Ferrari отчете резултатите на компанията за 2011 г. Данните са изключително положителни, като някои от тях са без прецедент в историята на Ferrari, казват от италианската марка.
Приходи от 2.251 млрд. евро (+17.3%), 7195 продадени автомобили (+9,5%), търговска печалба от 312.4 млн. евро (+3.2%) и инвестиции от 280 млн. евро, сочат данните. От Ferrari изтъкнаха способността си за самофинансиране, отчитайки общо 707.5 млн. за промишлени разходи. Отчетени бяха значителни темпове на растеж в Китай, САЩ, Германия и Великобритания.
"Можем само да се задоволи с тези резултати, заяви председателят Лука ди Монтедземоло. - Те бяха постигнати в условия на икономическа криза, която продължава да е предизвикателство за нас, особено в Европа. Резултатите ни са плод на големи инвестиции и иновации във всички сфери на бизнеса. Нашата международна експанзия продължава. На този етап Ferrari има търговска мрежа в 58 държави. Моделната ни гама ще бъде попълнена от автомобили с нови 12 цилиндрови двигатели, които ще покажем след няколко дни на изложението в Женева".
Общо 777 автомобила (+62,6%) са били доставени в Китай. Ръст от 22%, с 450 коли бележат продажбите в Близкият изток. добри са резултатите и в Европа: Великобритания приключва с 574 доставени автомобила (+23%), а Германия - със 705 (+14,6). Швейцария също бележи увеличение от 3,2 на сто, благодарение на увеличеното търсене на модела FF.
Онлайн продажбите на "Ferrari Store" са скочили с 25 на сто, докато уеб-сайтът "Ferrari.com", е регистрирал 350 милиона посещения (+30%), Facebook страницата има 6,2 милиона приятели. Музейната сбирка на Ferrari в Маранело също регистрира нов рекорден брой посетители - над 240 000, от които 60% са на чужденци.