IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

BMW ActiveHybrid 5 стъпи на пазара

Базовата цена на модела за България е 124 580 лв. с ДДС.

BMW ActiveHybrid 5 стъпи на пазара

Най-новият ActiveHybrid модел на BMW официално стъпи на българския пазар. BMW ActiveHybrid 5 ще бъде въведен през месец март 2012 година, а цените у нас започват от 124 580 лв. с ДДС.

Задвижващата технология на ActiveHybrid 5 генерира системна мощност от 340 к.с. Тя позволява движение само с електрическо задвижване със скорост до 60 км/ч, ускорява BMW ActiveHybrid 5 от 0 до 100 км/ч за 5,9 секунди и ограничава средния разход на гориво между 6,4 и 7,0 л/ 100 км. и емисии на СО2 от 149 до 163 г/ км. (данни измерени в ЕС тестови цикъл, в зависимост от избрания размер гуми).

Системата се състои от редови шестцилиндров двигател с технология BMW TwinPower Turbo (313 к.с. / 400 Нм) и електрически синхронен двигател, който е разположен в корпуса на осемстепенната автоматична трансмисия. Връзката между електрическото задвижване и трансмисията се извършва с помощта на съединител, а работната му температура се контролира от охладителната система на двигателя с вътрешно горене. Мощността на електрическото задвижване е 55 к.с. , като още от покой разгръща пълния си въртящ момент от 210 Нм. Захранването с електроенергия е поверено на мощна литиево-йонна батерия, разработена специално за BMW ActiveHybrid 5. Тя е поставена в изключително здрав корпус и е разположена между двете задни колела в багажника. Състои се от 96 клетки и е оборудвана със самостоятелна охладителна система. Ефективният й капацитет е 675 ватчаса. Интегрирането на батерията в багажника е свързано с намалената му със 145 до 375 л. вместимост в сравнение с BMW Серия 5 Седан, задвижвано от двигател с вътрешно горене.

BMW ActiveHybrid 5 разполага с конвенционална 14-волтова бордна електрическа инсталация, както и с високоволтова инсталация с работно напрежение 317 волта. Двете инсталации са свързани с инвертор, така че максимална част от електроенергията винаги да бъде използвана за постигането на по-висока динамика и комфорт. Освен електрическия двигател компресорът на климатичната инсталация също се задвижва само с електроенергия от литиево-йонната батерия. По този начин може да се осигури приятно темпериране на интериора дори и при изключен двигател с вътрешно горене – например в покой, при чисто електрическо движение, както и в режим на „безмоторно” движение т.нар. cruising. Освен това системата за стационарна климатизация може да се използва за охлаждане на интериора и преди стартиране на двигателя.

BMW ActiveHybrid 5 е пълен хибрид и позволява задвижване само с електричество при нулеви вредни емисии в градски условия. При движение със скорост до 60 км/ч автомобилът се задвижва само от електродвигателя. При средна скорост от 35 км/ч литиево-йонната батерия разполага с електроенергия за изминаването на до 4 км. в чисто електрически режим, сочи информацията. Двигателят с вътрешно горене се активира автоматично при повишаване на нуждата от задвижваща мощност. При ускорение той се подпомага от Boost-функцията на електромотора.

Зареждането на литиево-йонната батерия се извършва само по време на движение по инерция или при спиране на автомобила. В режим ECO PRO при движение по инерция със скорост до 160 км/ч двигателят с вътрешно горене може да бъде изключен и напълно отделен от задвижването. Активираният по този начин режим на „безмоторно” движение т. нар. cruising позволява комфортно шофиране при оптимално оползотворяване на натрупаната от автомобила кинетична енергия. Постигнатият по този начин потенциал за повишаване на ефективността се увеличава и от гумите с понижено съпротивление при търкаляне. За предотвратяване на работата на двигателя на празен ход при спиране на кръстовища или в задръствания BMW ActiveHybrid 5 се оборудва с функцията Hybrid Start Stop, която е специфично конфигурирана.

За да се постигне максимално ефективно управление на енергията системата за енергиен мениджмънт прави прогнозен анализ на ситуациите на пътя, въз основа на който работата на компонентите на задвижването може да бъде управлявана максимално ефективно (в зависимост от качеството на наличните навигационни данни). За тази цел управляващата електроника е свързана със серийната навигационна система Professional и има възможност да обхване дори и данните, които говорят за промяна на външните условия или на желанията на водача. Въз основа на този анализ автомобилът се настройва, за най-ефективно оползотворяване на енергията.

Сред факторите за промяна на режима на работа на системата са характеристиките на пътя и максимално допустимата скорост на движение. Ако например пред автомобила има участък със спускане по наклон, BMW ActiveHybrid 5 може изцяло да използва натрупаната електрическа енергия за задвижване на автомобила, защото при последващото спускане високоволтовата батерия отново ще бъде напълно заредена. Освен това при по-дълго спускане по наклон електромоторът може да поеме и функцията на генератор и да захранва батерията, без автомобилът да намалява скоростта си. Също така своевременно преди достигане на целта на пътуването може да се осигури възможно най-пълно зареждане с цел постигането на максимално голям чисто електрически пробег в зоната около целта.

Работното състояние на задвижващите компоненти се изобразява на арматурното табло и на контролния дисплей на BMW ActiveHybrid 5 с помощта на специфични за модела индикатори. Освен енергийните потоци и индикацията за рекуперация чрез допълнителна графика в областта на оборотомера се изобразява и Boost-функцията на електромотора при ускорение. Специфично меню в системата за управление iDrive информира за степента на зареждане на литиево-йонната батерия и за съвместната работа на двигателя с вътрешно горене и електромотора по време на пътуване.

Тагове: bmw activehybrid 5
0 от 500
  • #14
    5 rate up comment 3 rate down comment
    Анонимен ( преди 13 години )
    Пак ли почваме да говорим в бъдеще време. Сега,сега какви хибриди имат германците-доста некадърни. Преди германски фенове като теб казваха,ама чакайте германците да изкарат хибриди и те ще са най-добрите - ето ,изкараха, и са най-лошите. Японците не можеш да ги бутнеш. Германците правят лоши копия на японските хибриди. Просто всеки го не може. САЩ е по-голям пазар от Европа, за това производителите на хибриди ги вълнува САЩ. Това,че ти живееш в Европа, не означава,че светът е Европа.
  • #13
    4 rate up comment 3 rate down comment
    jok ( преди 13 години )
    ок,бе пичове кой от вас има хибрид и кой дизел а? колко се карат в европа(защото тук живеем) в сравнение с дизела,пазарният дял на хибридите е смешен и най-важното,скоро като започнат да правят и хубави хибриди,в комбинация с двигателите които изброих,немския ще е далеч по съвършен,а по долу за това инфинити,само да ти кажа,че в европа това е една непопулярна марка,можеш да провериш колко продажби правят на година
  • #12
    5 rate up comment 4 rate down comment
    Анонимен ( преди 13 години )
    Японските хибриди не са тежки бе jok,защото японците знаят как да ги правят. Виж немските псевдо хибриди,дето неуспешно копират от японците са доста тежки,също като тежките им дизели.
  • #11
    4 rate up comment 4 rate down comment
    Анонимен ( преди 13 години )
    Много по-модерна и по-сложна техника са хибридите на японците от старовремските немски дизелчта дето траката трак трак трак.
  • #10
    4 rate up comment 4 rate down comment
    Do jok ( преди 13 години )
    къде си тръгнал пък ти с немските еднодневки бе jok? Я кажи един конглокент германски на Lexus GS Hybrid! Това БМВ издиша. Друг? Това е модерна техника ,а не старомодни немски дизелчета дето бълват саждите. Електромоторите имат по-висок въртящ момент от дизелчетата
  • #9
    4 rate up comment 3 rate down comment
    онзи ( преди 13 години )
    предпочитам инфинити m35h мое да е по-бавно но пък изглежда по-добре пък и хибридът не да караш бързо а икономично
  • #8
    4 rate up comment 3 rate down comment
    До Lexus Is200 ( преди 13 години )
    За хибрида на S класата, ама то и BMW същото. jok, японски конКУРент на 3.0 тди - 313 к.с и 3.0 на бмв 381 к.с. няма щто пазарите дето ги хранят японците нещат тоа мотор.Дали си се питал колко от посочените от теб мотори се продават в САЩ например?
  • #7
    7 rate up comment 5 rate down comment
    HYBRID ( преди 13 години )
    В момента Infiniti M35h е най-доброто на пазара пък и е на-бързия хибрид!!!!!!!!!
  • #6
    9 rate up comment 5 rate down comment
    jok ( преди 13 години )
    моля, открили турботата , ти май не знаеш,че първият сериен автомобил с турбо е точно бмв ,хахаха и тоя по-долу "бмв-ца" , "германчета" хахах *** къде си тръгнал бе смехурко , вие така и не разбрахте,че в германия и европа тия тежки,сложни и скъпи хибриди не се търсят , правят се в япония защото има пазар,както и в САЩ. Айде сега защото всеки път питам и никой не може да каже 1 единствен японски конглокент,на 3.0 тди - 313 к.с и 3.0 на бмв 381 к.с. хахаха ...
  • #5
    1 rate up comment 1 rate down comment
    Lexus Is200 ( преди 13 години )
    За кое го е викал това ..за Лекса или БМВ-то