IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Солта, студа и колите ни

Ако не е наложително отложете миенето.

Солта, студа и колите ни


Сивата мъгла от сол в момента е обичайна картинка за милиони коли в Европа и шансовете скоро да изчезне са твърде малко. Вчера обикалях автомивките и се оказа, че повечето са замръзнали и не работят. Не, че е толкова важно, но си зададох въпроса: “Вредна ли е солта за покритието?” Отговорът със сигурност е положителен, но често опасенията на собствениците на автомобили, че соленото покритие може да увреди колата в дългосрочен план е неоснователно.

Солената луга, полепнала по лаковото покритие на кола от ново поколение не е толкова опасна, колкото беше преди години, когато боите бяха на минерални основи. По принцип, солта вреди ако мине под лака. Четките не са добра идея. Ако солта се втрива по повърхността, то кристалите матират горното покритие като шкурка. Следователно при миене е нужно обилно обливане с вода и леко сваляне на едрия солен филм с мокра, мека гъба. Най-добре е обаче миенето да се отложи за по-меко време, а дотогава грижата да падне върху чистотата на стъклата, фаровете и стоповете.

Ако все пак колата влезе в автомивка, когато навън температурите са минусови, най-добре е там да има програма за подсушаване, защото след това всичко замръзва моментално. Преди миене е добра идея върху ключалките да се сложи парче лепенка, за да не се напълнят с вода. При възможност уплътненията на вратите е хубаво да се обработят с талк, глицерин или специален препарат, за да може да се отварят без да се скъсат гумените части.

Често по лаковото покритие има стари или нови драскотини, които бързо допускат солта до ламарината и стават язви от ръжда. Хубаво е те да се обработят на чисто и да се нанесе лак или боя с писалка, която да възпрепятства проникването. След зимния период и щателното измиване повредите може да се отстранят по-старателно. Тогава е препоръчително да се измият и гредите в двигателния отсек, а ако има електрически контакти, които може да са попаднали под солените пръски да се изчистят с контакт-спрей.


Ако се сещате за още съвети, не се колебайте да ги споделите в коментарите!


0 от 500
  • #31
    2 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 13 години )
    бъчвар,то при вас без това се *** ветровете.Зимата студ а лятото пек.Не че при нас в Горна е по-различно де. ;)
  • #30
    3 rate up comment 0 rate down comment
    до: Cenitell ( преди 13 години )
    Я кажи тогава, какво препоръчват немските списания при условие, че в Германия навсякъде миенето е автоматично!
  • #29
    2 rate up comment 1 rate down comment
    бъчваря ( преди 13 години )
    carpe_diem, не знам къде живееш, но там, дето живея аз, последните 5 от 6 зими бяха такива, дори по-лоши. Например миналата и по-миналата година повече от месец се задържаха ледени блокове по пътищата. Няма стапяне, нито почистване. Карах, все едно по измит макадам в планината. Ужас. Сега е песен. Студът се задържа 2-3 седмици и вече голяма била зимата. Ами миналата зима при нас бе измерена по-ниска температура. Аз бих казал, че тая зима е малка. Направо си бе пролет през по-голямата част.
  • #28
    1 rate up comment 2 rate down comment
    Cenitell ( преди 13 години )
    Немски списания не препоръчват автоматичното миене с четки-надраскват боята,чупят антени, това и аз предполагах и преди и винаги затова съм ги избягвал.
  • #27
    4 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 13 години )
    така е щото има глобално затопляне...Е чак толкова бързи промени за 5-10 години е прекалено. Ама така е като карате големи коли и джипове по над 10 години!
  • #26
    3 rate up comment 1 rate down comment
    carpe_diem ( преди 13 години )
    Само тази зима е гадна, скоро не сме имали такава...Относно материала - добри съвети давате, не се бях сещал... Моята кола не съм я мил от супер отдавна, а в книжката пише да се мие веднъж седмично като е такова гадно времето...
  • #25
    7 rate up comment 2 rate down comment
    michel ( преди 13 години )
    "хора не ви ли се струва, че зимите от 2005та насам стават все по-студени?"Така е! 2003-2004 по това време Февруари беше 7 градуса НАД нулата през деня и вече нямаше гаден сняг. Ужас, зимата всяка година все по-студено става, а лятото все по-горещо!
  • #24
    3 rate up comment 7 rate down comment
    Анонимен ( преди 13 години )
    В хубавите места за живеене няма сняг.
  • #23
    7 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 13 години )
    кал няма на запад,но химии и сол по пътищата колкото искаш.Като се стопи снега и изсъхне пътя става бял,като маркировката.Добре,че минават и го мият,както и хората ребовно си мият колите точно заради препаратите с които третират пътищата.Препоръките са поне веднъж седмично колата да се мие през зимата.И автомивките навсякъде са четки.Едни големи въртящи валяци.Който твърди обратното,значи никога не е мил кола на запад.Всички автомивки имат програма за подсушаване.
  • #22
    5 rate up comment 1 rate down comment
    mirchev ( преди 13 години )
    momcheta na zapad vijda li li ste tolkova kal po pytishtata sol i luga tova go niama nikyde samo v bg a i horata na zapad si miiat kolite redovno shtot imat kinti a nie sme skupernici na edva voda da ia izmiem