IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Солта, студа и колите ни

Ако не е наложително отложете миенето.

Солта, студа и колите ни


Сивата мъгла от сол в момента е обичайна картинка за милиони коли в Европа и шансовете скоро да изчезне са твърде малко. Вчера обикалях автомивките и се оказа, че повечето са замръзнали и не работят. Не, че е толкова важно, но си зададох въпроса: “Вредна ли е солта за покритието?” Отговорът със сигурност е положителен, но често опасенията на собствениците на автомобили, че соленото покритие може да увреди колата в дългосрочен план е неоснователно.

Солената луга, полепнала по лаковото покритие на кола от ново поколение не е толкова опасна, колкото беше преди години, когато боите бяха на минерални основи. По принцип, солта вреди ако мине под лака. Четките не са добра идея. Ако солта се втрива по повърхността, то кристалите матират горното покритие като шкурка. Следователно при миене е нужно обилно обливане с вода и леко сваляне на едрия солен филм с мокра, мека гъба. Най-добре е обаче миенето да се отложи за по-меко време, а дотогава грижата да падне върху чистотата на стъклата, фаровете и стоповете.

Ако все пак колата влезе в автомивка, когато навън температурите са минусови, най-добре е там да има програма за подсушаване, защото след това всичко замръзва моментално. Преди миене е добра идея върху ключалките да се сложи парче лепенка, за да не се напълнят с вода. При възможност уплътненията на вратите е хубаво да се обработят с талк, глицерин или специален препарат, за да може да се отварят без да се скъсат гумените части.

Често по лаковото покритие има стари или нови драскотини, които бързо допускат солта до ламарината и стават язви от ръжда. Хубаво е те да се обработят на чисто и да се нанесе лак или боя с писалка, която да възпрепятства проникването. След зимния период и щателното измиване повредите може да се отстранят по-старателно. Тогава е препоръчително да се измият и гредите в двигателния отсек, а ако има електрически контакти, които може да са попаднали под солените пръски да се изчистят с контакт-спрей.


Ако се сещате за още съвети, не се колебайте да ги споделите в коментарите!


0 от 500
  • #11
    7 rate up comment 5 rate down comment
    Анонимен ( преди 13 години )
    AUDI били гнилоци :D :D!!!Това наистина ме размя.Едни от нах-добрите лламарини AUDI ;)
  • #10
    5 rate up comment 5 rate down comment
    Дошо ( преди 13 години )
    Шшш тоя ме разкри, ти от къде разбра че съм в Доспат?
  • #9
    6 rate up comment 6 rate down comment
    Анонимен ( преди 13 години )
    доше, не бъркай кой живее в гетото в доспат. Това си ти. А батковците ти, с пачки и аудита не ги мисли, те живеят по баровски квартали в големите градове и имат хора които да им мият колите. Ти твойта кола освен с кофа и стара гъба няма как да я миеш, все пак в гетото нямате улично осветление, а камо ли автомивка!
  • #8
    5 rate up comment 4 rate down comment
    Дошо ( преди 13 години )
    Тъкмо излязох с новите чипици и от лугата направо се разпаднаха.
  • #7
    3 rate up comment 5 rate down comment
    Анонимен ( преди 13 години )
    Човече,ауди-фена тук няма книжка.Как да знае какво е автомивка?!
  • #6
    3 rate up comment 9 rate down comment
    Анонимен ( преди 13 години )
    Къде в Европа ползват четки,бе селски ***?При немския ти дилър ли,бе *** ***?Леле,тоя верно пада с първия сняг!До сега лъжите му за аудитата бяха безобидно-наивни,но сега вече се пипиляхме от смях с тая селска тиква.Той не е виждал на живо автомивка!!!!
  • #5
    6 rate up comment 7 rate down comment
    ... ( преди 13 години )
    Някой ти е набутал пароструйка в мазния ***.***,ако някога си имал кола и си я мил на мивка,щеше да знаеш,че има безчетково измиване с пяна.Пяната надига мръсотията за няколко минути и после я мият с водна струя.Та *** ***,друг път като лъжеш,че имаш скъпи аудита,поне отида на една автомивка да видиш какво представлява,ей така,да не се излагаш.
  • #4
    14 rate up comment 3 rate down comment
    Анонимен ( преди 13 години )
    Кой си мие колата четково ли?Ами навсякъде в Западна Европа автомивките са с четки.Там никой не мие с пароструйка и никой не се занимава с подобни ръчни дейности,които са скъпи.Всъщност има специализирани автомивки за скъпи и бутикови автомобили и там наистина мият без четки,но цените започват от 100 Евро.Докато в обикновените автомивки с четки миенето е в порядъка 5-10 евро.
  • #3
    30 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 13 години )
    Пълни глупости.Солта и препаратите може да не влязат под лака на боята,но сещате ли се колко много места на автомобила са без лак и боя!Всичко отдолу е подложено на вредните въздействия на химикалите и лугата, която полепва и действа дълго време.За това колата през зимата трябва редовно да се мие.Най-вече отдолу с пароструйка,за да може кал,луга,сол,химикали и т.н. да паднат и да не предизвикват корозия.
  • #2
    12 rate up comment 11 rate down comment
    Анонимен ( преди 13 години )
    Че кой си мие колата четково?!Само старите дараци.На кой му пука за тях!