IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Mitsubishi продава завода си в Холандия за 1 евро

В предприятието Nedcar се сглобяват моделите Colt и Outlander

Mitsubishi продава завода си в Холандия за   1 евро

Mitsubishi само преди няколко дни обяви, че спира производството на свои модели в Европа. Единственият завод на компанията на Стария континент – в Холандия, ще бъде закрит до края на годината. Правителството на страната обаче смята да спаси предприятието и работещите в него 1500 служители и вече търси варианти за това. Самите работници излязоха на протест (на снимката) срещу решението за закриване на Nedcar, както се казва предприятието.

Представители на Mitsubishi са имали среща с министъра на икономиката на Холандия Максим Верхаген и са го уведомили, че са готови да се разделят със завода срещу символичната сума от 1 евро, но при условие, че купувачът се задължи да запази предприятието и работниците в него.

„Не сме обсъждали закриването на Nedcar, а само фактът, че след 2012 г. в него няма да се произвеждат нови модели на нашата компания – обяви представител на Mitsubishi. – Готови сме обаче да изслушаме предложенията на правителството за създаване на ново предприятие, което да започне работа през 2013 г”.

От своя страна финансовият министър на Холандия обяви, че страната няма да субсидира завода. Очаква се Верхаген да пътува до Япония в близките дни за нови разговори с ръководството на Mitsubishi.

В момента в завода Nedcar се сглобяват моделите Colt и Outlander. Предприятието бе създадено още през 1991 г. от Mitsubishi, Volvo и правителството на Холандия. През 2001 г. обаче японският производител изкупи акциите на партньорите си и стана едноличен собственик на Nedcar.

Проблемът е, че той има капацитет за 200 000 автомобила годишно, но заради световната криза и ниското търсене сега се произвеждат не повече от 50 000. Продажбите на японския автомобилен производител през последните няколко години са се свили с една трета. Ако през 2007-ма „трите диаманта“ са реализирали в Европа 340 000 возила, то през 2011 броят им е бил 218 000. Не може да се каже, че спадът е толкова драстичен, но въпреки това, това е една от причините японците да предприемат оттегляне от европейското предприятие. Друг важен фактор е намаляване на разходите и избягване на скъпата европейска работна ръка.

Това означава, че до края на годината колите на Mitsubishi (поне в този клас) ще бъдат внасяни от други райони на света (основно Тайланд и Япония).

Тагове: mitsubishi nedcar
0 от 500
  • #18
    0 rate up comment 0 rate down comment
    Daviddic ( преди 2 години )
    Топовая плитка плитка stn ceramica плитка bellavista
  • #17
    0 rate up comment 0 rate down comment
    Tommykibra ( преди 2 години )
    Плитка с 14 стран, в том числе и плитка arcana
  • #16
    0 rate up comment 0 rate down comment
    Cenitell ( преди 12 години )
    Алфист, в новия Мицубиши Лансер през 2008г.дизеловия двигател бе първоначално купуван от ФВ, сега вече си е със собствен дизелов и то иновативен, а Аутлендъра също първоначално беше с дизел на Пежо/Ситроен, по бартер, като Мицубиши им правеше целите СУВ-ове, заедно с емблемите
  • #15
    0 rate up comment 0 rate down comment
    Ъ ( преди 12 години )
    Откъде ли? Купиха си ги :)Не разбрах мн правилно, ама да знаеш, че франсетата никога не са монтирали двулитровия дизелак на Фауве.
  • #14
    0 rate up comment 0 rate down comment
    Алфист ( преди 12 години )
    Аз пък винаги съм се чудел, от къде се пръкна този ФВ мотор в Оутлендера, че от там и в Пежо/Ситроен, като уж нямат нищо общо трите с ФВ!?
  • #13
    0 rate up comment 0 rate down comment
    Инжинерчето ДВГ ( преди 12 години )
    В този форум пишат само "разбирачи" гледам.Туй че в статията не са описали в подробност що е Аутлендър не значи че трябва да си измисляте глупости.Пежо 4007 Ситроен С-кросър и Аутлендър са единтични и се произвеждат в "Япония". В Холандия пристигат с контейнери и им монтират само дизелите на ПСА.След закриването на завода слагането на дизели ще си го правят сами в ПСА.Точно тези японски SUV-та с френски дизел са обявени не случайно за най-добри в Европа.Антара и Колеос пък идват от Корея.
  • #12
    4 rate up comment 0 rate down comment
    Ъ ( преди 12 години )
    Нито този 2.2 HDI, нито 2.0 TDI(с който стартираха продажбите 2007) не са били проблемни. Дори напротив, прекрасен разход и доста добри скоростни характеристики особено за френския! Който е сравнявал измежду него и Captiva знае за какво говоря :)Като гледам всичко ти е неясно, така че питай(макар да знам, че това ще ти събори самочувствието) :)
  • #11
    5 rate up comment 0 rate down comment
    Ъ ( преди 12 години )
    Turbo charged, явно си турбо-мега недорасъл турбо-мега дезинформант :)Говориш(пишеш) само глупости :)PSA и Mitsubishi просто работят заедно, никой никого не е купувал.Едните дават платформата си за производство на SUV(щото франсетата няамт и минута опит), те от своя страна предлагат двигателите си-2.2HDI;А МЕ 2.4MIVEC-a. А сега ще ти кажа нещо дето едва ли ти е ясно, ама да те светна малко - Даймлер има % акции в МЕ..В лекотоварната гама Фюсо(Кантер) е техен продукт.
  • #10
    1 rate up comment 10 rate down comment
    TURBO_CHARGED ( преди 12 години )
    нещо май ви е яд, че вече НЯМА японски коли хахаха палячовции най-смешното е, че ги купиха францетатадругият смех са индокитайците :-)САМО Ф О Р Д е АМЕРИКАНСКИ!!! 100%
  • #9
    3 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 12 години )
    4e te sa ednakvi(sega li nau4i)v40 polzva i motori ot Renault