IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Китайци възраждат легендарна лимузина

FAW Red Flag трябва да се конкурира с Audi

Китайци възраждат легендарна лимузина

Един от най-големите китайски автопроизводители - FAW, смята да възроди производството на лимузината с патриотичното име Red Flag (Червено знаме). FAW създава първата лимузина още през 1958 г., като тя е предназначена лично за вожда на страната Мао Дзедун.

Правителството на страната вече даде зелена светлина на проекта. Компанията ще получи субсидия от $280 млн. от държавата, чиято цел е лимузината да успее да се пребори с луксозните модели на Audi. В момента германският производител държи 30 % от пазара на подобни возила в Китай. Освен това компанията от Инголщад има договор за доставка на правителствени лимузини в страната.

Повторното пускане на Red Flag е поредният ход от страна на правителството на Китай да защити местните производители от конкуренцията на гиганти като Volkswagen и GM. Само преди няколко дни управляващите решиха всички държавни служители да се возят само на автомобили местно производство.

Лимузините FAW Red Flag, които в Китай са известни и като Hongqi, се използват от лидерите на страната за официални посещения. През 1981 г. FAW бе принудена да намали рязко производството им, тъй като разходът на гориво на тези автомобили е огромен. Всички опити марката да бъде възродена, включително и намерението да се купят платформи от Nissan през 1982 г., се провалиха.

През 1987 и 1990 г. компанията създаде нови прототипи, но те също се оказаха неуспешни. А през 2010 г. FAW окончателно се отказа от подобен ход. Последният представител на Red Flag е на платформата на Toyota и струва около $50 000, което го обрече на провал. Все пак за същите пари в Китай можеш да си купиш Mercedes C-class.

Заради това китайският елит се принуди да премине към автомобили, чуждо производство. Доскоро министрите в страната можеха да купуват коли, без значение къде са произведени, като ограничението беше единствено да са с обем на двигателя максимум 2.5 литра и стойност до $58 7000. За заместник-министрите ограничението бе $43 200, като автомобилът можеше да бъде сменян на 8 години. Според новите правила, които ще влязат тази година, всички държавни служители ще могат да използват единствено автомобили, произведени в Китай.

Тагове: faw red flag
0 от 500
  • #11
    1 rate up comment 0 rate down comment
    ebati rezila ( преди 13 години )
    alele tiq piko4i jalti ne se nau4ixa i da kopirat daje,otpred ne6to sredno mejdu pejo 404 ot minaliq vek a otzad na maibax rezil,i tiq 6teli da konkurirat audi smex
  • #10
    2 rate up comment 6 rate down comment
    Анонимен ( преди 13 години )
    Klasika, da sa te istarvali na zemiata kato si bil dete? Maka maka.....
  • #9
    21 rate up comment 7 rate down comment
    1,2,3 ( преди 13 години )
    Китайцете са цере на копирането...в случая с тази предница на старата волга и задница на Ролс-Ройс, не бих казал че е най-добрата комбинация...
  • #8
    6 rate up comment 11 rate down comment
    Стойнов ( преди 13 години )
    Само на мен ли ми прилича на Ролс-Ройс на предпоследната снимка, като изключим фаровете ?
  • #7
    7 rate up comment 16 rate down comment
    Анонимен ( преди 13 години )
    C klasa,? ama v BG. se kupuva 15god. Sklasa(daz), ne nato4ena Cklasa, e Trifirce e primer. Tapotia i kompleksar6tina."I sga kato e v Sklasa i toi li e takav"?
  • #6
    9 rate up comment 18 rate down comment
    Чети,Дошо ( преди 13 години )
    "На платформата на Toyota ...50 000дол..oбрече на провал.За същите пари можеш да си купиш Mercedes C клас". *** сравнението който може да чете, да чете!Как се оценяват Toyota - да не е Mercedes, че да струва толкова!Правилно,все пак е немски премиум автомобил!!
  • #5
    19 rate up comment 8 rate down comment
    Анонимен ( преди 13 години )
    Китайците са най-големия донор за автопроизводителите. Цялото Население на всички държави от Северна и Южна Америка общо плюс населението на цяла Европа е приблизително колкото населението на Китай. Това е огромен пазар. Там ще е голямата борба. А Китай както се развива, след 10-20 години ще имат стандарт като на Западноевропейците и Американците. Това е най-големия донор , Индия също, но там населението е много бедно и за в бъдеще не се вижда тенденция за забогатее.
  • #4
    18 rate up comment 8 rate down comment
    Анонимен ( преди 13 години )
    Kitaicite moje i VW d vazrodiat.
  • #3
    19 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 13 години )
    Китайците кефят. Решават всеки проблем с shotgun surgery. :)
  • #2
    8 rate up comment 17 rate down comment
    Анонимен ( преди 13 години )
    Pokazno????????? Monca??????