Немската компания BMW е получила правото да използва името и емблемата на британската автомобилна марка Triumph, която бе закрита в средата на 80-те години.
Баварците са подали искане до европейския търговски регистър в края на октомври 2011 и два месеца по-късно са получили разрешението.
Едва сега обаче става достояние, че според “Запазена марка E10374627” BMW може да ползва “лавровия венец” от емблемата на Triumph върху широк спектър от стоки. Това означава, че освен за превозни средства тя може да се прилага върху: бижута, часовници, книги, кожени изделия, дрехи, почистващи материали и дори коледни играчки.
Когато немската компания BMW закупи групата Rover от British Aerospace, през 1994 г. тя наследи редица "иконични британски марки“. Сред тях са: Austin, Morris, Wolesley, Riley и Triumph. Нещата с Rover не потръгнаха и BMW го продаде през 2000 г., разделяйки се и с някои от другите марки, но запазвайки Riley и Triumph. Ще припомним, че след 2000-та BMW възроди и MINI.
Сега очевидно BMW се заема и с възстановяването на Triumph. Преди време вървяха слухове, че под името Triumph или Austin-Healey ще се произвеждат различни бюджетни автомобили, сред които ще има и спортен роудстър. Споменаваше се, че роудстъра ще е версия на Z4.
Проектирането на такъв автомобил все още не е затворена страница. Шефовете от BMW са казали категорично, че Triumph има големи шансове да се наложи като глобална марка. Те визират автомобилите TR-series на Triumph, които се радват на много по-голям успех в Щатите, отколкото MG например.
Новото разрешително за ползването на търговската марка говори, че идеята за възраждане на Triumph като автомобилен бранд, както и производство на широк спектър от стоки не са далечни за BMW.
Първият автомобил, носещ марката Triumph е бил произведен през 1923 г. , а последния е седана Acclaim, чието производство приключва през 1984 г.