IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

BMW ActiveHybrid 5 стъпи на пазара

Базовата цена на модела за България е 124 580 лв. с ДДС.

BMW ActiveHybrid 5 стъпи на пазара

Най-новият ActiveHybrid модел на BMW официално стъпи на българския пазар. BMW ActiveHybrid 5 ще бъде въведен през месец март 2012 година, а цените у нас започват от 124 580 лв. с ДДС.

Задвижващата технология на ActiveHybrid 5 генерира системна мощност от 340 к.с. Тя позволява движение само с електрическо задвижване със скорост до 60 км/ч, ускорява BMW ActiveHybrid 5 от 0 до 100 км/ч за 5,9 секунди и ограничава средния разход на гориво между 6,4 и 7,0 л/ 100 км. и емисии на СО2 от 149 до 163 г/ км. (данни измерени в ЕС тестови цикъл, в зависимост от избрания размер гуми).

Системата се състои от редови шестцилиндров двигател с технология BMW TwinPower Turbo (313 к.с. / 400 Нм) и електрически синхронен двигател, който е разположен в корпуса на осемстепенната автоматична трансмисия. Връзката между електрическото задвижване и трансмисията се извършва с помощта на съединител, а работната му температура се контролира от охладителната система на двигателя с вътрешно горене. Мощността на електрическото задвижване е 55 к.с. , като още от покой разгръща пълния си въртящ момент от 210 Нм. Захранването с електроенергия е поверено на мощна литиево-йонна батерия, разработена специално за BMW ActiveHybrid 5. Тя е поставена в изключително здрав корпус и е разположена между двете задни колела в багажника. Състои се от 96 клетки и е оборудвана със самостоятелна охладителна система. Ефективният й капацитет е 675 ватчаса. Интегрирането на батерията в багажника е свързано с намалената му със 145 до 375 л. вместимост в сравнение с BMW Серия 5 Седан, задвижвано от двигател с вътрешно горене.

BMW ActiveHybrid 5 разполага с конвенционална 14-волтова бордна електрическа инсталация, както и с високоволтова инсталация с работно напрежение 317 волта. Двете инсталации са свързани с инвертор, така че максимална част от електроенергията винаги да бъде използвана за постигането на по-висока динамика и комфорт. Освен електрическия двигател компресорът на климатичната инсталация също се задвижва само с електроенергия от литиево-йонната батерия. По този начин може да се осигури приятно темпериране на интериора дори и при изключен двигател с вътрешно горене – например в покой, при чисто електрическо движение, както и в режим на „безмоторно” движение т.нар. cruising. Освен това системата за стационарна климатизация може да се използва за охлаждане на интериора и преди стартиране на двигателя.

BMW ActiveHybrid 5 е пълен хибрид и позволява задвижване само с електричество при нулеви вредни емисии в градски условия. При движение със скорост до 60 км/ч автомобилът се задвижва само от електродвигателя. При средна скорост от 35 км/ч литиево-йонната батерия разполага с електроенергия за изминаването на до 4 км. в чисто електрически режим, сочи информацията. Двигателят с вътрешно горене се активира автоматично при повишаване на нуждата от задвижваща мощност. При ускорение той се подпомага от Boost-функцията на електромотора.

Зареждането на литиево-йонната батерия се извършва само по време на движение по инерция или при спиране на автомобила. В режим ECO PRO при движение по инерция със скорост до 160 км/ч двигателят с вътрешно горене може да бъде изключен и напълно отделен от задвижването. Активираният по този начин режим на „безмоторно” движение т. нар. cruising позволява комфортно шофиране при оптимално оползотворяване на натрупаната от автомобила кинетична енергия. Постигнатият по този начин потенциал за повишаване на ефективността се увеличава и от гумите с понижено съпротивление при търкаляне. За предотвратяване на работата на двигателя на празен ход при спиране на кръстовища или в задръствания BMW ActiveHybrid 5 се оборудва с функцията Hybrid Start Stop, която е специфично конфигурирана.

За да се постигне максимално ефективно управление на енергията системата за енергиен мениджмънт прави прогнозен анализ на ситуациите на пътя, въз основа на който работата на компонентите на задвижването може да бъде управлявана максимално ефективно (в зависимост от качеството на наличните навигационни данни). За тази цел управляващата електроника е свързана със серийната навигационна система Professional и има възможност да обхване дори и данните, които говорят за промяна на външните условия или на желанията на водача. Въз основа на този анализ автомобилът се настройва, за най-ефективно оползотворяване на енергията.

Сред факторите за промяна на режима на работа на системата са характеристиките на пътя и максимално допустимата скорост на движение. Ако например пред автомобила има участък със спускане по наклон, BMW ActiveHybrid 5 може изцяло да използва натрупаната електрическа енергия за задвижване на автомобила, защото при последващото спускане високоволтовата батерия отново ще бъде напълно заредена. Освен това при по-дълго спускане по наклон електромоторът може да поеме и функцията на генератор и да захранва батерията, без автомобилът да намалява скоростта си. Също така своевременно преди достигане на целта на пътуването може да се осигури възможно най-пълно зареждане с цел постигането на максимално голям чисто електрически пробег в зоната около целта.

Работното състояние на задвижващите компоненти се изобразява на арматурното табло и на контролния дисплей на BMW ActiveHybrid 5 с помощта на специфични за модела индикатори. Освен енергийните потоци и индикацията за рекуперация чрез допълнителна графика в областта на оборотомера се изобразява и Boost-функцията на електромотора при ускорение. Специфично меню в системата за управление iDrive информира за степента на зареждане на литиево-йонната батерия и за съвместната работа на двигателя с вътрешно горене и електромотора по време на пътуване.

Тагове: bmw activehybrid 5
0 от 500
  • #24
    1 rate up comment 0 rate down comment
    Lexus & BMV ( преди 13 години )
    Баварците са направили страхотен автомобил.Малко характеристики на Lexus GS450h (модел на 7 години): - мощност на бензиновия двигател: 296 кс- мощност на електродвигателя: 200 кс- обща пикова мощност: 345 кс- ускорение от 0 до 100 км/ч: 5.9 сек- среден разход на гориво: 7.7 л/100 км
  • #23
    1 rate up comment 3 rate down comment
    Чекора / Мамуля ( преди 13 години )
    Иначе слаб опит на БМВ, ако може да се нарече на БМВ предвид че хибридната трансмисия с електромотора и управляващата електроника са на ZF и са същите като в Мерцедес S400 hybrid и Audi A6 Hybrid. Анемичен електромотор и анемична батерия, което значи слабо регенериране на спирачна енерия.
  • #22
    2 rate up comment 2 rate down comment
    Чекора / Мамуля ( преди 13 години )
    jok, в Европа се толерира дизела - чрез по-ниски данъци и чрез по-ниски норми за вредни емисии. Затова дизелите са по-популярни от хибридите. В САЩ и Япония данъците и нормите за емисии за бензин и дизел са еднакви и там хибиридите са много повече.
  • #21
    1 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 13 години )
    jok не успя да отговори на нито един от въпросите, правиме си изводите естествено.jok мисли,че Европа е света, щото той живее там, така и някой китаец може да си мисли,че Азия е света,защото той живее там.Това е върхово опростенческо мислене,нормално да харесваш немски еднодневки. САЩ пък е по-голям пазар от Европа и нормално всички фирми да искат да продават там,там се купуват хибриди,но немците не могат да произведат ефективен хибрид,та никой не им купува хибридите, нито дизелите там.
  • #20
    2 rate up comment 3 rate down comment
    Анонимен ( преди 13 години )
    Mercedes,Ауди,БМВ са си догонващи японските коли при спортните коли,догонващи са в здравината,догонващи са японците в новите технологии. Изобщо немците са си догонващи отдавна. Японците отдавна ги задминаха и по здравина, и по технологии. Това са реалностите. А ти живееш в някакви пост-комунистически митове,които ти е говорил баща ти.
  • #19
    2 rate up comment 3 rate down comment
    Анонимен ( преди 13 години )
    jok не успя да отговори на нито един от въпросите, правиме си изводите естествено.jok мисли,че Европа е света, щото той живее
  • #18
    2 rate up comment 4 rate down comment
    Анонимен ( преди 13 години )
    Немците при хибридите не можаха да настигнат японците. Не ми отговори на въпроса и това ще доведе всеки безпистрастен до истината. Слаби немски хибриди. Силни японски хибриди. Смешно е да сравняваш технология на 1 век като дизела,***,със сажди,със замърсяване, с перфектни хибриди-чисти,бързи. Ел.моторите предлагат по-висок върт.момент. Изобщо много по-модерна и съвършена технолоогия притежават японците. германците са си в миналото и при новите тетхнологии ги виждаме,че предлагат ментета.
  • #17
    3 rate up comment 3 rate down comment
    d22 do jok ( преди 13 години )
    Защо очакваш отговори от талибани?Те са първосигнални :ако е японско или корейско е о.к., ако обаче е немско - легени,*** и т.н. Даже не искат да видят разликата в хибридите,което е и основна разлика във "философията" - "мек" или "пълен"Безспорно е, че японците, особенно тези от Toyota са водещи при тези технологии и имат зад себе си 15 год. развитие преди другите.Но по същата логика Mercedes е имал точно 87 год. предимство в автомобилостроенете пред Honda, която прави автомобил едва в 1972г
  • #16
    3 rate up comment 2 rate down comment
    jok ( преди 13 години )
    не успяхте да отговорите на нито един от въпросите ми,а точно те ще доведат всеки безпристрастен до истината,но вас никога ,айде къде ти е хибрида,познаваш ли някой с хибрид? Аз живея в европа и не мисля да мърдам,следователно,да светът за мен малко или много се е ограничил до този континент,а вие сте заблудени,ако мислите,че призводители като бмв,ауди и мб ще бъдат задълго в позиция на догонващи,ето японците при дизелите не можаха да стигнат немците,ще видим дали при хибридите ще стане обратно
  • #15
    4 rate up comment 3 rate down comment
    Анонимен ( преди 13 години )
    Ето това е най-новият модел хибрид на немците, а той говори за бъдещето. Ами в бъдеще японците вече са на plug in хибриди докато германците направят ефективен хибрид. Колите са видни на пазара и се вижда какви хибриди правят германците и какви японците. Немските са едно голямо менте.