IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Mitsubishi продава завода си в Холандия за 1 евро

В предприятието Nedcar се сглобяват моделите Colt и Outlander

Mitsubishi продава завода си в Холандия за   1 евро

Mitsubishi само преди няколко дни обяви, че спира производството на свои модели в Европа. Единственият завод на компанията на Стария континент – в Холандия, ще бъде закрит до края на годината. Правителството на страната обаче смята да спаси предприятието и работещите в него 1500 служители и вече търси варианти за това. Самите работници излязоха на протест (на снимката) срещу решението за закриване на Nedcar, както се казва предприятието.

Представители на Mitsubishi са имали среща с министъра на икономиката на Холандия Максим Верхаген и са го уведомили, че са готови да се разделят със завода срещу символичната сума от 1 евро, но при условие, че купувачът се задължи да запази предприятието и работниците в него.

„Не сме обсъждали закриването на Nedcar, а само фактът, че след 2012 г. в него няма да се произвеждат нови модели на нашата компания – обяви представител на Mitsubishi. – Готови сме обаче да изслушаме предложенията на правителството за създаване на ново предприятие, което да започне работа през 2013 г”.

От своя страна финансовият министър на Холандия обяви, че страната няма да субсидира завода. Очаква се Верхаген да пътува до Япония в близките дни за нови разговори с ръководството на Mitsubishi.

В момента в завода Nedcar се сглобяват моделите Colt и Outlander. Предприятието бе създадено още през 1991 г. от Mitsubishi, Volvo и правителството на Холандия. През 2001 г. обаче японският производител изкупи акциите на партньорите си и стана едноличен собственик на Nedcar.

Проблемът е, че той има капацитет за 200 000 автомобила годишно, но заради световната криза и ниското търсене сега се произвеждат не повече от 50 000. Продажбите на японския автомобилен производител през последните няколко години са се свили с една трета. Ако през 2007-ма „трите диаманта“ са реализирали в Европа 340 000 возила, то през 2011 броят им е бил 218 000. Не може да се каже, че спадът е толкова драстичен, но въпреки това, това е една от причините японците да предприемат оттегляне от европейското предприятие. Друг важен фактор е намаляване на разходите и избягване на скъпата европейска работна ръка.

Това означава, че до края на годината колите на Mitsubishi (поне в този клас) ще бъдат внасяни от други райони на света (основно Тайланд и Япония).

Тагове: Mitsubishi nedcar
0 от 500
  • #8
    4 rate up comment 2 rate down comment
    до: Пацо Змея ( преди 13 години )
    Ето да се посмееш още малко за прехвалените френски дизели.Иначе палят и при -30 ама като ги залееш с туба бензин и им драснеш клечката.http://test.mitsubishibg.com/forum/index.php?showtopic=20084
  • #7
    9 rate up comment 1 rate down comment
    Cenitell ( преди 13 години )
    Интересното за този завод бе, че в него на един и същ конвейр първоначално се произвеждаха Волво и Мицубиши Каризма.
  • #6
    6 rate up comment 3 rate down comment
    Пацо Змея ( преди 13 години )
    Hdi да не запали при минус 5 - смях в залата.
  • #5
    15 rate up comment 0 rate down comment
    Мицубиши Фен ( преди 13 години )
    Мицубиши ползват вече свой 2.2 мивек-поне от една година-японски.Това е първият мотор с променливи фази на газоразпределение при дизел.С този мотор стават независими от VW(мотора им не се предлага вече) и Пежо(френския го има но е по тромав и гори повече).
  • #4
    15 rate up comment 1 rate down comment
    Дошо ( преди 13 години )
    Не са част от ПСА.Може, някои хора да смятат така заради това, че Оутлендъра ползва 2.2 дизела на ПСА.Те обаче му ползват цялото купе интериор и окачване за Ситроен Ц кросер и Пежо 4007
  • #3
    14 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 13 години )
    и от кога са част от ПСА че не се сещам?
  • #2
    5 rate up comment 18 rate down comment
    TURBO_CHARGED ( преди 13 години )
    прав сиоткакто са част от ПСА вече не са коли, а фр. чекийки :-)
  • #1
    19 rate up comment 3 rate down comment
    Анонимен ( преди 13 години )
    Е как да имат много продажби,като Колт го развалиха тотално.Нито на външен вид вече прилича *** мещо,нито интериора е качествен.Твърда,груба и евтина пластмаса.С техниката са по японски добре и няма проблеми.Едно време Колт беше много хубав автомобил.Олдладъра е много добра машина.Единствено се изложиха с някакви френски дизели дето слагаха.На ПСА мисля бяха.Замръзваха и не искаха да палят при -5 ама май вече ги оправиха нещата.Общо взето жалко.Мицубиши са добра и надеждна марка.