Тази сутрин във Волфсбург (Германия) немския концерн VW показа платформата и ходовата част на следващото поколение Golf. Както знаете Golf VII ще използва новата модулна платформа MQB (Modularer Querbaukasten), която е проектираната така, че на нея да могат да бъдат изграждани модели с различна големина - от Polo до Passat. Това е първата по рода си платформа в автомобилната индустрия, като на нея ще бъдат "качени" около 60 различни модела.
MQB е не само изключително гъвкава структура, тя е и неразделна част от нова система за производство, която ще бъде приета от фабриките VW по целия свят. Тази нова система позволява различни модели да бъдат изграждани на едни и същи производствени линии, независимо от дължината, широчината или междуосието на автомобилите.
Това ще позволи на немците да изграждат модели на VW, Seat, Skoda и дори на Audi върху една и съща поточна линия. Новата система определено ще облекчи производствения процес, давайки възможност на немския автомобилен гигант да увеличи осезаемо производството си. Друг ключов аспект на платформата MQB е общата система за монтиране на двигатели, при която бензиновите и дизеловите двигатели ще се монтират по един и същ начин, под един и същ ъгъл на наклон.
За новата платформа са предвидени и нови двигатели, сред които присъстват 0.8-литров дизелов и 1.2-литров бензинов TSI с четири цилиндъра. Не съобщава дали тези агрегати ще намерят място под капака на бъдещия Golf, но се твърди, че седмото поколение на най-популярния автомобил в Европа ще бъде значително по-леко от настоящото - шесто. Според запознати независимо от всички системи за пасивна и активна безопасност, теглото на Golf VII ще бъде аналогично с това на Golf 4.
В гамата двигатели на Golf VII ще влязат още: бензинов 1.4 TSI, както и два дизелови с обем 1.6 и 2.0 литра. Ще бъде наличен и хибрид, задвижван от 1.4-литров TSI двигател и електромотор. На по-късен етап ще се появи и хибрид Golf VII, чиито батерии ще се зареждат от електрическата мрежа. Този модел ще изразходва около два литра на 100 километра, отделяйки 46 гр/км СО2 емисии.
Предвиждат се и версии, работещи с втечнен петролен газ, природен газ и етанол. Някои от агрегатите ще бъдат снабдени със старт/стоп система, както и със система за деактивация на цилиндрите - когато не е необходима пълната мощност на двигателя, той може да разчита на само два от цилиндрите (ако е четирицилиндров).
VW Golf VII трябва да бъде представен на изложението в Париж тази есен.
Групата VW е сред първите, които от доста време налагат използването на една и съща платформа при различни модели и дори различни марки. Днес Volkswagen използва основно три платформи - PQ25 за Polo, PQ35 за Golf и други модели от компактен клас, и PQ46 за Passat.