General Motors и PSA Peugeot Citroen официално обявиха създаването на алианс, който ще обедини усилията и възможностите на двете корпорации, и ще засили тяхната конкуретноспособност на европейския пазар.
Шефът на General Motors Дан Акерсън (вляво) и членът на борда на директорите на PSA Peugeot-Citroen Филип Варан позират след подписване на споразумението.
Бъдещият алианс ще се крепи на две основни точки - обмяна на платформи и модули, а също така и създаването на съвместно предприятие за закупуване на стоки и услуги от доставчици, чийто оборот трябва да достигне $125 млрд. Двете компании обаче няма да се сливат, а ще продължат да работят самостоятелно на пазара.
Общият икономически ефект от създаването на новия алианс, трябва да се почувства до 2016 г., когато оборотът му трябва да достигне $2 млрд. Освен това сдружението предвижда създаването на фонд, който ще позволи на двете компании да си сътрудничат допълнително.
Преди това PSA Peugeot Citroеn трябва да увеличи капитала си на 1 млрд. евро, след което GM ще купи 7 % от акциите на френския концерн. Според експерти това ще струва на американците между $400 и 470 млн.
Какви точно технологии ще обменят двата концерна, все още не се знае. В прес-съобщението се казва, че алиансът ще се съсредоточи върху разработването на коли от компактния и средния клас, миниванове и кросовъри, тъй като към тези сегменти интересът в Европа е най-голям. Планира се създаването на обща платформа за екологични машини, като първият автомобил, създаден на нея, ще излезе през 2016 г.
Допълнителна точка в сътрудничеството ще бъде кооперирането на усилията на двете компании при логистиката и транспортирането. Затова GM ще подпише договор с компанията Gefco, която извършва логистически услуги и се явява дъщерна фирма на PSA Peugeot Citroеn. Чрез Gefco американците планират да оптимизират логистичната си мрежа в Западна Европа и Русия.