тази бройка обаче била консервативната му цел. Bentley вижда потенциал и за над 5000 продажби на година. Това би увеличило значително продажбите на компанията - през 2011 г. Bentley е продала общо 7000 баровски коли, като в следващите пет години броят им трябва да се удвои.

Bentley планира да постави нови мащаби не само с качество, но и с цена. "EXP 9 F трябва да е абсолютният връх на т. нар. Sports Utility Segment", заяви мениджърът. Най-скъпите модели в момента са Range Rover и Porsche Cayenne Turbo S, при които според оборудването цената може значително да надвиши 100 000 евро.

Дюрхаймер иска да планира така пазарния старт на автомобила, че продажбеното развитие на Bentley да бъде балансирано. В момента производствените цикли на двете серии Continental и Mulsanne са почти паралелни, което се отразява в относително големи циклични колебания. През последните няколко години джиповете са един от гарантите за успех в автомобилната индустрия. Въпреки опасенията на някои пазарни наблюдатели, че тенденцията към малки и по-ефективни автомобили може да помрачени перспективите пред доходния пазар на SUV, анализатори и представители на индустрията очакват почти единодушно, че в сегмента търсенето ще расте надпропорционално на общото търсене.

Audi и Porsche също планират нови модели

Причините за продължаващия бум на SUV са многобройни. Автомобилите не са особено икономични, но купувачите ценят допълнителното пространство и комфорта, по-високите седалки. Много производители на автомобили искат да отрежат парче от тази торта и заради това развиват редица нови модели. Така например друга марка от концерна Volkswagen - Audi, планира разширяване на SUV серията си, която в момента се простира от Q3 до Q7.

И Porsche иска да продължи да трупа печалба от бума и през следващата година ще изкара на пазара компактния SUV Macan, след като по-големият Cayenne се превърна в бестселър през последните години. Преди десет години именно Дюрхаймер избута Porsche Cayenne нагоре въпреки опозицията, която срещна от колегите си, дилърите и автомобилните фенове на емблематичния тогава 911. Колата се превърна в един от най-добре продаваните модели на Porsche, а сега предстои да видим дали Дюрхаймер няма да повтори фурора и с Bentley.

Още новини от света на лукса, четете в investor.bg

0 от 500
  • #6
    4 rate up comment 6 rate down comment
    Анонимен ( преди 13 години )
    Този *** Дошо е типичния бай ***-кара хонда и плюе по мерцедес,бмв и ауди....просто класика.
  • #5
    5 rate up comment 4 rate down comment
    До Дошо ( преди 13 години )
    Няма как да е вярно, кретенче бедно! Поне малко щеше да се промениш, а ти си си същия *** както преди.Няма как и кого да излъжеш, освен да качиш снимки някъде!Снимка с регистрационен номер или си просто един дребен лъжец!
  • #4
    5 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 13 години )
    Do6o,Test draiv i snimki(ne kato Triforce).
  • #3
    7 rate up comment 6 rate down comment
    доДошо ( преди 13 години )
    Ще караш, но първо трябва да си я купиш,*** злобен!А съм сигурен,че няма да успееш!А Bentley-то е невероятно и както някой вчера ти каза, не струваш дори колкото едната бутилка шампанско!Поне тези дни видя какво са автомобили, макар че едва ли можеш да оцениш всичко това.Просто нямаш капацитет и знания,*** глупав!
  • #2
    8 rate up comment 4 rate down comment
    Анонимен ( преди 13 години )
    Do6o, v4era te niama6e cial den,kade hodi6,po4nahme da se trevojim,4e ti e sprian interneta.
  • #1
    15 rate up comment 5 rate down comment
    NANI ( преди 13 години )
    Искам да отида с това Bentley на лов за дива ***,барабар с кучетата и още няколко диваци с надцевки и кални ботуши.... И да бръмчя с 610 коня в калта след УАЗ-ките :D