IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Opel Ampera тръгна из Европа

Първите доставки на електрическата кола с удължен пробег са факт.

Opel Ampera тръгна из Европа


Доставките на електромобила Opel Ampera започнаха и вървят в съответствие с предварителните планове, съобщават от Рюселсхайм. Броят на получените до момента поръчки от страна на клиенти в Европа наближава 6 000. Сред водещите пазари по отношение на количеството на поръчките за новия модел са страните от Бенелюкс, Германия и Великобритания.

“Първите доставки се движат плавно и без затруднения и имам удоволствието да потвърдя, че плановете ни за осъществяване на 10 000 продажби в рамките на 2012 година се движат по график,” отбеляза Ено Фухс, директор в Opel, отговорен за стартирането и развитието на дейността в областта на електрическата мобилност. “Много сме щастливи, че европейските ни клиенти вече имат възможност да шофират нашата революционна Ampera.”

До момента голямата част от клиентите на новата Ampera са бизнес-клиенти и притежатели на големи автомобилни паркове. Типични представители на последните са големите лизингови дружества, които вече са направили своите поръчки на голям брой Ampera, които да бъдат включени в техните лизингови планове под формата на предложения към клиентите. Сред тези компании са големи имена в бранша като Lease Plan, ALD и Europcar. Любопитен факт е, че преобладаващият дял от частните клиенти на Ampera преди са притежавали автомобили от престижни производители и са предприели стъпката за подмяната им с Ampera и Opel поради желанието си да се възползват от предимствата и да демонстрират първи тази авангардна технология.

Тя се състои от електродвигател, батерии и малък агрегат с вътрешно горене, който работи като генератор. Колелата на Ampera се задвижват от електричество през цялото време. Комплектът литиево-йонни акумулаторни батерии с капацитет 16 кВтч се използва за захранване на електрическата система за задвижване с мощност 150 к.с. и при пълен заряд може да осигури на автомобила автономен пробег между 40 и 80 километра изцяло на електрическа тяга с нулево ниво на емисиите – в зависимост от релефа на местността, стилът на шофиране и околната температура.

Когато бъде достигнато минималното ниво на заряд на батериите, бензиновият двигател се включва автоматично и започва да задвижва генератора, който подава електричество към тяговите електродвигатели. По този начин пробегът на Аmpera се увеличава на над 500 километра без необходимост от спиране за зареждане с гориво или електричество. Електрическата система за задвижване Voltec на Ampera разполага с постоянен въртящ момент в размер на 370 Нм, благодарение на който ускорението от 0 до 100 км/ч се осъществява в рамките на 9 секунди, а максималната скорост достига 161 км/ч.

Цената на Opel Ampera в Европа е около 40,000 евро, като в нея е включена 8-годишна гаранция на батериите.



Тагове: Opel Ampera
0 от 500
  • #22
    0 rate up comment 0 rate down comment
    G.SLAVCHEV ( преди 13 години )
    Никога не съм бил фен на ОПЕЛ , но тази кола ми хареса . Пробега на ток не е малък ,защото може да има и междинно зареждане на акомулатора.
  • #21
    4 rate up comment 0 rate down comment
    Teslamotors ( преди 13 години )
    Баааси колко глупости се изписаха! ЕЛЕКТРОМОБИЛ (!) С УДЪЛЖЕН ПРОБЕГ (Extended Range Electric Vehicle - EREV) е точното понятие. КОЛКО градски хора ходят да затварят компоти всеки ден, а?! А че средностатистическият български шофьор по официални данни минава среднодневно под 30км на ден? Те българските градове са с центрове един ГОЛ, на колко км ти е работата - 9 ?! Не ви стигат 60км при зимни условия на ток, ама ДРУГ ПЪТ! Не ви стигат кинтите за такава! И тровите децата си с пръдня всеки ден!
  • #20
    0 rate up comment 0 rate down comment
    Cenitell ( преди 13 години )
    Ime, погледнах го Мараудера,хаха, вероятно вече се колебаеш относно екстрите-дали с кожа или алкантара да е тавана му, :)
  • #19
    1 rate up comment 0 rate down comment
    Ime ( преди 13 години )
    Hahaha, Ценител не мерси. Мисля че си предпочитам Marauder-a./Не че ако ми падне ще откажа.../
  • #18
    0 rate up comment 0 rate down comment
    Cenitell ( преди 13 години )
    Ime, добре е да си прав, но още по-добре е-да си седнал зад волана на спортно купе-най-хубавата машина, измислена от човека! :)
  • #17
    0 rate up comment 0 rate down comment
    Ime ( преди 13 години )
    E значи съм прав- непълен хибрид.
  • #16
    1 rate up comment 0 rate down comment
    Cenitell ( преди 13 години )
    Пълен хибрид:Отделна и едновременна работа на ДВГ и на ел. двигател,контролирано от микропроцесор, например първият хибрид Тойта ПриусНепълен хибрид:ДВГ и ел. двиг. не работят отделно или заедно, както е Амперата и другиЕлектрически автомобил-Има само елетродвигатели, например първият сериен е Мицубиши MIEVЕл. автомобил е този, който има само ел. двигатели и нищо друго.Така една АЕЦ е атомна,а не парна, заради това, че чрез атомната енергия се загрява вода и тя върти турбините и токът потича
  • #15
    1 rate up comment 0 rate down comment
    Ime ( преди 13 години )
    Ясно. Нали има разни опрееления пълен хибрид, непълен хибрид...не ги знам и аз, та бях останал с впечатлението, че има ли интегриран ДВГ то трябва да е хибрид. Мерси.
  • #14
    1 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 13 години )
    Грешиш естествено.Става на въпрос за задвижването:ДВГ-нормален автомобилХибрид-ДВГ+електродвигателЕлектрически автомобил-задвижван от електродвигателТова е.Нещо още неясно.Никой не се интересува от къде и как идва енергията,а какво задвижва колелетата на автомобила.В случая Ампера се задвижва само от електродвигатели и за това се нарича електромобил.По-просто не мога да ти го обясня,за да разбереш.Дано си схванал,какво искам да ти кажа!
  • #13
    2 rate up comment 1 rate down comment
    Ime ( преди 13 години )
    Е поправете ме ако греша /няма да ми е за сефте/ но всяка кола, която има и ДВГ /независимо, че само зарежа батериите/ се води хибрид. Електрическа кола е тази, която има само ел. двигател+батерии и никакви двигагтели за презареждането им.Нали оттам излиза думата хибрид. Не от факта, че и ДВГ може да задвижда колелата, защото са смесени 2 технологии.