IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Официално за алинсът между PSA и GM

Първият общ модел на PSA Peugeot-Citroën и GM ще видим след няколко години.

Официално за алинсът между PSA и GM

General Motors и PSA Peugeot Citroen официално обявиха създаването на алианс, който ще обедини усилията и възможностите на двете корпорации, и ще засили тяхната конкуретноспособност на европейския пазар.

Шефът на General Motors Дан Акерсън (вляво) и членът на борда на директорите на PSA Peugeot-Citroen Филип Варан позират след подписване на споразумението.

Бъдещият алианс ще се крепи на две основни точки - обмяна на платформи и модули, а също така и създаването на съвместно предприятие за закупуване на стоки и услуги от доставчици, чийто оборот трябва да достигне $125 млрд. Двете компании обаче няма да се сливат, а ще продължат да работят самостоятелно на пазара.

Общият икономически ефект от създаването на новия алианс, трябва да се почувства до 2016 г., когато оборотът му трябва да достигне $2 млрд. Освен това сдружението предвижда създаването на фонд, който ще позволи на двете компании да си сътрудничат допълнително.

Преди това PSA Peugeot Citroеn трябва да увеличи капитала си на 1 млрд. евро, след което GM ще купи 7 % от акциите на френския концерн. Според експерти това ще струва на американците между $400 и 470 млн.

Какви точно технологии ще обменят двата концерна, все още не се знае. В прес-съобщението се казва, че алиансът ще се съсредоточи върху разработването на коли от компактния и средния клас, миниванове и кросовъри, тъй като към тези сегменти интересът в Европа е най-голям. Планира се създаването на обща платформа за екологични машини, като първият автомобил, създаден на нея, ще излезе през 2016 г.

Допълнителна точка в сътрудничеството ще бъде кооперирането на усилията на двете компании при логистиката и транспортирането. Затова GM ще подпише договор с компанията Gefco, която извършва логистически услуги и се явява дъщерна фирма на PSA Peugeot Citroеn. Чрез Gefco американците планират да оптимизират логистичната си мрежа в Западна Европа и Русия.
 

0 от 500
  • #12
    3 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 12 години )
    Резултата от това обединение е,че ВАГ ще го духат.Никога няма да станат номер едно.
  • #11
    0 rate up comment 9 rate down comment
    Дошо ( преди 12 години )
    Резултата от това обединение ще е ръждясваща пластмаса.
  • #10
    5 rate up comment 5 rate down comment
    Анонимен ( преди 12 години )
    еми...аз лично харесвах пежата и ситроените...но както казах- ХАРЕСВАХ...тея от GM ще прецакат всичко хубаво във френските коли
  • #9
    4 rate up comment 0 rate down comment
    доCenitell ( преди 12 години )
    Cenitell, ти си най-автентичния Дошо от всички.Особенно автентично е последното "творение" К9 на Kia.
  • #8
    2 rate up comment 9 rate down comment
    TURBO_CHARGED ( преди 12 години )
    нали уж нямало по-добри от френските дизели.. е то се видя
  • #7
    1 rate up comment 5 rate down comment
    Cenitell ( преди 12 години )
    Автомобилът ,европейският, си губи националното, вече моделът ще бъде избиран според големината,цената и ..... привлекателността на емблемата.Например на мен най-много ми харесва емблемата на Мазерати-с тризъбеца!Засега японските и корейските коли си остават автентични.
  • #6
    16 rate up comment 0 rate down comment
    до TURBO_CHARGED ( преди 12 години )
    То щото Форд не ползват дизелови двигатели на PSA :))))
  • #5
    9 rate up comment 3 rate down comment
    drianov ( преди 12 години )
    Ефекта е че Опел най накрая ще се сдобие с дизелов мотор а пежо ще продават 2 пъти повече двигатели...
  • #4
    14 rate up comment 5 rate down comment
    Blake ( преди 12 години )
    Не знам ти колко пежа си карал, ама аз точно от окачване никога не съм се оплаквал. Сега имам и 2 рена - и там е същата работа. Верно, не се сменят амортисьори на 2 години като на някои прехвалени марки, ама какво да направим :)))
  • #3
    15 rate up comment 11 rate down comment
    Анонимен ( преди 12 години )
    VW Group окончателно се сбогува с яловата мечта да станат производител номер едно.Едва ли на някой ще му е мъчно за тях,освен на германци.